Skip to main content
Vraag

Kan geen wijzigingen doen aan abonnement vanwege onterechte bewindvoering-melding. Ook wacht ik nog op PS5

• December 28, 2025
  • 21 reacties
  • 128 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Sinds vier weken ben ik klant bij jullie na een overstap van Ziggo, maar de start is werkelijk dramatisch. Ik voel me misleid, onbeschoft behandeld en onterecht beschuldigd.

Bij de verkoop werd mij de KPN Soundbox aangeprezen als vervanger voor mijn huidige soundbar. Dit bleek totaal niet waar; het geluid valt erg tegen. Toen ik na 4 dagen belde om de box om te ruilen voor de normale TV+ box (omdat ik het Android-systeem wel fijn vind), werd mij verteld dat ik een maand moest wachten.

Nu ik een maand later teruggebeld word, escaleert de situatie:

1. Onterechte beschuldiging: De medewerker beweert dat ik onder bewindvoering sta en daarom de box niet kan omruilen. Dit is pertinent onjuist. Ik heb nog nooit onder bewind gestaan en heb geen BKR-registratie. Sterker nog: ik ben vier weken geleden vlekkeloos door jullie eigen creditcheck gekomen. Hoe kan KPN deze claim maken?

2. Onbeschofte behandeling: Ik word gesommeerd om "bewijsstukken van de rechtbank" aan te leveren dat de bewindvoering is beëindigd. Hoe kan ik bewijs aanleveren van iets dat nooit heeft bestaan? De medewerker was onverzettelijk en ronduit brutaal.

3. PlayStation 5: De beloofde PS5 (actie bij overstap) is na 4 weken nog steeds niet verzonden, terwijl de bedenktijd al lang verstreken is.

Ik heb het gevoel dat ik opzettelijk aan het lijntje ben gehouden tot de bedenktijd voorbij was, om me vervolgens met onjuiste argumenten af te schepen.

Ik wil dat een moderator hier met spoed naar kijkt. Ik wil de Soundbox omruilen voor de normale box zonder deze absurde bureaucratie, en ik wil duidelijkheid over de levering van de PlayStation 5.

Met vriendelijke groet, Sebastiaan

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 28, 2025

Dag ​@sebastiaanvanL dat klinkt allemaal niet zo goed. Ik raad je aan om jouw klacht in te dienen via dit formulier.  Een moderater kan wat dit betreft niets voor je doen. Zij zijn namelijk geen onderdeel van de afdeling klachten. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 28, 2025

Beste ​@sebastiaanvanL dit forum is geen helpdesk van KPN en kan je dus helaas niet helpen.

De uitlevering van de PS5 heeft helaas wat vertraging opgelopen, maar wat is verder binnen dit forum lees, is dat de uitlevering nu op gang gekomen en ontvang je misschien a.s. januari 2026.

Via Mijn KPN kun je zelf de decoder aanpassen, na minimaal 1 maand gebruik.

De link die Joep1965 noemde is om een officiële klacht in te dienen.

In de regel wordt er dan binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen.

Jammer voor de valse start, ik hoop dat het allemaal goed komt.

Succes.

• December 28, 2025

Beste ​@sebastiaanvanL, ik lees dat onder jouw accountnaam berichten staan van 3 jaar geleden dat je in de schuldhulpverlening zou zitten.

Misschien is daar een verband met de reactie of verwarring van KPN betreft bewindvoering. Voor het overige sluit ik me aan bij de eerdere reacties.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Wat betreft geluid.

De soundbox moet je zien tussen geluid tv en geluid soundbar.

Een “goede” soundbar met subwoofer is natuurlijk altijd beter en heeft uiteraard een veel mooier geluid.

Kijk naar het maatverschil van een soundbar en subwoofer en ook naar de luidsprekers.

Ze zijn in de KPN soundbar wel van B&O, maar het zijn wel hele kleine luidsprekers in een hele kleine kast en gemaakt door Sagemcom (Franse fabrikant)

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 28, 2025

Punt 1 lijkt dus niet te kloppen , topicstarter heeft dus blijkbaar wel in de schuldhulpverlening gezeten, en dat weet KPN natuurlijk nog uit de archieven te halen.

Vandaar de reactie van de helpdesk van KPN, al of niet netjes gebeurd, maar dat kunnen we hier uiteraard niet beoordelen.

Topicstarter kan dus gewoon een klacht indienen, als deze denkt dat er iets niet goed lijkt te gaan, zoals eerder door mij en een ander forumlid voorgesteld.

• December 28, 2025

De Soundbox kun je gewoon via MijnKPN omruilen voor een normale ontvanger. Heb je dat al geprobeerd? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 28, 2025

Buiten dat TO dus blijkbaar wel in de schuldhulpverlening heeft gezeten, wat heeft de vraag over een schone leiverklaring te maken met de simpele wens om de TV+ box om te ruilen voor een andere?

