Skip to main content
Beantwoord

Ik hoor iets over een prijsverhoging, klopt dit?

• 28 juni 2025
  • 19 reacties
  • 228 keer bekeken

Hallo.

ik hoorde vandaag via een kennis dat de prijzen verhoogd worden. 
Echter heb ik hier niets over ontvangen (niet per post of per mail, ook niet in mijn spambox danwel in mijnkpn app)

ik kan nergens vinden wat ik zou gaan betalen per 1 juli?

Waar kan ik dit vinden want worden mijn prijzen nu wel of niet verhoogd, zo ja met hoeveel?

Beste antwoord door Joep1965

Dan zal het op de volgende faktuur staan. Wat je laat zien is de faktuur van mei!

Bekijk origineel

19 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22768 reacties
  • 28 juni 2025

De inflatiecorrectie komt er aan! Op de laatste factuur kan je vinden wat het voor jou betekend.

• Auteur
  • 3 reacties
  • 28 juni 2025

Hallo.

Dank u wel voor uw reactie. 

Helaas ook op mijn laatste faktuur niets over te vinden..  ook niet op pagina 2 en 3.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22768 reacties
  • Antwoord
  • 29 juni 2025

Dan zal het op de volgende faktuur staan. Wat je laat zien is de faktuur van mei!

• Auteur
  • 3 reacties
  • 29 juni 2025

Dat is de laatste die ik ontvangen heb 

van juni is nog niet beschikbaar. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 29 juni 2025

Hallo ​@M.VM. ,

Heb je jouw abonnement afgesloten voor 1 april 2025? In dat geval ga je per medio juli inderdaad een verhoging krijgen van 3,3%. Daar is dan geen ontkomen aan. 

Maar heb je jouw abonnement (tussen 1 april 2025 en 1 juli 2025) verlengd in combinatie met een overgang naar KPN TV+? Dan gaat jouw abonnement niet in prijs omhoog per medio juli. 

Waarschijnlijk ben je niet overgestapt op KPN TV+. Dan geldt de verhoging ook voor jou: 

Zie faq in deze bron:

https://www.kpn.com/service/internet2025?campaignid=so:c=merk-community

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 
Als je klant bent vóór 1 april 2025, dan geldt de inflatiecorrectie in 2025 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging

Je kunt in MijnKPN al jouw facturen terugvinden. In theorie kun je inderdaad morgen nog de laatste factuur voor 1 juli ontvangen. Die zie je dan uiterlijk morgen in Mijn KPN. Daarop zal de verhoging dan aangekondigd staan. De verhoging gaat dan een maand later in. 

Als je in aanmerking komt voor de prijsverhoging dan geldt de verhoging van 3,3% sowieso voor jouw internetabonnement. Heb je TV+? Dan blijft de prijs voor de eerste TV-ontvanger ongewijzigd 12,50. Oudere TV-abonnementen gaan wel met 3,3% omhoog. Vast bellen (3,00) en extra ontvangers (6,00) gaan nu niet omhoog. Die zijn per 1 april 2025 al verhoogd. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3109 reacties
  • 29 juni 2025

Het staat op je factuur van Juni vermeld.

PeterG
Superuser
  • 65579 reacties
  • 29 juni 2025
M.VM. schreef:

Op je factuur van juni wordt de inflatiecorrectie van juli vermeld. Dat is overigens 3,3 %. Per factuur juli betaal je het iets hogere bedrag. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3109 reacties
  • 29 juni 2025
PeterG schreef:
M.VM. schreef:

Op je factuur van juni wordt de inflatiecorrectie van juli vermeld. Dat is overigens 3,3 %. Per factuur juli betaal je het iets hogere bedrag. 

Letterlijk wat ik poste hierboven met screenshot..

• Auteur
  • 3 reacties
  • 29 juni 2025

Mail ontvangen met inderdaad de melding dat prijs omhoog gaat per 1 juli.

Echter.. moeten ze dit (wettelijk) niet een maand van te voren communiceren ipv 2 dagen van te voren aangezien het ingaat per 1 juli en mij dit pas op 29 juni wordt meegedeeld ? 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3109 reacties
  • 29 juni 2025
M.VM. schreef:

Echter.. moeten ze dit (wettelijk) niet een maand van te voren communiceren ipv 2 dagen van te voren aangezien het ingaat per 1 juli en mij dit pas op 29 juni wordt meegedeeld ? 

Dat is inderdaad wel wat ik erover kan vinden online.

• 6947 reacties
  • 29 juni 2025
M.VM. schreef:

Het word jou meegedeeld op 29 juni dat de prijs op de volgende factuur omhoog gaat. Dat is dus 29 juli voor jou. Dat is dus over een maand. En niet op 1 juli.

