Skip to main content

Incassodatum factuur aanpassen / Betaling uitstellen of in termijnen betalen / Blokkering

• 9 oktober 2020
  • 33 reacties
  • 7097 keer bekeken
Incassodatum factuur aanpassen / Betaling uitstellen of in termijnen betalen / Blokkering
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

w.beelen
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 december 2020

Ik krijg net een e-mail dat mijn internet zal worden afgesloten als ik de factuur niet betaal. Ik heb de factuur echter wel betaald. Vriendelijk verzoek om dit nog een keer na te kijken.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 28 december 2020

Hoi @w.beelen, welkom op het forum! Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic. In het startbericht van dit topic lees je meer over aanstaande blokkering en wat je daaraan kunt doen. Je geeft aan dat je factuur al wel betaald hebt. De vraag is dan even hoe je dit gedaan hebt. Als je dit namelijk handmatig hebt gedaan, dan duurt het enkele werkdagen voor het geld bij ons binnen is. Tot die tijd blijft de rekening openstaan. Je kunt dan in dat geval het beste bellen met 0800-0402. Er kan gekeken worden naar de status van de betaling. En of er nog een kort uitstel gegeven kan worden als er inderdaad een handmatige betaling onderweg is.

w.beelen
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 december 2020

Beste Erik,

Ik heb inderdaad ‘handmatig’ betaald, als jullie daarmee een bankbetaling bedoelen.

De betaling is echter al op 18 december uitgevoerd - zou dus bij jullie toch wel zichtbaar moeten zijn, lijkt me.

Ik hoor graag of jullie de betaling hebben kunnen traceren.

Met vriendelijke groet,

Willemien P. Beelen

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 28 december 2020

@w.beelen Voor een handmatige betaling geldt dat het ongeveer 5 werkdagen kan duren voordat het bij ons verwerkt is. In verband met Kerst zou vandaag de 5e werkdag zijn. Heb je wel een factuurnummer of klantnummer in de omschrijving gezet van de handmatige overboeking? Zo kunnen we herkennen dat de betaling van jou afkomstig is en het aan jouw abonnement koppelen. Als je dit wel hebt vermeld en de factuur staat morgen nog steeds open, dan raad ik je aan om overdag even te bellen zodat je kan worden doorverbonden met onze financiële afdeling Collections. Deze afdeling is op werkdagen tussen 8.00 - 17.00 uur te bereiken via het nummer 0800 0402 (gratis).

w.beelen
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 december 2020

Beste José,

Ik heb inmiddels een aantal keren geprobeerd om te bellen met KPN, maar dat is niet gelukt - krijg steeds een bandje dat het erg druk is …

Kunnen jullie nakijken of mijn betaling van 18 december inmiddels verwerkt is?

Ik zou niet graag zien dat er maatregelen worden genomen, omdat mijn betaling niet wordt geregistreerd op mijn debiteurennummer, maar ergens op een soort tussenrekening blijft staan.

Met vriendelijke groet,

Willemien P. Beelen    

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@w.beelen 
Als de factuur voor jou in MijnKPN nog openstaat staat hij voor ons hier ook open.
Onze collega's van de collections afdeling op 0800-0402 kunnen je hier echt het beste mee helpen.

w.beelen
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 december 2020

Beste Thomas,

MijnKPN - daar heb ik nog helemaal niets mee gedaan.

Jullie hebben toch toegang tot de systemen? Kijk het s.v.p. even na voor me. En vraag het anders aan iemand die het kan nakijken. Ik werk ook gewoon op deze laatste dag. Heb geen tijd om zo lang te wachten aan de telefoon.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

In je MijnKPN  kun je zien of je facturen nog open staan of op betaald staan.
Als hij daar nog open staat is het bedrag nog niet binnen/verwerkt en kun je dit het beste toch echt even bij mijn collega's neerleggen. Ik kan je daar dan niet verder mee helpen.
Als daar staat dat de factuur al betaald is hoef je verder niets te doen.