Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn contract pauzeren of vroegtijdig stoppen als ik tijdelijk bij mijn ouders ga wonen?

• March 2, 2026
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Beste,

Op dit moment heb ik een abonnement met een looptijd van twee jaar. Omdat ik een nieuwbouwwoning heb gekocht, ga ik in de tussentijd voor ongeveer één jaar en zeven maanden weer bij mijn ouders wonen. mijn abonnement loopt dus nog (pas 4/5 maanden).

Ik vroeg me af wat dit betekent voor mijn abonnement. Kan ik het tijdelijk pauzeren, of loopt het gewoon door? En zijn hier eventueel kosten aan verbonden? Ook hoor ik graag of ik het actieproduct moet terugsturen.

Alvast bedankt voor uw hulp!

vriendelijke groet,

Fijn uitgedost

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 2, 2026

Hallo ​@Fijn uitgedost , 

Tijdelijk jouw abonnement stopzetten lukt niet, in principe loopt het abonnement gewoon door zolang jouw contract nog loopt. Het werkt anders als je ouders óók KPN hebben. Het is immers niet mogelijk om op één adres twee aansluitingen te realiseren, dus hiervoor geldt de regel dat één van de abonnementen opgezegd kan worden, ook al loopt er nog een contract.

Het opzeggen van een contract is niet mogelijk via dit platform. Dit gaat het beste via de telefonische klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Bedankt voor uw antwoord! Mijn ouders hebben ziggo. Betekend dit dat ik vast zit aan mijn abonnement en dus moet betalen of dat ik moet betalen om het op te zeggen? 

groetjes, 

fijn uitgedost