Skip to main content
Vraag

Ik heb een opzegging gedaan en word nu gebeld door een KPN nummer

• February 3, 2026
  • 11 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb van 't weekend mijn abonnement opgzegd, maar ik word nu om de haverklap gebeld door een nummer van KPN (088-7751101). 

Volgens de servicedesk proberen ze 9(!) keer te bellen, voor m'n opzegging verwerkt wordt. 

Ik heb ook opgenomen, maar krijg een stilte en vervolgens een wachtmuziekje. 

Waarom moet er 9x gebeld worden en waarom krijg ik niet daadwerkelijk iemand aan de telefoon? 

11 reacties

• February 3, 2026

Ik lees dit in meer topics. Ik gok dat ze meerdere nummers tegelijkertijd bellen en de eerste die opneemt gaan ze mee in gesprekken. Vervolgens verwachten ze van de anderen dat die wachten. 

Iets anders kan ik niet verzinnen...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Volgens de servicedesk proberen ze 9(!) keer te bellen, voor m'n opzegging verwerkt wordt.

Inderdaad. Maar uit:

Als je een online opzegformulier hebt ingevuld dan doen we 9 belpogingen over een periode van 2 weken. 🙂 Als we je dan niet te pakken krijgen dan voeren we de opzegging door per de wensdatum die je hebt doorgegeven. 

Belachelijk dat ze dan meerdere mensen tegelijk bellen. Maar je opzegdatum verandert dus niet. Dus dat nummer lekker blokkeren.

Of beter: lekker op handsfree zetten, en als ze dan eindelijk iets zeggen “momentje” roepen en daarna niks meer. Vuur met vuur bestrijden! 😡

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 4, 2026

Hi ​@Nienke-013. welkom bij onze community en goed dat je dit aangeeft. 

Het klopt wel dat wij die belpogingen doen, maar zoals aangegeven hoort de opzegging wel te worden verwerkt als we jou niet kunnen bereiken. 

Ik wil daarom dus weten of de opzegging nu wel goed is doorgevoerd en je hier ook een bevestiging van hebt gehad. Anders help ik graag. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Het klopt wel dat wij die belpogingen doen, maar zoals aangegeven hoort de opzegging wel te worden verwerkt als we jou niet kunnen bereiken. 

Ik wil daarom dus weten of de opzegging nu wel goed is doorgevoerd en je hier ook een bevestiging van hebt gehad. Anders help ik graag. 

hai,

Nee, helaas nog geen bevestiging gekregen. 
Kun jij hier naar kijken? En is het wellicht ook nog mogelijk de einddatum naar voren te halen? 😅

we zijn in de hele verbouwing vergeten op te zeggen en we verhuizen aanstaande maandag al. 

Gr. Nienke

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Best wel heftig dat je 9x gebeld wordt omtrent je opzegging. Hoe bedoel je smeken om te blijven haha

In deze tijd zou er echt een makkelijkere manier moeten zijn om online op te zeggen en meteen te verwerken. Volgens mij is dit ook iets waar ACM zich mee bezig houdt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 9, 2026

Belpogingen, niet bereiken😡? Óf de verbinding wordt gelijk verbroken wanneer je opneemt óf ze laten hem 1 á 2 keer overgaan. Dan ben je te laat.
Ik ben nu bij 5, dus nog 4 te gaan. Belachelijk manier van werken. Tja, de callcenter medewerker kan straks laten zien, ‘ik heb 9 pogingen gedaan.’ Zeer irritant!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Ik ben nu bij 5, dus nog 4 te gaan. Belachelijk manier van werken.

Vecht terug: als je telefoon je de optie “markeer als spam” geeft, dan gaan die nare callcenter nummers vanzelf op zwart, voor jou en voor toekomstige slachtoffers.

Gaat al lekker trouwens: wieheeftgebeld.nl/nummer/0887751101. En KPN: het nummer is alleen daar al meer dan twee­ën­twintig­duizend keer opgezocht? En driekwart van de ruim honderd beoordelingen is negatief. Zegt dat jullie niks?!

En deze natuurlijk, als een callcenter belt en niet meteen zelf al ophangt:

lekker op handsfree zetten, en als ze dan eindelijk iets zeggen “momentje” roepen en daarna niks meer. Vuur met vuur bestrijden! 😡

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2026

@Nienke-013, ik kan zelf helaas geen opzeggingen doorvoeren maar ik kan in ieder geval kijken wat de status is. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Belpogingen, niet bereiken😡? Óf de verbinding wordt gelijk verbroken wanneer je opneemt óf ze laten hem 1 á 2 keer overgaan. Dan ben je te laat.
Ik ben nu bij 5, dus nog 4 te gaan. Belachelijk manier van werken. Tja, de callcenter medewerker kan straks laten zien, ‘ik heb 9 pogingen gedaan.’ Zeer irritant!

Ik heb het nummer geblokkeerd na 3 gemiste gesprekken. En prompt werd de opzegging een dag later verwerkt. Gewoon dat proberen dus :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

@Nienke-013, ik kan zelf helaas geen opzeggingen doorvoeren maar ik kan in ieder geval kijken wat de status is. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Dag Alex,

Das wel lichtelijk laat.. intussen zijn we meer dan een week verder en is de opzegging dan ook verwerkt. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2026

Excuus, ik heb jou reactie eerder in dit topic gemist. Ik ben wel blij dat de oplossing in ieder geval goed is verwerkt.