Skip to main content
Vraag

Inruilbonus Recommerce tot op heden niet ontvangen

• March 23, 2026
  • 1 reactie
  • 36 keer bekeken

Goedemiddag,

Op 22 februari heb ik een nieuwe telefoon besteld en kreeg ik te zien dat ik mijn oude toestel kon inruilen via Recommerce met een inruilbonus van €150. Dit heb ik ook zo bevestigd gekregen in de bestelbevestiging in de mail, waarbij aangegeven wordt dat dezelfde dag nog bericht zou krijgen van Recommerce om mijn toestel op te kunnen sturen. Daar ging het de eerste keer al mis, er kwam geen mail en na meerdere malen contact met KPN, konden jullie al niets voor mij betekenen. Uiteindelijk heb ik zelf moeten uitzoeken hoe ik deze inruilaanvraag alsnog kon doen. Nu bleek echter dat de actieperiode volgens Recommerce al ten einde was, dus heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice en daar werd mij verteld dat ik de aanvraag gewoon kon doen en dat mijn aanvraag wel goedgekeurd zou worden. Dit heb ik gedaan en uiteraard werd mijn aanvraag afgewezen. 

Dus maar weer contact opgenomen met KPN, probeer het nog maar een keer en voeg de mail bij waarin staat dat de bonus is toegezegd. Uiteraard werd mijn aanvraag afgewezen. Wéér contact opgenomen met KPN. Na een uur in de wacht werd mij toegezegd dat het geregeld zou worden en ik of van KPN of van Recommerce zou horen. Twee weken later nog steeds niets gehoord, dus maar weer contact opgenomen met KPN. ‘Dit is een bekend probleem, maar ik kan niets voor je betekenen. Je kunt het beste even langs een winkel gaan, want zij kunnen contact leggen met de afdeling die deze gevallen rechtzet met Recommerce.’ 

Naar de winkel gegaan en het eerste wat tegen mij wordt gezegd is: ‘Je kunt het beste even met de klantenservice bellen, zodat zij je kunnen doorverbinden met de betreffende afdeling.’ Uiteindelijk is er een terugbelverzoek geregeld voor vandaag. Deze heb ik helaas moeten missen door problemen met de telefoon. Een tweede poging bleef helaas uit. Zelf maar weer teruggebeld, ik zou worden doorverbonden, maar in plaats daarvan werd er opgehangen. Nog een keer gebeld. ‘Ik ga het even navragen.’ Weer een half uur in de wacht. ‘Neem even contact op met Recommerce en ik zal je een mail sturen die je erbij kunt voegen. Dan wordt het zeker geregeld.’ Zo gezegd, zo gedaan. Binnen een half uur is de afwijzing weer binnen. 

Inmiddels heb ik al 9 keer met jullie aan de telefoon gehangen voor een duur van 2 uur en 15 minuten. Heb ik meerdere keren contact moeten opnemen met Recommerce, om een door jullie aangeboden bonus te vragen, omdat jullie geen vinger willen uitsteken. Ben ik naar een fysieke winkel gestuurd waar ze eigenlijk ook niets voor me konden doen. In de tussentijd kan je niet eens mailcontact krijgen, dus die tijd aan de telefoon ben je ook gewoon volledig kwijt. 

Gaat er iemand nog iets voor me regelen of kan ik doei zeggen tegen de bonus waarmee jullie me hebben gelokt om een iets duurder toestel te nemen? 

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Akaruna, wat een hoop heen en weer gewijs! Ik kan me goed voorstellen dat je daar klaar mee bent en gewoon je geld wilt hebben.
Via de community kan ik je er inhoudelijk niet meet helpen maar ik kan je in ieder geval vertellen hoe dit hoort te verlopen.

De reguliere procedure hiervoor is dat je contact opneemt met recommerce en zij dit voor je uitzoeken en herstellen. Als je er daar niet uit komt kun je bij ons een klacht indienen, dat kan via de website, telefonisch of in een winkel. Mijn collega's van de klachtenafdeling nemen dit dan verder in behandeling.