Skip to main content
Vraag

Ik ben nog niet teruggebeld, ik wil op medische gronden mijn (tv)abonnement aanpassen

• November 26, 2025
  • 23 reacties
  • 255 keer bekeken

Op medische gronden (dementie) wil ik mijn TV abonnement aanpassen.

Daarover zou ik teruggebeld worden, is niet gebeurd met als gevolg dat ik daarin vastloop bij KPN.

Voel dat ik in een draaideur sta........bel ik wordt gezegd, kan ik niet doen, je wordt teruggebeld, gebeurd niet.....en bel weer met daarna  het zelfde 'rondje' 

23 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 26, 2025

Hi ​@Wim Leek ,

Wat wil je precies wijzigen aan je TV abonnement? Veel wijzigingen kun je ook via MijnKPN doen.

• Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Weet ik...maar gaat om een wijziging op medische gronden en daarvoor zou er contact gelegd moeten worden met speciale afdeling, de mensen die ik aan de lijn geven aan dat zij dit niet kunnen doen…

MijnKPN helpt mij daarin niet

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 26, 2025

Maar wat zou er dan gewijzigd moeten worden? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 26, 2025

@Wim Leek zou je kunnen aangeven welke wijziging je precies wenst? Mogelijk kan een moderator hier iets voor je betekenen.

• Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Een paar weken terug heb ik de overstap gemaakt naar KPN TV+.

Voor mijn vrouw geeft dit met haar dementie grote problemen.

Nu is het punt het abonnement terug te draaien, als was het binnen de bedenktermijn van 14 dagen.

Dit kan, hieraan wil men bij KPN meewerken, maar dit vraagt een apart contact om dit te regelen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 26, 2025

Juist voor dit soort zaken is het bedenktermijn in het leven geroepen. Om te kijken en proberen of het bij je past. Je had dus 14 dagen de tijd. Als je niet binnen doe tijd annuleert dan gaat het helaas ook niet meer. Wellicht dat een moderater kan vertellen of daar mogelijkheden voor zijn.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 26, 2025

@Wim Leek 

Je kunt in dit geval denk ik het beste een klacht indienen (via dit formulier), de medewerkers van de klachtenafhandeling hebben meer mogelijkheden dan de reguliere klantenservice. 

• Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Dank voor de laatste suggestie

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 26, 2025

Ik bedenk me nu wel nog dat je  bij de TV+ box ervoor kunt kiezen dat de box opstart met de laatst gekeken zender i.p.v. het hoofdmenu. Zou dat misschien een optie kunnen zijn? Of in ieder geval tijdelijk om het iets makkelijker te maken.

Daarnaast is er ook een simpelere afstandsbediening, de Comfort voor TV+

• Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

De simpelere afstandsbediening heb ik na een week al aangeschaft, maakt het niet gemakkelijker.

De andere suggestie werkt aan het  begin  van de avond, maar gaande weg gaat het niet meer.

Uit uw meedenken spreekt empathie, dank daarvoor.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 26, 2025

Ah oke, helaas. Ik hoop dat je er met de klachtenafdeling uit komt. Wil je laten weten of het gelukt is? 🙂

• November 26, 2025

Ah oke, helaas. Ik hoop dat je er met de klachtenafdeling uit komt. Wil je laten weten of het gelukt is? 🙂

Ik ben heel erg benieuwd. Er staat overal geschreven dat je niet meer terug kunt. Binnen 14 dagen kun je annuleren. Maar daarmee word het hele abonnement stopgezet. Je gaat niet zomaar terug naar het oude abonnement. In de beginperiode van tv+ is dat bij een aantal klanten wel gelukt valt te lezen in sommige topics. Maar ik heb geen recente topics gevonden waarin dat gelukt is.

Zie bijvoorbeeld dit topic:

Kon wel annuleren en daarmee opzeggen. Niet terug naar oude abonnement. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 27, 2025

Hallo ​@Wim Leek ,

Als jullie de mogelijkheid hebben om Digitenne te kunnen gebruiken, dan zou ik daar voor gaan. Gewoon heel simpel kijken naar de 33 populairste TV-zenders en verder geen poespas. En de afstandsbediening is heel basic. 

Dan kun je TV+ opzeggen, dat kan sowieso per direct. 

Ik merk momenteel in mijn familie en kennissenkring dat oudere mensen veel moeite hebben met de moderne TV-ontvangers. Zij willen eigenlijk alleen maar TV kijken naar de zenders één tot en met negen. Gewoon met één druk op een toets en verder geen gedoe. 

• Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Dank voor de input gisteravond en vanmorgen......ga in stappen proberen wat het beste werkt, houd jullie op de hoogte

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wim Leek, na de eerste maand kan je dit trouwens sowieso ook aanpassen maar ik hoop dat mijn collega's van de klachtenafdeling je hier verder mee kunnen helpen. Ik denk dat je daar wel aan het juiste adres bent.

• November 28, 2025

Hoi ​@Wim Leek, na de eerste maand kan je dit trouwens sowieso ook aanpassen ...

Wat kan er dan aangepast worden? Terug naar de oude ontvanger? Of naar Digitenne? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het TV+ abonnement opzeggen kan na de eerste maand, digitenne bestellen kan eventueel ook eerder. 

Terug naar de oude ontvangers is helaas niet mogelijk

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

TV+ met één Digitenne ontvanger is goedkoper dan alleen Digitenne!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 28, 2025

@PeterG 

Inmiddels is dat niet meer zo..😉 TV+ kost 12,50 + 6 euro voor de Digitenne (CI+ of ontvanger) = 18,50 tegenover 18 euro voor alleen Digitenne.

Maar ja, voor die 50 cent extra heb je wel toegang tot de TV+ app en TV online , ook al gebruik je de TV+ ontvanger zelf dan misschien niet meer. 🙂

• November 28, 2025

TV+ met één Digitenne ontvanger is goedkoper dan alleen Digitenne!

Ja... dat heb ik ook al zitten bedenken, dat was vroeger zo. Maar da is niet meer zo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Nou. Toch zou ik altijd de combinatie doen. Voor die 50 cent meer.

Alleen Digitenne is dan voor DAT geld wel erg beperkt. De helft van het aantal zenders van TV+. Onder andere geen BBC NL! En Alleen maar live kijken als iets uitgezonden wordt vind ik ook niks. Behalve voor sport.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 5, 2025

Hallo ​@Wim Leek ,

Als jullie de mogelijkheid hebben om Digitenne te kunnen gebruiken, dan zou ik daar voor gaan. Gewoon heel simpel kijken naar de 33 populairste TV-zenders en verder geen poespas. En de afstandsbediening is heel basic. 

Dan kun je TV+ opzeggen, dat kan sowieso per direct. 

Ik merk momenteel in mijn familie en kennissenkring dat oudere mensen veel moeite hebben met de moderne TV-ontvangers. Zij willen eigenlijk alleen maar TV kijken naar de zenders één tot en met negen. Gewoon met één druk op een toets en verder geen gedoe. 

Dank voor de input gisteravond en vanmorgen......ga in stappen proberen wat het beste werkt, houd jullie op de hoogte

En ​@Wim Leek ?

Wat heb je gekozen als oplossing? 

• Auteur
  • Topper
  • December 5, 2025

Dag,

Er is door KPN contact met ons gezocht en we kunnen terug naar de 'oude' kastjes..... We zijnKPN hier erkentelijk voor en gaan het ook weer proberen met de arris kastjes. 

De optie Digitenne neem ik zeker mee in het vervolg en wil ik volgend jaar gaan uitproberen, zie ook de medische ontwikkelingen bij mijn vrouw.

Groet,

Wim