Skip to main content

Graag wil ik chatten met KPN over het belonen van een vaste klant

• March 23, 2026
  • 10 reacties
  • 55 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Okee, het eerste punt. Breng de chat functie terug, ik snap niet waarom dat ooit is stop gezet. Ik wil niet bellen of mailen. Ik wil chatten. En niet met zo'n vervelende en irritante AI robot. En als je dan zegt 'ik wil iemand spreken' dat hij een belverzoek indiend. Wat een gelul, sorry. Hoe voelen andere gebruikers zich hierover?

Punt twee. Waarom krijgen nieuwe klanten allemaal kortingen en consoles. Ik, die al heel lang klant is en steeds meer en meer moet betalen per maand, krijgt nul korting of iets qua beloning voor het jaren lid zijn en het geloven in KPN. Zit echt sterk aan overstappen te denken, puur omdat andere providers hetzelfde bieden maar een stuk goedkoper zijn. Wat zijn de meningen van andere hierover?

10 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Breng de chat functie terug

KPN digitale assistent

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 23, 2026

Breng de chat functie terug

KPN digitale assistent

Ik chat graag met een echt persoon. Geen AI/Bot. Wat die link dus precies wel is. genaamd Dot. Maar bedankt voor de moeite en link.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Zeg gewoon dat je een medewerker wilt spreken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 23, 2026

Zeg gewoon dat je een medewerker wilt spreken. 

Zoals ik al vermeld heb in mijn intro, dat heb ik gedaan, dan maakt de bot dus een belafspraak. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

En wat is daar nou het probleem mee? Of is er hier soms sprake van een (auditieve) beperking dat het niet mogelijk is om te bellen? Persoonlijk vind ik bellen juist makkelijker, en ook is het makkelijk om jezelf te kunnen authenticeren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 23, 2026

En wat is daar nou het probleem mee? Of is er hier soms sprake van een (auditieve) beperking dat het niet mogelijk is om te bellen? Persoonlijk vind ik bellen juist makkelijker, en ook is het makkelijk om jezelf te kunnen authenticeren. 

Ik ben niet altijd in staat om te bellen maar wel om te chatten. Dan kan ik bijvoorbeeld tijdens werk de klantenservice bereiken. Ik vind persoonlijk ook chatten fijner omdat je dan vaak screenshots kan sturen of makkelijker informatie tijdens het gesprek kan op zoeken. Ik snap gewoon niet dat anno 2026 chatten niet mogelijk is. En dan wel verwijzen naar Facebook en X, dus waarom geen chat?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Volgens mij kan Dot je gewoon in de chat doorverbinden met een medewerker, zolang je ingelogd bent. Het is wel zo dat ze het eerst proberen via Dot zelf omdat veel vragen eenvoudig te beantwoorden zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 23, 2026

Volgens mij kan Dot je gewoon in de chat doorverbinden met een medewerker, zolang je ingelogd bent. Het is wel zo dat ze het eerst proberen via Dot zelf omdat veel vragen eenvoudig te beantwoorden zijn. 

Hallo, ik was ingelogd. En ik heb het drie keer geprobeerd. Met VPN, Zonder VPN en andere browser. Allemaal hetzelfde resultaat, een belterugverzoek. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Via de chat krijg je geen persoon. Nooit. 

Er zijn wel andere mogelijkheden in tekst vorm.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Karoi, welkom bij de community! Chatten kan soms gewoon prettiger zijn, bijvoorbeeld als je aan het werk bent of even snel iets wilt navragen. Op dit moment bieden we helaas geen live chat met een medewerker aan. Daarom wordt er vaak een belafspraak voorgesteld. Het voordeel daarvan is dat je op een moment wordt teruggebeld dat jou wél uitkomt, zodat je niet zelf hoeft te wachten of vrij te maken om te bellen.

Als chatten je voorkeur heeft, zijn er daarnaast nog wel tekstopties via onze socialmediakanalen (zoals Facebook, Instagram of X) of natuurlijk hier via de community.

Wat betreft je tweede punt over kortingen: nieuwe klanten krijgen inderdaad vaak een welkomstcadeau of korting. Dat is bedoeld als kennismakingsactie, waardoor er soms verschillen ontstaan tussen nieuwe en bestaande klanten. Bestaande klanten kunnen echter wel profiteren van bijvoorbeeld Combivoordeel. Daarmee kun je korting krijgen als je meerdere KPN-producten combineert. Het is dus zeker de moeite waard om daar even naar te kijken.

Ik begrijp dat het anders soms oneerlijk kan voelen, dus goed dat je dit aankaart. Hopelijk helpt dit wat meer duidelijkheid te geven!