Skip to main content
Beantwoord

Klacht i.v.m. jaren teveel betaald te hebben voor mijn KPN abonnement

• July 23, 2025
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Zie bovenstaande.

In de KPN winkel te Uden is recent mijn abonnement tot twee maal toe aangepast. Volgens de daar werkzame medewerkers heb ik jaren te veel betaald en is mijn  maandelijkse factuur met circa 40 % verlaagd. Ondanks dat mijn internet snelheid is verviervoudigd. Hoe krijg ik dat al die jaren teveel betaalde geld terug?

Beste antwoord door PeterG

Als je nog een oud abonnement had…. die waren bij aanvang al duurder dan nu. En dan nog een jaar of 10 inflatiecorrectie eroverheen. Dan kan je dat verschil krijgen. Je dient zelf het in de gaten te houden. Dit is bij andere providers, als Ziggo, niet anders.

Volgens het contract betaalde je niet te veel. Ten opzichte van jongere abonnementen betaalde je meer met je oude abonnement. En zolang je blijft betalen ga je akkoord met de prijs/contract. Had je bezwaar gemaakt dan zou je toen al op het toenmalige abonnement overgegaan zijn. Wat weer duurder was dan nu. 

Maar met terugwerkende kracht een prijsverschil met een OUD abonnement terugkrijgen kun je vergeten natuurlijk.

Mijn bovenbuurman had ook nog een stokoud internet-tv-telefoon abonnement. bij Ziggo Nog zelfs met de Samsung HDD ontvanger. Nou, dat is lang geleden kan ik je zeggen.

Mijn abonnement bij kpn in 2011: € 80,00 per maand

Daarvoor kreeg ik

14 Mb/s (abo 50, maar ja, ADSL nog hè), 36 tv zenders nog in SD, vaste telefoon.

3 reacties

• July 23, 2025

Dat krijg je niet terug. Je had gewoon beter op moeten letten. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Ruud Geerders . Welkom hier.

Dat is wel een nare verassing maar zonder meer details kan ik hier ook niet zo veel mee.  Nam je bijvoorbeeld diensten af die je niet gebruikte?  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 25, 2025

Als je nog een oud abonnement had…. die waren bij aanvang al duurder dan nu. En dan nog een jaar of 10 inflatiecorrectie eroverheen. Dan kan je dat verschil krijgen. Je dient zelf het in de gaten te houden. Dit is bij andere providers, als Ziggo, niet anders.

Volgens het contract betaalde je niet te veel. Ten opzichte van jongere abonnementen betaalde je meer met je oude abonnement. En zolang je blijft betalen ga je akkoord met de prijs/contract. Had je bezwaar gemaakt dan zou je toen al op het toenmalige abonnement overgegaan zijn. Wat weer duurder was dan nu. 

Maar met terugwerkende kracht een prijsverschil met een OUD abonnement terugkrijgen kun je vergeten natuurlijk.

Mijn bovenbuurman had ook nog een stokoud internet-tv-telefoon abonnement. bij Ziggo Nog zelfs met de Samsung HDD ontvanger. Nou, dat is lang geleden kan ik je zeggen.

Mijn abonnement bij kpn in 2011: € 80,00 per maand

Daarvoor kreeg ik

14 Mb/s (abo 50, maar ja, ADSL nog hè), 36 tv zenders nog in SD, vaste telefoon.