Skip to main content
Vraag

Ik zie 2 facturen op 9 juli (€69 en €64,10) in MijnKPN staan, hoe kan dat?

• July 20, 2026
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zie in mijn betalingsoverzicht 2 facturen van KPN staan beide datum 9 juli
Een van €64,10 en een van €69 hoe kan dat?

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Persoon die helpt 

Heb je beide facturen al geopend om te zien waarvoor deze facturen zijn?
Op bladzijde twee van beide facturen wordt alles gespecificeerd weergegeven met daarbij data over de periode waarover het gaat.

Als je inlogt op je Mijn KPN account vanachter een PC of Laptop, klik je bij facturen op het “oog” rechts naast de bewuste factuur, waarna deze wordt geopend.

Als er volgens jouw iets niet klopt aan één van beide facturen, kun je het beste even bellen met de telefonische klantenservice van KPN via 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag betalingen.

Een medewerker van de afdeling betalingen/facturen kan dan met je meekijken, en je meer uitleg geven, en eventuele fouten corrigeren.

Forum|alt.badge.img

Ik zie maar een mogelijkheid waardoor die twee verschillende facturen konden ontstaan, nl de factuur van €69 is naar de oude situatie met bel onbeperkt berekend
En de tweede is met bel onbeperkt eraf berekend, je zie daar voor elke keer dat je gebeld heb andere bedragen staan!

Ben benieuwd welke van de twee KPN laat gelden, of beide?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Hallo ​@Persoon die helpt ,

Kijk eens goed (bv in de specificatie) naar de factuurperiode en het abonnementsnummer.

Jij had natuurlijk onlangs opgezegd en je bent weer terug gekomen. 

Het kan zomaar zijn dat je nu eenmalig voor twee abonnementsnummers een factuur hebt ontvangen en dat er volgende maand een verrekening gaat plaatsvinden. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Persoon die helpt, welkom op onze community! Ik zie dat Michel en Noordzee ook al goed meedenken. Ben je er inmiddels nog achter waar het verschil hem in zat?

Forum|alt.badge.img

Ik zie maar een mogelijkheid waardoor die twee verschillende facturen konden ontstaan, nl de factuur van €69 is naar de oude situatie met bel onbeperkt berekend
En de tweede is met bel onbeperkt eraf berekend, je zie daar voor elke keer dat je gebeld heb andere bedragen staan!

Ja, dat is precies de mogelijkheid die ik zelf ook had bedacht en op deze site had gepost

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Ja, dat is precies de mogelijkheid die ik zelf ook had bedacht en op deze site had gepost

Zoals ik in mijn eerste reactie al schreef, dit wordt dan allemaal rechtgetrokken in de volgende factuur. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 27, 2026

Zoals ik in mijn eerste reactie al schreef, dit wordt dan allemaal rechtgetrokken in de volgende factuur.

Heb je twee inderdaad twee verschillende abonnementsnummers ontdekt?  

Hallo ​@Persoon die helpt ,

Kijk eens goed (bv in de specificatie) naar de factuurperiode en het abonnementsnummer.

Jij had natuurlijk onlangs opgezegd en je bent weer terug gekomen. 

Het kan zomaar zijn dat je nu eenmalig voor twee abonnementsnummers een factuur hebt ontvangen en dat er volgende maand een verrekening gaat plaatsvinden.