Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn internet en mobiele abonnement tegelijk opzeggen zonder extra kosten?

• May 12, 2026
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Kan ik naast mijn mobiele abonnement ook mijn internet opzeggen zonder extra kosten?

Admin edit: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

4 reacties

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Beste ​@Bart_12345 ,nee, dat kan niet.

Per abo krijg je een mail en de data daarvan kan verschillend zijn.

Als je op 13 mei een mail krijgt over je mobiele abo kun je daarmee alleen je mobiele abo opzeggen en niet je thuisabo.

Als je bijvoorbeeld op 12 mei een mail krijgt over je thuisabo kun je daarmee alleen je thuisabo opzeggen en niet je mobiele abo.

Duidelijk zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2026

Daar was ik al bang voor… Dan zit je wanneer je wilt switchen van provider dus ongewenst vast aan je Thuis abo…

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Nee hoor ​@Bart_12345 je zit niet vast aan je thuis-abo, dat kun je opzeggen als je daar een mail over hebt gehad, eerder niet.

Heb je van je mobiele abo eerder een mail gehad dan je thuisabo, kun je die al vast opzeggen binnen de gestelde termijn in de mail.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey Bart, welkom! Als jij wilt overstappen met zowel mobiel als vast naar aanleiding van de wijzigingen, dan kan dit. Maar dan moet je, zoals Jan ook al aanstipt, per abonnement bericht hebben gehad. Je krijgt van ons een mail voor elk abonnement dat je hebt. In die mail staat dan precies vanaf en tot wanneer je kunt opzeggen bent voor dát abonnement. 

Nuttig om te weten over overstappen met nummerbehoud van je mobiele abonnement:

Het moment waarop een overstapverzoek met nummerbehoud wordt ingediend, is leidend.
Ter voorbeeld: als in de mail staat dat je uiterlijk tot en met 31 mei 2026 kunt opzeggen of overstappen zonder afkoopsom, dan ben je op tijd wanneer je het verzoek uiterlijk op 31 mei 2026 indient.
De daadwerkelijke nummerovername naar de nieuwe provider mag daarna plaatsvinden. Er wordt in dat geval geen afkoopsom in rekening gebracht.