Skip to main content
Vraag

Het lukt mij niet om Spotify te koppelen aan mijn internet abonnement in plaats van mijn mobiele abonnement

• 22 januari 2025
  • 9 reacties
  • 57 keer bekeken

Ook ik kan geen online aankopen van Spotify ongedaan maken, dit is gekoppeld aan mijn mobiele telefoon. Om gebruik te kunnen maken van de entertainmentkorting moet dit gekoppeld worden aan mijn internetabonnement.  

Ik heb dit een hele tijd geleden afgesloten via kpn en niet via de play store (android)  oid. Als ik in mijn spotify account kijk, staat er: Jouw abonnement is afgesloten via kpn. Benader kpn voor vragen over je abonnement. Na ruim een uur met een hele behulpzame medewerker aan te telefoon te hebben gezeten, werd ik naar dit forum verwezen.

Wie helpt mij verder?

9 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@cderoo, welkom! Jammer te horen dat je er met de collega niet uitgekomen bent. Even als check: als jij in je MijnKPN kijkt naar je mobiele abonnement, dan zie je Spotify daar niet meer bij staan. Maar, op je factuur staat het nog wel? Wil je jouw forumprofiel invullen? Dan neem ik een kijkje.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 januari 2025

Dank voor je reactie Erik. Op mijn mobiele factuur staat alleen: online aankopen.

Hopelijk kan je mij verder helpen, bedankt alvast. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 4 maart 2025

Excuses voor de vertraging, ​@cderoo. Ik heb zojuist naar je meest recente factuur gekeken, en ik zie daar inderdaad de Online aankopen nog steeds staan. Er wordt verwezen naar de volgende link voor meer informatie: kpn.com/betalenmetkpnpay.

Dit impliceert dat het een abonnement is dat je hebt afgesloten via een app store. Je geeft in je startbericht aan dat je het niet op die manier hebt afgesloten. Maar ik ga je er toch wat vragen over stellen. Je noemt Android, dus ik doe de aanname dat je dan ook een Android toestel hebt. Als jij deze stappen volgt, zie je dan ook iets staan over Spotify?

1. Ga naar de Play Store

2. Tik op de Google menuknop rechtsboven om het menu te openen

3. Kies hier Betalingen en abonnementen

4. Kies vervolgens voor Budget en geschiedenis

Zou je verder ook alvast, in je forumprofiel, het e-mailadres van je Spotify account willen vermelden? Dat kan in het veld persoonlijke opmerking.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025

Goedemorgen Erik,

Ik heb mijn emailadres ingevoerd. Via de playstore staan er geen aankopen, ook niet bij de optie die jij aangaf.

Maar inmiddels heb ik voor Netflix gekozen dus ik neem aan dat mijn entertainment korting hiermee verzilverd is.  Het blijft raar dat online aankopen niet op een simpele wijze aangepast kunnen worden. 

Ik laat het zo,  bedankt voor je antwoord. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 10 maart 2025

Ik zie inderdaad dat je Netflix hebt gekozen als Combivoordeel, dan is dat inderdaad netjes verzilverd. Maar het blijft wel zo dat die Spotify beheersbaar moet zijn door jou, en dat is nu niet zo.

Wat ik kan doen is een melding aanmaken voor de back-office om hiernaar te kijken of ze Spotify kunnen beëindigen. Waarna je dan zelf de keus hebt om het aan je mobiele of vaste abonnement toe te voegen via je MijnKPN omgeving.

Qua kosten maakt het niet uit, maar als je het wel aan je vaste abonnement koppelt, levert het je een extra punt op voor je Combivoordeel niveau. Waardoor je wellicht meer keuzes krijgt in wat je als Combivoordeel keuze zou willen hebben. Meer informatie over hoe dat allemaal werkt lees je in dit artikel: 

Maar ik laat die keus aan jou. Als je wel graag wilt dat ik een melding aanmaak, geef het aan. Dan doe ik dat. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025

Dat is een goed plan,  graag!

Dankjewel 😁

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 20 maart 2025

Ik heb een melding aangemaakt, ​@cderoo. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 21 maart 2025

Goed nieuws, ​@cderoo. De back-office is er mee bezig geweest, en de Spotify wordt beëindigd. Het is even kijken of het deze maand al lukt omdat we al heel dicht op je factuurdatum zitten. Maar dan stopt het per 23 maart, en anders per 23 april. Dan stopt de facturatie, en zal ook je Spotify account terugvallen op de Free versie. Zodra dat gebeurt is, kun je in de MijnKPN Spotify weer toevoegen onder je vaste abonnement. Je krijgt dan een activatiemail en daarin zit de link om dan je bestaande Spotify account weer Premium te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 maart 2025

Hartstikke goed, ik wacht het af.  Bedankt voor het regelen en fijn weekend! 

Reageer