Mijn stiefmoeder belde vandaag dat kpn waarschuwing gaf dat ons netwerk aangevallen wordt en is een keer zou kpn aan drijgen zijn dat ons internet wordt afgesloten die is via de telefoon gegaan maar ik geloof dat kpn dit soort dingen niet per telefoon heeft iemand enig idee of dit normaal is of ander soort praktijk
Er worden weleens mailtje gestuurd vanuit abuse@kpn.com - maar volgens mij bellen we niet.Â
Hallo ​
De kans is groot dat dit bericht niet van KPN afkomstig is. Nergens op klikken en zeker niet terugbellen.Â
Â
KPN is eventueel te bereiken via 0800-0402. Daar kun je wel heen bellen.Â
Â
Hier staat meer informatie over phishing e.d.:Â
Â
mijn schoonmoeder heeft ze all aan de telefoon die zijn systeem aan resetten maar deze fenomen zijn gekomen na dat wij eufy camera systeem goedkoop hebben gekocht en ben hier zelf achter gekomen door dat ik adgaurd home dns heb aangesloten en als dns 1 heb gezet en dns 2 kpn dnsÂ
dan zie ik vreemde client connecties van ch,hk,us en andere plekkenÂ
Beste ​
Het beste is gewoon de standaard instellingen qua DNS van KPN te gebruiken en je niet in te laten met wereldvreemde DNS-servers, dan kun je dat soort reacties van KPN verwachten.
En zeker ook niet van de zogenaamde cloudservices van die camera gebruik maken, maar gewoon een geheugenkaart in de camera stoppen. Alles onder eigen beheer houden.
KPN waakt 24/7 over de veiligheid en integriteit van hun systemen t.b.v. de klant en voor zichtzelf.
Â
ik krijg raar gevoel bij want kpn heeft gebeld en gereset en ze bellen later terug om verder aftehandelen dit is volgens smij geen gewonen procedure halverwege stoppen en dan weer verder later op de dag normaal wordt alles meteen afgehandeld met klant als ik mij volgens smij correct weet
Â
@JanD dns is local en enqrypted maar die draadloose camera dat had ik ook tegen mij stiefmoeder gezegt want wij hebben verder geen extra beveiliging op netwerk de upstreams zijn trouwens tls:1.1.1.1 van cloudflare enqrypted dus geen random internet servicesÂ
kan zijn voor dat ik de dns zelf heb ingestelt hadden wij ook all problemen met modem die uit niets internet weg viel sinds dat die camera's er zijn gebeurt dat regelmatige en toen hadden we nog steeds kpn dns servers en na installeren van dns valde dat op in de logsÂ
sorry voor vele vragen en info maar will zeker zijn als ik thuis kom dat geen rare internet dingen staan ingestelt of draaien
Beste ​
Het beste is gewoon de standaard instellingen qua DNS van KPN te gebruiken en je niet in te laten met wereldvreemde DNS-servers, dan kun je dat soort reacties van KPN verwachten.
En zeker ook niet van de zogenaamde cloudservices van die camera gebruik maken, maar gewoon een geheugenkaart in de camera stoppen. Alles onder eigen beheer houden.
KPN waakt 24/7 over de veiligheid en integriteit van hun systemen t.b.v. de klant en voor zichtzelf.
Â
normaal gesproken doe ik een vlan of iets instellen maar de kpn modem werkt dit nog niet dan zouden wireless cam stuk veiliger wij hebben nog de kpn box v10
Beste ​
Maar mocht je toch functionaliteiten missen dan kun je tegenwoordig een eigen router aanschaffen die wèl die functies heeft die je in de KPN-routers mist.
Zie ook onderstaande link:
https://community.kpn.com/kennisbank-thuisnetwerk-133
Succes.
Â
maar wat dan nog raar is dat latest firmware hebben en laatse tijd vanaf die camera hebben dat de kpn modem af toe vast hangt en stopt met internet en pas na restart alles weer werkt verder vindt ook niks mis met kpn modem maar raar dat gedrag dan pas kwam
Beste ​
Maar mocht je toch functionaliteiten missen dan kun je tegenwoordig een eigen router aanschaffen die wèl die functies heeft die je in de KPN-routers mist.
Zie ook onderstaande link:
https://community.kpn.com/kennisbank-thuisnetwerk-133
Succes.
Â
dankje voor de informatie artikelen dit ga ik meenemen met mijn udm pro in mijn eigen thuis situatie heb latest ea firmware die heeft igmp enzo
Was inderdaad niet legitiem maar ze will niet geloven ze is gebeld dat ze via de pc de modem moest hard resetten maar onder tussen moest medewerker mee kijken en moest teamviewer gebruiken volgens de medewerkerÂ
Was inderdaad niet legitiem maar ze will niet geloven ze is gebeld dat ze via de pc de modem moest hard resetten maar onder tussen moest medewerker mee kijken en moest teamviewer gebruiken volgens de medewerkerÂ
Dat vermoedde ik meteen al.Â
Bewakingscamera's zijn sowieso een tegenstrijdigheid. Vrijwel altijd ook die goedkope van merken waarbij men niet eens weet dat het Chinees is.
En als men dan ook nog eens het standaard wachtwoord niet wijzigt kan iedere crimineel zo in je huis meekijken. En je wilt juist camera's om dat te voorkomen.
Terwijl ze je aan de lijn hebben kijken ze ook wat je doet.
Zeker het wachtwoord direct al wijzigen. Bij voorkeur willekeurige reeks (hoofd)letters, cijfers, tekens. Minstens 10 posities.Â
Hi ​
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.