Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de looptijd van het contract wijzigen binnen 2 weken zonder abonnement te stoppen?

• June 19, 2025
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo, vandaag is de 14e dag na mijn modem aansluiting van KPN. Binnen 14dgn kan je je contract nog annuleren of wijzigen. Dus vandaag is de laatste dag. Nu heb ik zojuist de klantenservice gebeld met de vraag of mijn contract van 3 jaar naar 1 jaar kan omdat ik veel storingen ervaar (en er morgen een monteur komt om de glasvezel kabel te checken). Het blijkt dat KPN alleen maar het contract kan annuleren voor mij en niet kan wijzigen naar 1 jaar. De enige optie is annuleren en een nieuw contract afsluiten voor 1 jaar, echter de dame van de klantenservice geeft aan dat ik dan morgen geen data verkeer meer heb. Ik ben erg afhankelijk van mijn dataverkeer vanwege mijn werk. Ik kan niet begrijpen dat KPN het contract niet kan wijzigen zonder mijn dataverkeer stop te zetten. Is dit echt het proces dat KPN volgt?

Beste antwoord door DPeters

Monteur is langs geweest en heeft het modem verwisseld. Nu hopen dat het stabieler blijft. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

Hallo ​@DPeters ,

Ja, dit kan niet anders. 

Maar heb vertrouwen in de monteur die morgen bij jou langs komt. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 19, 2025

Je bent waarschijnlijk een zakelijke klant met een 3-jaarscontract ​@DPeters . Hoe daar de voorwaarden van zijn weten we binnen dit consumenten-forum natuurlijk niet.

Via 0800 0403, X of Facebook moet je e.e.a. kunnen regelen, maar vandaag precies op de 14e dag is wel ergt kort dag.

Succes.

• June 19, 2025

Hallo, vandaag is de 14e dag na mijn modem aansluiting van KPN. Binnen 14dgn kan je je contract nog annuleren of wijzigen.

Hoe kom je erbij dat je kan wijzigen? Waarom denk je dat? Heb je dat ergens gelezen ofzo? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Bedankt voor jullie reacties, maar KPN heeft me op deze manier echt voor het blok gezet. In de foto een bewijs dat ik zeker zo'n 5 keer per dag deze performance heb (met de ethernet kabel direct in het modem!). Eerst dacht ik dat het de WIFI was, maar de superwifi punten werken allebei prima. Ook met het Odido (zyxel router) geen problemen gehad. Ik kan nu nog steeds het hele contract annuleren (via mijn kpn) maar dan zit ik direct 2 wkn zonder data en dat kan ivm mijn werk echt niet. Mocht de monteur het morgen niet opgelost krijgen, dan denk ik dat ik het maar via de klachtencommissie moet gaan afhandelen. Dus fingers crossed dat ze het issue gevonden krijgen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@DPeters heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 23, 2025

Hi ​@DPeters, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen, helaas kan die inderdaad niet worden aangepast. Echter heb ik er wel vertrouwen in dat dit op te lossen, hier moet een duidelijke oorzaak voor zijn. 

Is de monteur ingepland en inmiddels ook langs geweest? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 23, 2025

Monteur is langs geweest en heeft het modem verwisseld. Nu hopen dat het stabieler blijft.Â