Skip to main content
Beantwoord

Ik ben de garantiebon van mijn Switch 2 kwijt, kan ik deze opnieuw opvragen?

• March 24, 2026
  • 1 reactie
  • 38 keer bekeken

Recent bij KPN heb ik de Switch 2 als welkomstcadeau gekregen - wat natuurlijk tof is. In het midden van mijn verhuizing heb ik perongeluk de doos met de garantiebon erboven geplakt weggegooid. 

Ik heb recent Sidekix benaderd of ze mij een nieuwe kopie kunnen verstrekken maar dan krijg ik “In afspraak met KPN mogen wij deze slechts éénmalig versturen en kunnen wij geen nieuw exemplaar toezenden.” als antwoord. 

Zou ik dan toch nog eenmalig KPN mogen vragen daar toestemming voor te krijgen? Ondanks dat ik zelf niet goed oplette, zou ik het hoe dan ook logischer vinden dat een garantiebon ook digitaal beschikbaar moet zijn..

Dank voor meedenken

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@F.Z., welkom bij onze community. 

Helaas kunnen we niet een nieuw aankoopbewijs opsturen. Ik denk echter graag mee en na een korte zoekopdracht lees ik dat Nintendo vaak coulant is als je een serienummer hebt. Dan kun je een reparatieverzoek indienen bij Nintendo: Console reparatie | Support | Nintendo NL. Ik wil wel benadrukken dat dit een best effort is van mij en ik verder geen invloed heb op het proces bij Nintendo. 

Het goede nieuws, als ik het goed begrijp, is dat je Switch niet defect is. Hopelijk blijft dat zo en zul je geen gebruik van de garantie hoeven maken. 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 25, 2026

HI ​@F.Z., welkom bij onze community. 

Helaas kunnen we niet een nieuw aankoopbewijs opsturen. Ik denk echter graag mee en na een korte zoekopdracht lees ik dat Nintendo vaak coulant is als je een serienummer hebt. Dan kun je een reparatieverzoek indienen bij Nintendo: Console reparatie | Support | Nintendo NL. Ik wil wel benadrukken dat dit een best effort is van mij en ik verder geen invloed heb op het proces bij Nintendo. 

Het goede nieuws, als ik het goed begrijp, is dat je Switch niet defect is. Hopelijk blijft dat zo en zul je geen gebruik van de garantie hoeven maken.