Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn nummer later overzetten als ik een nieuw abonnement aanvraag ivm aanbieding?

• April 1, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Via de media markt is er nu een goede deal voor nieuwe telefoon met KNP abbo. Echter voor nieuwe klanten (dus nieuw nr) is dit bijna 200 euro goedkoper (het toestel) als dat ik kies voor verleng abbo

Ik heb zojuist iemand van klantenservice gesproken en gevraagd hoe dit zit. Die wisten het ook niet en gaan het uitzoeken.
Ik heb toen gevraagd of ik gewoon een extra abbo kan afsluiten en dan het huidige (wat allang opzegbaar is) op kan zeggen en het nummer over kan zetten.
Deze gaf aan dat het nummer dan pas na die maand opzegtermijn overgezet kan worden.
Op zich niet erg om 1 maand dubbel te betalen

Maar als ik online zoek, zie ik overal dat dit niet kan.
Ik wil mijn huidige nummer echt niet kwijt, dus wil wel 100% zeker weten dat dit echt mogelijk is.

Wie kan mij hier zekerheid over geven?

1 reactie

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Marc_Z, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Goede vraag, en ik snap heel goed dat je dit zeker wilt weten met zo’n prijsverschil. Je kunt je huidige nummer namelijk niet meenemen van een KPN-abonnement naar een nieuw KPN-abonnement dat je zelf afsluit. Nummerbehoud is alleen mogelijk bij een overstap naar een andere provider, niet binnen dezelfde provider.

Dat betekent dat wanneer je een nieuw abonnement via MediaMarkt afsluit met een nieuw nummer en je huidige abonnement opzegt, je je huidige nummer niet kunt overzetten naar dat nieuwe KPN-abonnement.

Goed dat je dit vooraf checkt, want zo voorkom je dat je je nummer kwijtraakt!Â