Zo'n schone leiverklaring hadden ze om moeten vragen voordat TO een abonnement afsloot. Hij is nu inmiddels blijkbaar geaccepteerd als klant, moet je achteraf niet gaan zeuren om een schone leiverklaring.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Sinds vier weken ben ik klant bij jullie na een overstap van Ziggo

Aan alle deelnemers aan dit topic. Bij afsluiten van een contract wordt een kredietwaardigheidscheck gedaan. Als deze goedgekeurd was (bewijs dat de abonnement niet afgewezen was) is het verhaal van bewindsvoering van KS of schuldsanering van sommige forumsleden gewoon niet waar en niet van toepassing.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@sebastiaanvanL 

Ik lees in je vorige topic van 3 jaar geleden, dat je toen wel in de schuldhulpverlening hebt gezeten met je gezin, en dus ook een bewindvoerder hebt gehad.

Zodra bewindvoering en schuldhulpverlening worden beëindigd, dan dient de bewindvoerder daar de bewijsstukken op op te sturen naar de afdeling schuldhulpverlening binnen KPN.
De bewindvoerder heeft daar ook een apart e-mailadres voor gekregen.

Het is dus nu de vraag, of dat daadwerkelijk is gedaan door je ex-bewindvoerder.
Want zodra de officiële bewijsstukken zijn aangeleverd door de bewindvoerder, zal dat keurig en netjes worden verwerkt in het systeem van KPN, en zal de melding dat je onderbewind staat niet meer oplichten als je belt met de klantenservice.

Mocht de bewindvoerder vergeten zijn, om ook KPN hiervan op de hoogte te stellen, dan sta je volgens KPN nog steeds onderbewind en kun je dus zelf nog weinig regelen.

Dat je nu niet meer onderbewind staat, en je dus zelf weer alles mag doen en beslissen, is uiteraard erg fijn en prettig, maar kun je dus nog wel mee geconfronteerd worden als de afmelding door de bewindvoerder niet goed is gedaan richting KPN.
Zeker ook omdat je 3 jaar geleden ook al klant was bij KPN, en je in de tussentijd ook een abonnement hebt gehad bij Ziggo.

Zodra je dan overstapt naar KPN, komen alle gegevens over jouw bij KPN weer naar voren, dus ook dat je toen in de schuldhulpverlening zat.

Het is dus van het grootste belang, dat je ex-bewindvoerder zo snel mogelijk de bewijsstukken omtrent de beëindiging van je schuldhulpverlening naar KPN toestuurt.
Want zonder deze officiële bewijsstukken gebeurd er niets, ook de afdeling klachten zal je dan verwijzen naar je ex-bewindvoerder, of je verzoeken om zelf de bewijsstukken toe te sturen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

@Michel.uit.Arnhem Zonder beëindigen van bewindsvoering kan niemand zelfstandig een abonnement afsluiten.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@Michel.uit.Arnhem Zonder beëindigen van bewindsvoering kan niemand zelfstandig een abonnement afsluiten.

Dat is niet correct ​@TDN 

KPN kan niet van te voren weten of de persoon die voor het eerste een abonnement afsluit, onder bewindvoering staat, dat gebeurd pas op het moment dat het abonnement al loopt en de bewindvoerder KPN daarvan op de hoogte stelt.

KPN kan namelijk niet in de systemen van de rechtbank, om te zien of iemand onderbewind staat.
Dat gebeurd altijd achteraf, zodra de persoon die onderbewind staat het abonnement (met goedkeuring van de bewindvoerder) heeft afgesloten.
Daarna zal de bewindvoerder via de officiële weg KPN hiervan op de hoogte stellen, en het postadres gaan aanpassen naar die van de bewindvoerder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Even voor de duidelijkheid. 3 jaar geleden was het door omstandigheden even schuldhulpverlening. Dat hebben we vrijwillig een paar maanden via de gemeente gedaan. Daarbij sta je dus helemaal niet onder bewind zoals ik in sommige reacties lees. 

Wij hebben kpn hier van keurig de beëindiging brief toe gestuurd, maar ze blijven er maar bij dat het een brief van de bewindvoerder moet hebben.

