Mijn probleem is als volgt: Sinds ik in 2012 gescheiden ben, betaalde ik elke maand mijn abonnement, toen nog bij Telfort, via een overboeking met mijn Duitse bankrekening. Omdat er nogal eens wat werkdagen tussen zitten tussen mijn daadwerkelijke overboeking en de betaling, was ik niet altijd precies op tijd. Verder doen Duitse banken niets tijdens hun feestdagen. En als ik eens ziek was, ging het mis.
Zodoende heb ik onlangs aanmaningskosten gekregen voor te laat betalen. Dat is wrang, want de belkosten van die maand waren 4 cent (!) Ik wilde gisteren dus het abonnement opzeggen en heb heel lang gebeld met iemand van de klantenservice of er geen andere oplossing was. We kwamen er niet uit. Ik ben op een ingeving naar de KPN-winkel te Roermond gegaan en ik wilde opzeggen om een prepaid-telefoon te nemen. Zegt die mevrouw van de winkel: “Wij kunnen hier een buitenlandse IBAN voor u invullen.” Binnen 5 minuten was een probleem, dat ik al 12 jaar (!) heb, mooi opgelost! Nu nog even de vinger erop houd of er ook echt tijdig kan worden afgeboekt, dan hoef ik geen prepaid te nemen. Een abonnement (zelfs het mijne) is dan veel gemakkelijker. Jammer, dat in al die jaren dit niet via de website en niet via de telefonische klantenservice kon!