Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een van de 2 Digitenne ontvangers teruggestuurd, maar niet op factuur aangepast

• February 11, 2025
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Van de 2 digitenne kastjes die op ons abonnement staan hebben we eind april 2024 1 stuks teruggestuurd en hiervan later in de mail de bevestiging van ontvangen. Uiteraard is ook het CAS nummer op het toenmalige webformulier goed aangegeven.

Bij de eerstvolgende afrekening bleek dat er nog een abonnement bedrag van €5,00 teveel aan ons was berekend. Dit is per direct aan ons gecrediteerd.

Dus zijn we er van uit gegaan dat alles nu gestroomlijnd zou verlopen en hebben niet WEER de rekening gecontroleerd, tot nu toe. Op 11 februari 2025 blijkt dat er al die tijd gewoon weer 2 kastjes zijn berekend.

Tijdens contact met uw helpdesk verteld de 1e medewerker ons dat wij niet meer terug krijgen dan €15,00 😡. Door geschakeld naar de manager die, na een inleidend leuk gesprek , ons verteld dat wij dus ons abonnement voor 1 kastje NIET hebben opgezegd omdat daar niets van is te vinden in de administratie.

Schandalig omdat KPN zelf dit op de website had staan: Ga naar de website van KPN en log in met je accountgegevens. Ga naar het 'Digitenne kastje' en verwijder dit uit je account. Je hoeft niks op te zeggen.

De fout ligt bij KPN ! Waarom word dat nu in mijn schoenen geschoven.

Voor de duidelijkheid: ik heb 1 kasje met bijbehorend CAS nummer geannuleerd op de toemalige site (voordat de huidige app in gebruik werd genomen. En daar ook het juiste CAS nr aangegeven.

Ook is mij door de manager verteld dat de medewerker die in 2024 de € 5,00 had gecrediteerd daar fout was geweest. Ik vind dit als vaste klant bij KPN een schandalige behandeling. 
Dit had ik van KPN anders verwacht.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Degorn en welkom op de KPN Community! Niet fijn hoe je probleem tot nu toe is behandeld, terwijl ik het idee heb dat je zelf wel tijd en moeite erin hebt gestoken. 

Je beschrijft duidelijk hoe het gegaan is en wat er volgens jou gebeurd is. Ik wil je aanraden om deze tekst te kopiëren en te plakken in het online klachtenformulier. Dan kan onze klachtenafdeling ermee bezig en jou benaderen voor een oplossing. 

Laat maar weten wat daar uiteindelijk uit gekomen is. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hoi ​@Degorn en welkom op de KPN Community! Niet fijn hoe je probleem tot nu toe is behandeld, terwijl ik het idee heb dat je zelf wel tijd en moeite erin hebt gestoken. 

Je beschrijft duidelijk hoe het gegaan is en wat er volgens jou gebeurd is. Ik wil je aanraden om deze tekst te kopiëren en te plakken in het online klachtenformulier. Dan kan onze klachtenafdeling ermee bezig en jou benaderen voor een oplossing. 

Laat maar weten wat daar uiteindelijk uit gekomen is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Hallo Arjan,

Het is inmiddels opgelost! Dank voor je snelle reactie 🤝

Nadat het mislukt is via de call medewerker de betrokken manager aan de telefoon te krijgen (moest op zijn verzoek naar hem vragen) belde hij kort erna zelf terug. Aangezien er niet enige vorm van excuus plaats heeft gevonden door hem, wat mij wel op zijn plaats leek aan ons adres heeft hij eenzijdig communicerend een creditnota aan ons adres opgemaakt.

Je begrijpt misschien dat ik inmiddels weinig behoefte had alsnog “mooi weer” te spelen. Heb hem gewoon bedankt (punt)

Ik had inmiddels vlak daarvoor van een zeer bereidwillige medewerkster het adres voor een klachtenformulier gekregen. Het bleek dat dit moeilijk te vinden is via internet.

Dit formulier had ik ook uitgebreid ingevuld, maar kan mij niet voorstellen dat dit na verzending al binnen 2 uren onder zijn aandacht is gebracht.

Blijf het wrang vinden dat mij steeds weer werd opgedrongen dat wij een abonnement niet zouden hebben opgezegt. Blijft een gemiste kans voor deze medewerker/manager om te begrijpen dat hij een visitekaartje voor KPN dient te zijn.

mvg

Guus

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 14, 2025

Ik ben blij dat je uiteindelijk je geld hebt teruggekregen. Dat is het belangrijkste. Maar daarnaast is een stukje klantvriendelijkheid, de klant aanhoren en uit laten praten ook onderdeel van ons werk. Sorry dat dat laatste niet gelukt is. Weet dat er ook heel veel KPN medewerkers zijn die je met alle liefde te woord staan en alles in hun macht doen om jou te helpen. Hopelijk tref je een volgende keer zo'n persoon aan de telefoon :) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Arjan,

De bijzondere afsluiting is, dat KPN mij een week later een lege doos en beschrijving stuur waarin ze verzoeken om de digitenne kast van het abonnement dat is opgezegd, terug te sturen ..

Jammer voor de kosten. Zoals je zult begrijpen uit voorgaande beschrijving was dit in begin 2024 al gedaan, hetgeen ze zelf hebben bevestigd. Wel schrijft men in de begeleidende brief nog even: “als u dit al hebt gedaan, hoeft u niet te reageren”.

Wat een geld verspilling die uiteindelijk “de klant” moet betalen.

mvg

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 28, 2025

Een deel van de oplossing zal zijn geweest om alsnog de Digitenne ontvanger uit je abonnement te verwijderen. Dan wordt een automatisch proces in werking gezet waarbij een retourdoos wordt gestuurd naar de klant. Dit kan helaas niet door menselijk handelen aangepast worden. In de meeste gevallen is het natuurlijk wel wenselijk dat een retourdoos wordt gestuurd, want er dient dan ook daadwerkelijk iets teruggestuurd te worden. Sorry dat in jouw geval dit niet van toepassing was, maar hopelijk heb ik kunnen uitleggen waarom zoiets gebeurd.