Vanwege een kort verblijf in de USA heb ik voor vertrek mijn 06 nummer doorgeschakeld naar een vast nummer in NL. Zodoende zou ik immers voorkomen dat ik gebeld wordt op “vervelende tijdstippen” omdat ik 9 uur later zit. Op dit vaste nummer had ik netjes een keuzemenu gezet: press 1 for English (zodat bijvoorbeeld hotel/autoverhuurder mij wel kon bereiken) en in het NL gewoon een voicemail. (deze dienst is van een VoIP Cloudtelefonieprovider).
Zodoende zou ik dus geen inkomende oproepen in het Buitenland hebben en ook geen uitgaande gesprekken.
Nu komt echter de nota en staat er “ontvangen gesprekken buitenland” en op hetzelfde tijdstip “uitgaande gesprekken naar NL” (het nummer waar ik naartoe heb doorgeschakeld)!
M.a.w. ook nog eens dubbele kosten!
Dat kan niet de bedoeling zijn?! Maar bellen met KPN zegt men “jammer maar helaas, u had een bundel bellen moeten nemen”….
Teleurgesteld denk ik nu na over een overstap naar ODIDO… Dan zit US er meteen in En wanneer ik de huidige diensten daar afneem, ben ik ook nog eens voordeliger uit! Mijn ervaring met hun klantenservice is overigens ook nog eens beter.