Skip to main content
Vraag

Kan de kortingscode voor Coolblue nogmaals uitgegeven worden?

• August 6, 2026
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik heb een kortingscode voor een MacBook ontvangen voor Coolblue. Die heb ik gebruikt en het bedrag na korting (wat ook door het systeem werd uitgerekend) betaald. Hierna ging het mis in het systeem van Coolblue. Het systeem wenste dat ik het resterende bedrag ook zou betalen. Na bellen met de helpdesk van Coolblue herkennen zij het probleem en zij hebben de back office gevraagd het recht te zetten. Die hebben de order echter geannuleerd. Doordat de code maar voor eenmalig gebruik was, kan ik die niet nog een keer gebruiken. Weer gebeld. Helpdesk geeft aan KPN te vragen om nog een keer een code uit te geven. Helpdesk KPN wil dit niet doen en suggereert het op dit forum te vragen. Wie weet hoe ik alsnog een MacBook met korting kan bestellen?

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Maria12 

Welkom op de community van KPN.

In de regel krijgt elke nieuwe klant of verlengende klant maar één Coolblue cadeaubon met code, die je per e-mail is toegezonden.

Er waren maar een beperkt aantal Coolbleu cadeaubonnen beschikbaar, dus of er nog één beschikbaar is, is dus geen garantie.
Daarnaast is het ook nog maar de vraag of je een tweede cadeaubon kunt krijgen met een nieuwe code, omdat je er namelijk al één hebt gehad.

De Coolblue cadeaubonnen werden namens KPN verstuurt door Sidekix, die namens KPN de meeste welkomstcadeaus verwerkt en opstuurt.
Het beste is om Sidekix te bellen, en daar het verhaal en het probleem uit te leggen, dan hoor je vanzelf wat er eventueel nog mogelijk is.

Sidekix is telefonisch bereikbaar op: 088 6237 006

Openingstijden: Maandag tot en met Vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur

Maar eigenlijk had Coolblue dit voor je moeten oplossen, aangezien zij de fout hebben gemaakt door jouw bestelling te annuleren, terwijl dat niet de bedoeling was.
Ze hadden dit gewoon uit service oogpunt voor je kunnen oplossen (want ze zeggen dat service hoog bij hun staat), maar leggen nu het probleem aan jouw kant, wat eigenlijk niet had mogen gebeuren.

Houdt er dus rekening mee, dat je door Sidekix weer terug wordt verwezen naar Coolblue, omdat Coolblue deze fout voor je dient op te lossen.
Maar wie weet krijg je een begripvolle Sidekix medewerker aan de lijn.

Laat nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2026

Hallo ​@Maria12 ,

Ik heb jou per PB mijn ongebruikte code opgestuurd.

Je kunt die code nog gebruiken tot en met 9 augustus 2026.

Veel plezier met jouw MacBook! 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Noordzee 

Ik weet zeker dat TS ​@Maria12 daar erg blij mee is!
En wat een mooi gebaar vanuit jouw kant, echt top 👍🏻.

Hopelijk ziet TS snel jouw toegestuurde Coolbleu code, want deze is nog maar 2 dagen geldig.

Daarnaast acht ik de kans klein, dat Sidekix hierbij nog kan helpen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2026

Daarnaast acht ik de kans klein, dat Sidekix hierbij nog kan helpen.

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem ,

Minimaal zelfs want dit was een vrijdag-actie van KPN voor jou.