Skip to main content
Beantwoord

Hoe stop ik betaling van een Microsoft 365 abonnement via KPN?

• May 13, 2025
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo.

Hoe stop ik de maandelijkse facturering van microsoft 365.

Het abonnement staat niet op mijn account en ook niet via google play.(zie oude berichten over dit onderwerp).

ik heb ook maar 1 account. ik weet verder niet meer hoe ik dit kan stoppen 

Dus help aub.

groetjes Dian

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@diana00 ,

Je geeft aan dat het om online aankopen gaat. 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support

Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support

Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Hallo ​@diana00 ,

Je geeft aan dat het om online aankopen gaat. 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen  Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support

Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support

Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Hoi. 

Dank je voor je reactie. 

Het gekke is dat ik het niet via de playboy store heb gekocht. Geen geschiedenis van gevonden.

Ook bij de Microsoft account niet. 

En bij kpn staat verder microsoft 365 familie 

Snap er echt niks van

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 13, 2025

Toch maar die manier van betalen blokkeren. 

• May 13, 2025

Hoi. 

Dank je voor je reactie. 

Het gekke is dat ik het niet via de playboy store heb gekocht. Geen geschiedenis van gevonden.

Ook bij de Microsoft account niet. 

En bij kpn staat verder microsoft 365 familie 

Snap er echt niks van

je kan chatten onder andere met iemand van microsoft dat heb ik ook gedaan, er is wel een lange wachttijd soms. Je hebt een microsoft account zeg je, en daar is geen abonnement aan gekoppeld?  Zo niet, dan zou je toch navraag moeten doen bij microsoft .

Je kan bij payinfo.nl door middel van het invoeren van je telefoonnummer ook eventuele transacties opvragen. Payinfo stuurt je dan een sms  met een wachtwoord, waarna je transacties kunt zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Hoi Rob.

Het grappige is dat ik de betaalgegevens heb gezien. In Microsoft en google play. Daar zie ik geen enkele betaling voor 365. Alleen op de fac van kpn. Ik ga bellen en chatten. Uiteindelijk komt ik wel tot een antwoord alleen jammer dat het zo lang duurt dat je resultaat hebt. Zonde van het geld. 

Bedankt voor je bericht.

• May 14, 2025

Hoi Rob.

Het grappige is dat ik de betaalgegevens heb gezien. In Microsoft en google play. Daar zie ik geen enkele betaling voor 365. Alleen op de fac van kpn. Ik ga bellen en chatten. Uiteindelijk komt ik wel tot een antwoord alleen jammer dat het zo lang duurt dat je resultaat hebt. Zonde van het geld. 

Bedankt voor je bericht.

Toch idd maar uitzoeken, zodat je weet wat er gebeurd. Heb het ook wel eens gehad en dan schakel ik het betalen via de provider maar even uit, zodat dergelijke vage betalingen niet meer kunnen voorkomen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Ik heb net kpn gebelt. Idd online betalen stopzetten is optie. Echter heeft mijn zoon een xbox en dit gaat ook via mijn nummer. 

Ik probeer nog een chat met Microsoft support (nu mee bezig). 

Oplossing ik melden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Na ongeveer meer dan een half uur. Is de oplossing gekomen. 

Via de factuur van kpn er achter gekomen dat mijn dochter ook een account heeft waar het abonnement opstaat. Al meer dan 2 jaar geleden aangemaakt en nooit meer wat mee gedaan. Dus. Wachtwoord vergeten. Door dat ze een link stuurde voor naar dat account te gaan en Via omweg ingelogd heb ik het abonnement weten op te zeggen. Verder heel het account nagekeken zodat er niks meer actief is en afgesloten. Mijn dochter gebruikt het niet. Al met al de moeite waard om toch even de tijd te nemen en te onderzoeken. Nu geen betaling meer van 13 euro waar je niks mee doet. 

Succes een ieder. 

Groetjes diana 

• May 14, 2025

Na ongeveer meer dan een half uur. Is de oplossing gekomen. 

Via de factuur van kpn er achter gekomen dat mijn dochter ook een account heeft waar het abonnement opstaat. Al meer dan 2 jaar geleden aangemaakt en nooit meer wat mee gedaan. Dus. Wachtwoord vergeten. Door dat ze een link stuurde voor naar dat account te gaan en Via omweg ingelogd heb ik het abonnement weten op te zeggen. Verder heel het account nagekeken zodat er niks meer actief is en afgesloten. Mijn dochter gebruikt het niet. Al met al de moeite waard om toch even de tijd te nemen en te onderzoeken. Nu geen betaling meer van 13 euro waar je niks mee doet. 

Succes een ieder. 

Groetjes diana 

Top. Mooi dat het is opgelost.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat je erachter bent waar de betalingen vandaan komen, ​@diana00. En dat je ze nu ook hebt kunnen stoppen. 😊