Je betaald vooruit bij KPN. Dus met de factuur die je op 29 juni krijgt betaald je voor zowat heel juli. Dat is gewoon de oude prijs.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3109 reacties
  • 29 juni 2025
Marlon92 schreef:
M.VM. schreef:

Het word jou meegedeeld op 29 juni dat de prijs op de volgende factuur omhoog gaat. Dat is dus 29 juli voor jou. Dat is dus over een maand. 

Ts zegt dat bij hem de prijzen op 1 juli in gaan volgens zijn e-mail.

• 6947 reacties
  • 29 juni 2025
bnh schreef:

Ts zegt dat bij hem de prijzen op 1 juli in gaan.

Dat klopt niet. De prijsverhoging gaat de volgende factuur in. Dat is dus eind juli.

Vanaf (ongeveer) 1 juli informeert KPN alle klanten over de prijsverhoging. Dus iemand die op 15 juli de factuur krijgt, die krijgt de prijsverhoging op de factuur van 15 augustus. 

Iedereen heeft allang betaald voor het grootste gedeelte van juli aangezien je vooruit betaald. Dus vanaf 1 juli de prijs omhoog doen kan niet eens meer.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3109 reacties
  • 29 juni 2025
Marlon92 schreef:
bnh schreef:

Ts zegt dat bij hem de prijzen op 1 juli in gaan.

Dat klopt niet. De prijsverhoging gaat de volgende factuur in. Dat is dus eind juli.

Vanaf (ongeveer) 1 juli informeert KPN alle klanten over de prijsverhoging. Dus iemand die op 15 juli de factuur krijgt, die krijgt de prijsverhoging op de factuur van 15 augustus. 

Iedereen heeft allang betaald voor het grootste gedeelte van juli aangezien je vooruit betaald. Dus vanaf 1 juli de prijs omhoog doen kan niet eens meer.

Ik heb het inderdaad op 1 juni 2025 gehad de melding, via mijn factuur.
Niet dat ik wakker lig van die € 2,23 hoor, vind het allemaal prima. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1175 reacties
  • 29 juni 2025
M.VM. schreef:

Nee, en zeker niet wettelijk een maand van tevoren. Wat je er ook van mag vinden. 

Een provider hoeft een inflatiecorrectie niet per se vooraf aan te kondigen. Vaak staat in de algemene voorwaarden van de provider hoe en wanneer inflatiecorrecties worden doorgevoerd. Als een inflatiecorrectie in de algemene voorwaarden is opgenomen, dan kun je je abonnement niet kosteloos opzeggen op basis van de inflatiecorrectie, aldus ConsuWijzer

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 29 juni 2025
M.VM. schreef:

@M.VM. 

Voor jou geldt de verhoging dan pas per 29 juli 2025. Vandaar dat ik in mijn eerste uitgebreide reactie het had over medio juli 2025. 

Dat KPN schrijft per 1 juli zorgt al jaren voor verwarring. De datum van de ingang van de prijsverhoging is per klant verschillend ergens tussen 1 juli en 31 juli. In mijn situatie is het bijvoorbeeld 11 juli. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38735 reacties
  • 29 juni 2025
Raspberry schreef:
M.VM. schreef:

Nee, en zeker niet wettelijk een maand van tevoren. Wat je er ook van mag vinden. 

Een provider hoeft een inflatiecorrectie niet per se vooraf aan te kondigen. Vaak staat in de algemene voorwaarden van de provider hoe en wanneer inflatiecorrecties worden doorgevoerd. Als een inflatiecorrectie in de algemene voorwaarden is opgenomen, dan kun je je abonnement niet kosteloos opzeggen op basis van de inflatiecorrectie, aldus ConsuWijzer

@Raspberry 

In de algemene voorwaarden van KPN staat wel dat de klanten een maand van te voren op de hoogte gebracht moeten worden. Hierdoor hebben klanten die buiten hun contract zijn de kans om op te zeggen rekeninghoudend met een maand opzegtermijn. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1175 reacties
  • 29 juni 2025

Welles, nietes, maakt niet uit. Wat KPN doet mag gewoon en handelt hierin niet fout. Je mag buiten je contract altijd opzeggen rekening houdend met een minimale maand opzegtermijn. Staat los van de inflatiecorrectie en is ook niet relevant. 

PeterG
Superuser
  • 65579 reacties
  • 29 juni 2025

Het moet een maand van te voren. De factuurperiode is echter voor iedereen verschillend. 

Bij ​@M.VM. is de periode 29 tot en met 28 van de maand erop. De aankondiging is dus netjes op tijd. De eerste keer dat ie de verhoging betaald is met de factuur van eind juli.

De inflatiecorrectie is jaarlijks en geeft geen vrijkaart voor vervroegd opzeggen. 

Dat de verhoging van 3,3 % kwam met de juli factuur was al maanden bekend. Onder andere via Totaaltv.nl. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic