Skip to main content
Vraag

Ik wil mijn internet abonnement opzeggen per 21-11-2026

• August 31, 2026
  • 12 reacties
  • 90 keer bekeken

Ik wil mijn internet abonnement opzeggen per 21-11-2026.

12 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Dit is een klant-helpt-klant forum. Opzeggen doe je via MijnKPN of de klantenservice, ​@M.E.Y.

JanD
Wijsgeer
  • August 31, 2026

Als je contractvrij bent kun je dat dan regelen vanaf 21-10-2026, je hebt 1 maand opzegtermijn als je contractvrij bent.

Als je overstapt naar een andere provider kun je dat via de nieuwe provider regelen.

Stap je niet over, dan kun je dat online regelen via onderstaande link of vioa de lokale KPN-winkel:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen?campaignid=em:btl:cm:opzeggen:kc

Succes.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@M.E.Y 

De snelste manier om je abonnement op te zeggen is per telefoon.
Je belt hiervoor met de klantenservice van KPN op 0800-0402 (of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting).

Spreek nadat de Voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt dan direct doorverbonden met een medewerker van de afdeling opzeggingen, waarmee je de opzegging in gang kunt zetten.
Na het telefoongesprek krijg je vervolgens de bevestiging per mail, met daarin de datum waarop je abonnement bij KPN stopt.

Stap je over naar een andere provider, kies dan voor de overstapservice bij de nieuwe provider.
De nieuwe provider zal dan zorgdragen voor de opzegging van je abonnement bij KPN, zodra de diensten actief worden bij je nieuwe provider.
In dit geval hoef je dus zelf niet op te zeggen, maar doet de nieuwe provider dat voor je.

Opzeggen in een KPN winkel is helaas niet mogelijk, je wordt dan verwezen naar de telefonische klantenservice.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Als je contractvrij bent kun je dat dan regelen vanaf 21-10-2026, je hebt 1 maand opzegtermijn als je contractvrij bent.

Als je overstapt naar een andere provider kun je dat via de nieuwe provider regelen.

Stap je niet over, dan kun je dat online regelen via onderstaande link of vioa de lokale KPN-winkel:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen?campaignid=em:btl:cm:opzeggen:kc

Succes.

Hoi ​@JanD 

Bij een KPN Winkel kun je niet een mobiel of vast internet abonnement opzeggen, dit verloopt altijd via de telefonische klantenservice of het online opzegformulier waarna jij hebt verwezen.
Alleen recente aankopen of bestellingen bij een KPN winkel, kunnen daar geannuleerd worden.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Bij een KPN Winkel kun je niet een mobiel of vast internet abonnement opzeggen, dit verloopt altijd via de telefonische klantenservice of het online opzegformulier waarna jij hebt verwezen.
Alleen recente aankopen of bestellingen bij een KPN winkel, kunnen daar geannuleerd worden.

Dat is hoogst merkwaardig, wettelijk gezien moet je een abonnement op dezelfde manier kunnen opzeggen als dat het afgesloten was, en volgens mij kan je in een KPN winkel wel abonnementen aangaan dus moet je het aldaar ook op kunnen zeggen! 🍺

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Dicksooo 

Je zou het misschien denken, maar alleen is dat niet zo.
Als je bij een KPN winkel een abonnement hebt besteld, dan kun je die daar wel binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) annuleren.
Maar het daadwerkelijk opzeggen van je overeenkomst/contract kan daar helaas weer niet.

KPN hanteert de volgende optie’s om het abonnement op te zeggen:

Hoe kun je opzeggen?

• Telefonisch: Bel de klantenservice via 0800 0402 of 1200 vanaf een KPN mobiel.
  • Schriftelijk: Stuur een brief naar de klantenservice van KPN
  • KPN Klantenservice
    T.a.v. Opzeggen
    Postbus 235
    2400 AE Alphen aan den Rijn
  • Overstappen: Maak gebruik van de Overstapservice van je nieuwe provider

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Dag ​@Michel.uit.Arnhem , duidelijk, kennelijk vindt KPN zich groot genoeg om ook op dat punt af te wijken van wettelijke voorschriften.

