Skip to main content
Vraag

Is Spotify nog gratis bij KPN Compleet of moet ik ervoor betalen?

• January 28, 2026
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik heb sinds jaar en dag KPN compleet, hier zat ook gratis Spotify bij. Nu blijkt dat ik al bijna 2 jaar voor Spotify betaal terwijl er niets is gezegd dat Spotify ineens betaald moest worden. Ik heb nu 2 keer contact gehad met de klantenservice en zij zeggen dat Spotify voor mij nog steeds gratis is maar ze krijgen het niet voor elkaar om dat bedrag voor “online aankopen” er af te halen. Overigens is dat “Online aankopen” zeer misleidend, zet er dan Spotify bij zodat we weten waar het om gaat.

Ik heb nooit wat verandert aan mijn abo dus mijn  vraag is: is het nou gratis of niet. Als het niet gratis is mag dat helpdesk personeel ook wel eens op cursus.

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 28, 2026

Welkom ​@BlueSky1!

Niks is gratis in het leven, ook Spotify niet.
KPN compleet zit Spotify bij in, maar u betaalt er wel gewoon voor.

Wat betaalt u nu per maand en voor welke diensten precies?
Misschien loont het voor u om te verlengen naar de nieuwste vorm; vaak bent u dan wel wat goedkoper uit!

Verleng via deze link: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

• January 28, 2026

Bij sommige oude abonnementen zit Spotify "gratis" bij in. Maar die abonnementen zijn wel heel duur. 95 euro ofzo voor 100 mbit internet en 2 tv ontvangers. Dan betaal je dus gewoon voor Spotify.

Kun je een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de pagina? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Ik heb er nooit voor betaald omdat het gratis was en ik heb inderdaad een oud duur abonnement met 100mb en 2 ontvangers. Raar dat je nu ineens wel mag betalen. 

Edit: Hier het bewijs dat het wel degelijk gratis is.

• January 28, 2026

Ja ... het is gratis. Alleen je abonnement is wel 15 euro duurder dan een abonnement waar het niet in zit. Maar het is gratis...

Raar dat je nu ineens wel mag betalen. 

Je hebt al 2 jaar "Online aankopen" op de factuur staan?

Dat zijn voor zover ik weet aankopen die je in apps gedaan hebt. Die aankopen lopen via de appstore/playstore.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Nee, dat is het bedrag wat Spotify kost namelijk 12,99â‚Ĵ. Als het aankopen waren is het wel toevallig dat het steeds precies dat bedrag is.

Het is 15 â‚Ĵ duurder omdat ik 2 ontvangers gebruik.

We gaan morgen maar weer eens bellen....

• January 28, 2026

Kun je een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de pagina? 

Â