Skip to main content
Vraag

Foutmelding bij bestellen ondanks positief haalbaarheidsonderzoek

• July 6, 2026
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Beste KPN Community,
Ik ben onlangs verhuisd en heb een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren voor glasvezel op mijn nieuwe adres. De uitslag gaf aan dat een aansluiting mogelijk is en dat ik een abonnement kan afsluiten.
Wanneer ik echter mijn postcode en huisnummer invoer om te bestellen, krijg ik steeds de volgende foutmelding:
“Helaas, op dit adres kan geen netwerk worden aangelegd. Klopt de postcode?”
Ik heb de invoer meerdere keren gecontroleerd en ook een andere browser en apparaat geprobeerd, maar de melding blijft verschijnen.
Zou iemand van jullie kunnen kijken wat hier misgaat? Ik deel mijn adresgegevens en klantnummer graag via een privébericht zodra dat nodig is.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Kody

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 6, 2026

Hallo ​@Kody Parton ,

Je kunt dit het beste afstemmen met de klantenservice. Hier op dit platform kan niemand jou hier mee helpen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kody Parton . Welkom hier.

Dat is een vreemde situatie. Zeker als uit het haalbaarheidsonderzoek is gekomen dat een glasvezelaansluiting mogelijk is, zou je verwachten dat je ook een abonnement kunt aanvragen.

Zou je de tekst uit de e-mail met de uitslag van het haalbaarheidsonderzoek met ons willen delen? Dan kunnen we zien wat daar precies in staat. Via welke website heb je dat eigenlijk gedaan? 

Daarnaast ben ik benieuwd welke stappen je precies hebt doorlopen. Heb je geprobeerd te bestellen via onze website, de MijnKPN-app of op een andere manier? En op welk moment krijg je precies de melding dat er geen netwerk kan worden aangelegd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 11, 2026

Hoi, bedankt voor de snelle reactie!

Even ter verduidelijking: ik heb geen haalbaarheidsonderzoek aangevraagd en dus ook geen e-mail met een uitslag ontvangen. Wat ik heb gedaan is mijn adres invullen bij de glasvezelcheck op de website: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck. Daar kreeg ik direct de melding dat glasvezel beschikbaar is in mijn omgeving.

Vervolgens ben ik naar de bestelpagina gegaan (https://www.kpn.com/internet, niet de MijnKPN-app) en heb daar hetzelfde adres ingevuld. Direct na het invullen van dat adres krijg ik de melding dat er geen netwerk kan worden aangelegd.

Nog een detail dat mogelijk relevant is: ik kan de glasvezelkabel letterlijk bij de stoeprand zien liggen, alleen is deze nog niet doorgetrokken naar de woning. Het lijkt er dus op dat de straat al is aangesloten, maar de huisaansluiting zelf nog niet gemaakt is.

Ik kan een screenshot van de foutmelding toevoegen als dat helpt bij het uitzoeken. Laat het me weten!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2026

Nog een detail dat mogelijk relevant is: ik kan de glasvezelkabel letterlijk bij de stoeprand zien liggen, alleen is deze nog niet doorgetrokken naar de woning. Het lijkt er dus op dat de straat al is aangesloten, maar de huisaansluiting zelf nog niet gemaakt is.

Nog een extra reden om het hele proces te laten opstarten via de klantenservice: 

Hallo ​@Kody Parton ,

Je kunt dit het beste afstemmen met de klantenservice. Hier op dit platform kan niemand jou hier mee helpen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Hou er rekening meer dat de aanleg niet zomaar is gebeurd. Zeker niet in de zomervakantie. 

Je moet in jouw situatie sowieso zelf het iniatief nemen. 

Fase 4: Aansluiten (in huis)

Nadat de aanleg gedaan is zijn de huisaansluitingen aan de beurt. Voor deze periode is ongeveer drie à vier maanden nodig. 

Hiervoor wordt apart met elke bewoner een afspraak gemaakt. Wat er precies gebeurt tijdens deze afspraak, hangt af van je gebied en of je klant bent (geworden) van KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 11, 2026

Bedankt voor de uitleg, het stuk over Fase 4 is erg verhelderend en komt precies overeen met wat ik bij mijn adres zie.

Nog een relevant detail: ik heb navraag gedaan bij mijn buren, in het huis direct naast het mijne, en zij hebben al werkende KPN-glasvezel. Dat doet me vermoeden dat de fase van de huisaansluiting al actief bezig is in mijn straat, en dus niet iets is dat voor iedereen nog maanden op zich laat wachten. Ik hoop dan ook te achterhalen waarom mijn adres specifiek nog niet is aangesloten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de klantenservice al meerdere keren hierover heb gebeld. Elke keer leken de medewerkers in de war door mijn vraag, ze hadden geen duidelijk antwoord voor een situatie waarbij de omgeving wel beschikbaar wordt getoond, maar het adres zelf nog niet besteld kan worden. Dat is eigenlijk precies de reden waarom ik hier op het forum terecht ben gekomen.

Ik begrijp volkomen dat er een flinke wachttijd kan zijn voordat de daadwerkelijke installatie plaatsvindt, dat is niet waar het mij om gaat. Wat ik echt wil weten is hoe de afspraak voor de huisaansluiting precies wordt ingepland. Gebeurt dat automatisch zodra mijn omgeving die fase ingaat, of moet ik zelf een specifieke stap ondernemen, of een specifieke afdeling benaderen, om op de lijst te komen?

Elke uitleg over hoe dit proces precies werkt zou enorm helpen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2026

Dit gaat niet automatisch.

Gewoon weer contact opnemen met de klantenservice en daar vragen om een monteur die de kabel naar binnen gaat brengen. KPN heeft daar meestal onderaannemers voor die dit uitvoeren.