Skip to main content
Vraag

Factuur ineens stuk hoger dan verwacht

• March 10, 2026
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Waarom is mijn factuur van €112 naar €170 gegaan zonder enige aanleiding/waarschuwing…

Het is zelf goedkoper op m’n abbo op te zeggen en weer een nieuwe aan te vragen, terwijl je dan ook nog een PS of NS erbij krijg. Maar vaste klanten, ho maar… omgekeerde wereld is dit

6 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

Dat weet niemand hier. Dus pak zelf de specificatie van desbetreffende factuur erbij en neem deze door. Je ziet wat er over welke periode in rekening is gebracht. Door alleen maar op het bedrag af te gaan, zegt namelijk niet zoveel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Heb ik gedaan… de “verhoogde prijzen” op mijn factuur kan je nergens terughalen. Als ik mijn abbo wil aanpassen staan er nog steeds dezelfde prijzen als voorheen. De lijnen om te bellen zijn hele tijd bezet, vandaar dat ik het hier probeerde of iemand anders uitleg had gehad 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

Dan pak je een voorgaande factuur erbij en vergelijk je daarmee de huidige. Het wordt wel degelijk uitgelegd. Via het forum kan niemand je facturen inzien. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 10, 2026

Hallo ​@JAH1993 

Als je een schermafdruk van pagina 2 van de factuur kan plaatsen dan kunnen we meekijken en wellicht e.e.a. verklaren. Toon zowel een eerdere “goede” factuur als de laatste “foute” factuur.

Poets eventuele privégegevens weg i.v.m. privacy !!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Abo opzeggen en opnieuw aanvragen werkt niet ​@JAH1993 , je moet dan minimaal 6 maanden geen klant van KPN zijn geweest om als nieuwe klant met korting/cadeau in aanmerking te komen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 10, 2026

Nog een mogelijkheid ​@JAH1993 : het gaat om jouw thuis abonnement?

Heb je misschien de betaaldatum gewijzigd? Dan heb je 1 keer een ander factuurbedrag, omdat je een kortere of langere periode betaalt. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.

bron:  Betaaldatum aanpassen | KPN