Skip to main content
Beantwoord

Ik wil mijn zakelijke abonnement verlengen of opzeggen, hoe bereik ik de klantenservice?

• August 20, 2025
  • 12 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik wil mijn kpn zakelijk abb eventueel verlengen. Mits kpn eenzelfde goede aanbod kan doen als Ziggo of delta. 

Ik wil daarover in gesprek met kpn zakelijk. Maar vind met geen mogelijkheid een email adres of telefoonnummer. 

Is hier kennis aanwezig die mij daarbij kan helpen. 

Alvast dank. 

Beste antwoord door Joep1965

Je kunt bellen met de klantenservice zakelijk 0800-0403. Wellicht hebben zij een mooie deal voor je. 

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Je kunt bellen met de klantenservice zakelijk 0800-0403. Wellicht hebben zij een mooie deal voor je. 

• August 21, 2025

Ik wil mijn kpn zakelijk abb eventueel verlengen. Mits kpn eenzelfde goede aanbod kan doen als Ziggo of delta. 

Dat doet KPN niet. Bij Delta of Ziggo zou je nieuwe klant zijn en krijg je dus flinke welkomskorting het eerste jaar. Die flinke korting geeft een provider niet aan klanten die verlengen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@mat maas,

Ik zie dat Joep je het juiste telefoonnummer heeft gegeven, en hoop dat het gesprek met mijn collega’s van de zakelijke markt naar wens is verlopen 🙂

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Die flinke korting geeft een provider niet aan klanten die verlengen. 

Kosten van een zakelijke abonnement heeft meestal geen betekenis (zolang je bedrijf maar winst maakt). De is van de winstbelasting af te trekken.

• August 25, 2025

Die flinke korting geeft een provider niet aan klanten die verlengen. 

Kosten van een zakelijke abonnement heeft meestal geen betekenis (zolang je bedrijf maar winst maakt). De is van de winstbelasting af te trekken.

Ook bij een bedrijf heeft het nut om op "de kleintjes" te letten. Daar kan vaak 1000en euro's mee bespaard worden. Genoeg voor een riante vakantie. 

En bedenk je heel goed dat lang niet alle bedrijven veel winst maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Heb contact gehad met de klantenservice zakelijk. Ze konden nog wel een aanbieding doen voor 1, 2 of 3 jaar contract.asr dat haalde het bij lange niet bij het nieuwe contract bij Ziggo.

Dus dat wordt een overstap.

Begrijp nog steeds niet zo goed waarom men veel energie en kortings(geld) in nieuwe klanten steekt ipv wat geld te stoppen in behoud van vaste klanten. 

• August 25, 2025

Begrijp nog steeds niet zo goed waarom men veel energie en kortings(geld) in nieuwe klanten steekt ipv wat geld te stoppen in behoud van vaste klanten. 

Het is financieel niet mogelijk om bestaande klanten ieder jaar weer "welkomskorting" te geven.

Je hebt zelf een bedrijf. Jij kan je klanten/opdrachtgevers toch ook niet voortdurend 30% korting geven? Dan verdien jij niks meer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

En nu lopen je vaste klanten weg. 

Ik zou de korting die je aan nieuwkomers geeft eerder inzetten om mijn bestaande klanten te behouden. 

Als zich dat op termijn rond spreekt ben ik er zeker van dat dat je klantenbestand ten goede komt. 

• August 25, 2025

En nu lopen je vaste klanten weg. 

Nee dat doen ze niet. De meeste klanten blijven gewoon. 

Ik zou de korting die je aan nieuwkomers geeft eerder inzetten om mijn bestaande klanten te behouden. 

Dat zou voor alle klanten misschien 50 cent korting per maand opleveren ofzo. En vervolgens geen nieuwe klanten meer. Want zonder die welkomskorting word bijna niemand meer klant meer bij KPN. Kijk maar naar je zelf. Waarom ga je naar Ziggo? Omdat die zo'n flinke welkomskorting bied.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Stel de vraag maar eens aan chatgpt:

• 2. Kosten van het weglopen van bestaande klanten (“churn”)

Gemiddelde waarde van een klant (Customer Lifetime Value, CLV): een internetklant levert vaak €30–€60 per maand op. Over 3–5 jaar kan dat dus €1.000–€3.000 zijn.

Extra kosten bij churn:
    - Opnieuw marketingkosten maken om een vervangende klant te werven.
    - Mogelijk negatieve mond-tot-mondreclame.
    - Verlies van “stabiele” inkomsten, die veel goedkoper zijn om te behouden dan nieuwe binnenhalen.

Conclusie;

Voor providers is het financieel meestal duurder als een bestaande klant vertrekt dan om een nieuwe klant een welkomstbonus te geven. Daarom zie je dat ze steeds meer investeren in retentieprogramma’s (loyaliteitskortingen, gratis snelheidsupgrades, betere klantenservice).

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 25, 2025

Eigenlijk is het heel simpel. € 10,00 korting per maand geven aan 2,5 miljoen klanten kost kpn € 25.000.000 per maand. Dan is het dus gebeurt met kpn.

• August 25, 2025

Stel de vraag maar eens aan chatgpt:

In zn algemeenheid: ChatGTP praat onzin. En het onsamenhangende stukje onzintekst wat jij laat zien valt al helemaal geen enkele conclusie uit te trekken. Er is geen negatieve mondmond-tot-mondreclame, aan de stabiliteit van de inkomsten van KPN mankeert helemaal niets en marketing doet KPN toch wel aan.

Waarom reageer je hier niet op?

Je hebt zelf een bedrijf. Jij kan je klanten/opdrachtgevers toch ook niet voortdurend 30% korting geven? Dan verdien jij niks meer.

Misschien moet je dat eens aan ChatGTP vragen...