Skip to main content
Vraag

Kan ik eerder van mijn abonnement af als KPN zijn voorwaarden wijzigt?

• May 24, 2026
  • 13 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik ben er in geluisd door een abonnenement met korting te nemen zit ik er twee jaar aan vast, kan ik er eerder vanaf en overstappen naar andere provider nu KPN zijn voorwaarden aanpast?

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 24, 2026

Tsja dan ben je niet helemaal scherp geweest. Je krijgt namelijk altijd een orderbevestiging van hetgeen je besteld hebt met daarbij een bedenktijd van 14 dagen. Je krijgt een mail als je kunt overstappen.

Zoals ik al zei, ik ben er in geluisd

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

Gewoon weten wat je doet. Je bent verantwoordelijk voor jezelf. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 24, 2026

Beste ​@Persoon die helpt als je een mail hebt gehad over dat abo i.v.m. de gewijzigde voorwaarden vanaf 1 juni a.s. staat er in de mail dat je tot een bepaalde datum de tijd hebt om je abo op te zeggen, over te stappen of gewoon niets te doen.

Je bent gewoon 30 dagen van de ontvangst van de mail gewoon contractvrij.

Aan jou de beslissing wat wel of niet te doen.

P.S. je wordt of bent er door niemand ingeluisd.

Het is altijd belangrijk de voorwaarden goed te lezen voordat je ergens op ingaat en dat dus niet alleen bij KPN.

Ik ben het eens met de persoon die helpt dat ik de voorwaarden beter had moeten lezen bij dat nieuwe aanbod, maar concreet kan in nu eerder dan 27 jullie 2027 overstappen omdat ik een mail heb ontvangen waarin KPN aangeeft dat zij per 21 juni hun voorwaarden aanpassen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 24, 2026

Beste ​@Persoon die helpt met alle respect, dan heb je ook gewoon mijn eenvoudige reactie niet goed gelezen.

Als je de mail hebt gehad, staat daarin een termijn waarbinnen je je huidige contract op kunt zeggen of over kunt stappen, dit kun je doen vóór de in de mail genoemde datum.

In jouw geval moet je dus vóór 21 juni de overstap of opzegging aangevraagd hebben of gewoon niets doen als je alles bij het oude wilt laten.

Duidelijk zo?

Ja ik ga kijken wat het voordeligst is en wil in ieder geval geen langlopend contract bij KPN meer, dus voor 21 juni wil ik stappen ondernemen
Indien iemand een goede tip heeft of bij of van aanbieder bij KPN of andere aanbieder die goedkoper is, ik hoef geen TV abonnement, alleen glasvezel Internet 50 mb en telefonie vast Bel onbeperkt Nederland dan wil ik dat graag horen?!

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026

​@Persoon die helpt , er zijn meer dan genoeg vergelijkingssites waarmee je een voor jou passende keuze kunt maken en wat denk je hier van? Zoek maar uit!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2026

Beste ​@Persoon die helpt als je per se weg wilt overstappen kun  je eventueel naar YouFone, een 100% dochter van KPN.

Blijf je op het KPN-netwerk met bekende apparatuur.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026

Beste ​@Persoon die helpt als je per se weg wilt overstappen kun  je eventueel naar YouFone, een 100% dochter van KPN.

Blijf je op het KPN-netwerk met bekende apparatuur.

Of Simyo, ook een volle dochter van KPN. Maar letop, zet hier wel je dataplafond 'aan' voor €0,50 p/m. Anders loop je leeg zodra je bundel op is. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026

Of Simyo, ook een volle dochter van KPN. Maar letop, zet hier wel je dataplafond 'aan' voor €0,50 p/m. Anders loop je leeg zodra je bundel op is. 

Deze antileegloopbelasting bij Simyo is inmiddels €1,00 per maand:

Sorry ik ben niet duidelijk genoeg geweest dat is mijn schuld, ik zoek een internet en vaste telefoon abonnement met onbeperkt vast bellen Nederland, houdt mij aanbevolen?
Dus GEEN mobiel

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2026

Beste ​@Persoon die helpt , dan zijn KPN dochters Solcon en YouFone een alternatiefÂ