Laat ik voorop stellen dat ik uitermate tevreden ben met het technische gedeelte van KPN, maar zowel klantenservice als alsook de nodige procedures laten veel te wensen over.🍺🤗

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Dag ​@Michel.uit.Arnhem , duidelijk, kennelijk vindt KPN zich groot genoeg om ook op dat punt af te wijken van wettelijke voorschriften.

Laat ik voorop stellen dat ik uitermate tevreden ben met het technische gedeelte van KPN, maar zowel klantenservice als alsook de nodige procedures laten veel te wensen over.🍺🤗

Hoi ​@Dicksooo 

Een winkel van een provider is geen officieel punt om je abonnement op te zeggen.
Ook bij Odido, Vodafone en Ziggo kun je een abonnement niet opzeggen in hun fysieke winkels, maar op dezelfde wijze als bij KPN.

Ook bij Odido, Vodafone en Ziggo verloopt het via een online opzegformulier of telefonisch via de klantenservice.

Wettelijk is een winkel geen officiële punt om je mobiele of vast internet/TV abonnement op te zeggen bij je provider, dus KPN houdt zich in dat opzicht keurig aan de regels.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Hoi ​@Dicksooo 

Een winkel van een provider is geen officieel punt om je abonnement op te zeggen.
Ook bij Odido, Vodafone en Ziggo kun je een abonnement niet opzeggen in hun fysieke winkels, maar op dezelfde wijze als bij KPN.

Ook bij Odido, Vodafone en Ziggo verloopt het via een online opzegformulier of telefonisch via de klantenservice.

Wettelijk is een winkel geen officiële punt om je mobiele of vast internet/TV abonnement op te zeggen bij je provider, dus KPN houdt zich in dat opzicht keurig aan de regels.

Helaas wordt dit een zinloze welles nietes discussie, ik lees bij de ACM:

Manier van opzeggen

U mag in elk geval schriftelijk opzeggen, bijvoorbeeld via een brief, webformulier of per mail. Daarnaast moet u volgens de wet kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.

Ik lees de manier van abonnement afsluiten middels persoonlijk verbaal contact met een verkoper in een KPN winkel als de manier van opzeggen middels persoonlijk verbaal contact met een verkoper in een KPN winkel als “op dezelfde manier”, maar kennelijk zitten daar de nodige mazen in deze wet.

Laten we maar overeenkomen dat we niet overeenkomen.

Verder niets anders dan lof op de wijze waarop jij, ​@Michel.uit.Arnhem , onze mede communityleden elke dag zeer uitgebreid behulpzaam bent. 🍺🤗

JanD
Wijsgeer
  • August 31, 2026

Heb je een bron voor die beweringen ​@Michel.uit.Arnhem .

Bij mijn weten is een officiële KPN-winkel een afspiegeling van KPN , waar je alles moet kunnen regelen.

Dus ik en misschien ook wel ​@Dicksooo wil dat wel ergens terug kunnen lezen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Heb je een bron voor die beweringen ​@Michel.uit.Arnhem .

Bij mijn weten is een officiële KPN-winkel een afspiegeling van KPN , waar je alles moet kunnen regelen.

Dus ik en misschien ook wel ​@Dicksooo wil dat wel ergens terug kunnen lezen.

Hoi ​@JanD 

De bron is gewoon KPN B.V. (link: Opzeggen zonder omwegen bij KPN) en de verkoopmedewerkers van de KPN Winkel in Arnhem die ik ook persoonlijk ken.

De medewerkers van de KPN Winkel hebben dit ook tegenover mij bevestigd, dat het opzeggen van een abonnement (zowel mobiel of thuis diensten) niet kan in een KPN Winkel.
Zei zullen de klant dan ook altijd doorverwijzen naar het online opzegformulier of de telefonische klantenservice van KPN.

Je kunt het ook zelf navragen bij een KPN winkel bij jouw in de buurt, dan krijg je hetzelfde antwoord.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Verder niets anders dan lof op de wijze waarop jij, ​@Michel.uit.Arnhem , onze mede communityleden elke dag zeer uitgebreid behulpzaam bent. 🍺🤗

Hoi ​@Dicksooo 

Ontzettend bedankt voor je compliment richting mij.
Altijd fijn om die te krijgen, zeker als de mede community leden tevreden 😊 zijn over mijn bijdrage 📝 op de community van KPN.