Skip to main content
Beantwoord

Het bedrag op mijn factuur is hoger dan mijn contract, hoe herstellen we dit?

  • August 8, 2022
  • 14 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo, over de lopende periode ontvang ik een foutieve factuur: het abo bedrag dat wordt afgeschreven is hoger dan mijn contract. Op 3 augustus gebeld > medewerker gaat navragen > na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om iedere keer tot 30 minuten in de wacht te staan om een fout van KPN te laten herstellen

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @BSO, ik zie dat je inmiddels al wat collega's gesproken hebt. Gezien de complexiteit is het denk ik toch het handigst om even te bellen.
Je kunt ons hierover bellen op 0800-0402

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

@BSO Heeft u rekening gehouden met de prijsverhogingen per 1 juli jl.? Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022 | KPN Community


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Dank voor dit antwoord, maar het contract is afgesloten (nieuw gewijzigd abo) na 1 juli. De bedragen op de factuur zijn absoluut niet herleidbaar.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Ter completering: de medewerker van KPN gaf al aan dat het fout was, maar moest hulp vragen hoe dit op te lossen. Na 20 min. wachten werd de verbinding verbroken. Een paar keer geprobeerd KPN te bellen maar voor wachttijden van 16-30 minuten heb ik geen tijd.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 8, 2022

Hallo @BSO , gaat het dan over de eerste factuur van dit gewijzigde abonnement?
Gaat het over Internet thuis of een KPN Mobiel?

Kijk eens op pagina 2 van de factuur, zie ook de factuuruitleg op de KPN website.
De eerste factuur van een nieuw abonnement bevat vaak wat eenmalige kosten.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Het gaat niet om eenmalige kosten: de kosten van de nieuwe abo zijn bijna 2x die van het oude en 2,2x die van het nieuwe. Wel wordt er een bedrag verrekend, maar het totaal komt nog steeds uit boven het vorige en nieuwe abo. Zoals geschreven gaf de KPN medewerker al aan dat het fout was, maar heeft dus niets opgelost, maar na enige tijd gewoon opgehangen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 8, 2022

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Daar staan privé-details op, dus dat gaat niet.


  • August 8, 2022

Hallo @BSO 

 

Dan bewerk je die schermafdruk en verwijder je de privé gegevens voor je hem hier plaatst.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 8, 2022

Over wat voor abonnement gaat het eigenlijk? Een mobiel abonnement? Of een thuis abonnement? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Mobiel abo


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Voor de periode 17.07-16.08 zou het abo €20-€5=€15 moeten zijn, maar de factuur toont 42,41-14,84-5,00=€22,57. Gaat me niet direct om €7,57, maar dat de abo verkeerd in het systeem zit.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 8, 2022

Heeft u er een toestel bij? Dan zitten er misschien toestelkosten bij?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2022

Lijkt erop dat ik zo niet verder kom. Ga wel weer in de wacht bij de “service desk”.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2022

Hoi @BSO, ik zie dat je inmiddels al wat collega's gesproken hebt. Gezien de complexiteit is het denk ik toch het handigst om even te bellen.
Je kunt ons hierover bellen op 0800-0402