Voor de duidelijkheid onder bewind sta je via de rechter, dit is hier helemaal niet aan de orde.. En dus hebben we ook geen brief via een bewind voerder of rechtbank. Zo moeilijk is het allemaal niet als je goed leest.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

KPN kan niet van te voren weten of de persoon die voor het eerste een abonnement afsluit, onder bewindvoering staat

Nee, in KPN systeem staat de code bewindsvoering, en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck. Anders dan b.v. bij andere provider, als deze niet van bewindsvoering weet, maar deze is ook publiek opvraagbaar via CCBR (centraal curatele- en bewindregister) en ook bij deze provider zou de alarmklok rinkelen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Nee, in KPN systeem staat de code bewindsvoering, en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck. Anders dan b.v. bij andere provider, als deze niet van bewindsvoering weet, maar deze is ook publiek opvraagbaar via CCBR (centraal curatele- en bewindregister) en ook bij deze provider zou de alarmklok rinkelen. 

Pff nogmaals het is geen BEWIND. wij zijn voor een x aantal maanden VRIJWILLIG de schuldhulpverlening in gegaan. De beëindiging brief heeft kpn keurig gehad, 

Dus niks bewindvoerder of rechter. Het was geen schuldsanering dat gaat via de rechter en bewind. En hebben ook geen negatief bkr en ja dus het abonnement voor tv en internet loopt.

Als iedereen nou is leest wat er staat...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

@sebastiaanvanL Je kan een verklaring niet voorkomen in CCBR downloaden, gewoon jouw achternaam en geboortedatum invullen hier

Centraal curatele- en bewindregister (CCBR)

Als iedereen nou is leest wat er staat...

Precies dit probeer ik ook andere forumsleden te verklaren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 28, 2025

Even voor de duidelijkheid. 3 jaar geleden was het door omstandigheden even schuldhulpverlening. Dat hebben we vrijwillig een paar maanden via de gemeente gedaan. Daarbij sta je dus helemaal niet onder bewind zoals ik in sommige reacties lees. 

Wij hebben kpn hier van keurig de beëindiging brief toe gestuurd, maar ze blijven er maar bij dat het een brief van de bewindvoerder moet hebben.

Voor de duidelijkheid onder bewind sta je via de rechter, dit is hier helemaal niet aan de orde.. En dus hebben we ook geen brief via een bewind voerder of rechtbank. Zo moeilijk is het allemaal niet als je goed leest.

Maar je bent zelf ook niet bepaald duidelijk. Je schrijft in het begin dat je al sinds 4 weken klant bent. Maar dat ben je dus nog niet, want je aanvraag is niet goedgekeurd (‘en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck.’).

En dat het om vrijwillige schuldhulpverlening ging, schrijf je nu pas.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

oooo echt !! Ik ben ook gewoon weer klant sinds 4 weken. Alleen kan ik niks in mijn abonnement wijzigen en wilde ze de bo niet omruilen omdat ik volgen hun dus onder bewind sta. 

Dus ik vraag me af hoe ze er in vredesnaam bijkomen dat we onder bewind zouden staan. Nogmaals voor keer 10.. 3 jaar geleden alleen even een paar maanden in de schuld hulpverlening gezeten op vrijwillige basis.

Dus geen schuldsanering waarbij je dus wel onder bewind staat. Dat is helemaal never nooit aan de orde geweest. We hebben kpn de beeindigings brief toe gestuurd maar ze willen verklaring van de bewind maar is er nooit geweest. Nu kan ik dus niks wijzigen over een extra zendepakket aanvragen enz.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Maar dat ben je dus nog niet, want je aanvraag is niet goedgekeurd (‘en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck.’).

Waar haal je de informaties vandaan om dit te verzinnen?

Sterker nog: ik ben vier weken geleden vlekkeloos door jullie eigen creditcheck gekomen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 28, 2025

Maar dat ben je dus nog niet, want je aanvraag is niet goedgekeurd (‘en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck.’).

Waar haal je de informaties vandaan om dit te verzinnen?

Sterker nog: ik ben vier weken geleden vlekkeloos door jullie eigen creditcheck gekomen.

Ik verzin niets! Dat is een quote van zijn woorden: ‘en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck’.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Ik verzin niets! Dat is een quote van zijn woorden: ‘en de goedkeuring van de abonnement kan niet door de kredietwaardigheidscheck’.

Hallo! Beter opletten, dat zijn mijn woorden, op de situatie als iemand onder bewindsvoering staat, dan kan een abonnement door de cliënt nooit goedgekeurd worden zonder tussenschakeling van de bewindvoerder. Hij quotet mijn worden zonder de quote functie te gebruiken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • December 28, 2025

Hallo, dat zijn mijn woorden, en dit op de situatie als iemand onder bewindsvoering staat, dan kan een abonnement door de cliënt nooit goedgekeurd worden zonder tussenschakeling van de bewindvoerder. Hij quotet mijn worden zonder de quote functie te gebruiken.

Ik ga niet iedere reactie minutieus doorlezen om te kijken of het soms een quote is van iemand anders. Maar goed, duidelijk nu.