Skip to main content
Vraag

Geen Nintendo Switch 2 bij verlengen abonnement voor 2 jaar?

• March 10, 2026
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik zou graag willen verlengen bij de KPN met 2 jaar.

Nu zie ik dat nieuwe klanten in aanmerking komen voor een Nintendo Switch 2.

Ik heb gesproken met de klantenservice en mij werd verteld dat ik daar niet in aanmerking voor kom aangezien ik al klant ben, en dat ik dan eigenlijk pech heb ook al wil ik met 2 jaar verlengen.

Ik snap niet goed waarom dit niet kan, als ik met 2 jaar verleng komen we toch op hetzelfde uit? Ik begin daarom te denken dat het tijd wordt om over te stappen.

Jullie hebben het vaak over cadeautjes en kortingen, maar ik heb nog nooit iets zinnigs gehad waar ik nu echt blij van wordt. en vind het jammer dat als goede klant voor een aantal jaren ik hier geen gebruik van kan maken.

2 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 10, 2026

Bestaande klanten ​@Kapitein Duim,  of je nu 2, 12 of 22 jaar abonnee bent (en zeker in het laatste geval nooit een welkomstcadeau’ of -korting hebt ontvangen), komen niet in aanmerking voor het welkomstcadeau voor nieuwe klanten. 

Voor kpn ben je een nieuwe klant, als je 6 maanden geen abonnement op jouw naam hebt gehad. Als je een huisgenoot/partner hebt, dan zou je (met inachtneming van de maand opzegtermijn) jouw abonnement kunnen opzeggen en een nieuw abonnement op naam van je huisgenoot/partner afsluiten. Omdat hij/zij als nieuwe klant wordt gezien, komt de Nintendo Switch binnen handbereik.

Je zou ook nog kunnen overstappen naar een andere provider en daar van de korting voor nieuwe abonnees profiteren en van het bespaarde bedrag zelf een Nintendo aanschaffen. 

Na één of twee jaar kan je weer terug naar kpn en gebruik maken van de aanbieding die dan voor nieuwe klanten geld.

Overigens ben ik van mening dat kpn moet stoppen met deze lokkertjes en allerlei cadeautjes. Eén (concurrerend) tarief voor alle klanten, is wel zo transparant en eerlijk. En dat is ook groen. Cadeaus verstrekken die inspelen op bevordering van de consumptie is totaal tegenspraak met groene ambities. 

Het geld voor deze acties kan beter worden besteed aan een betere klantenservice, betere apparatuur en productontwikkeling. Daar profiteert elke klant èn kpn zelf ook van.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

Nu zie ik dat nieuwe klanten in aanmerking komen voor een Nintendo Switch 2.

De klantenservice heeft gelijk. Lees dan ook de bijbehorende actievoorwaarden. Je weet direct of je er wel of niet voor in aanmerking komt. Het maakt niet uit met welk argument je komt, of hoelang je klant bent bij KPN, je zult geen welkomstcadeau ontvangen. Omdat je al een klant bent. Simpel zat. 

Tja, dan maar  overstappen.Â