Skip to main content
Vraag

Klacht: Onduidelijkheid over verlengaanbod. Niemand kan mij vertellen hoe het zit

• May 20, 2026
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Beste,

Op 8 mei hebben wij een brief van u ontvangen met een persoonlijke aanbieding. Bij het verlengen van ons abonnement met 2 jaren krijgen wij de eerste 12 maanden een korting van 10 euro per maand. Hierop hebben wij de qr code gescand waarin u ons opeens een ander aanbod doet. In onze omgeving bied u respectievelijk 7,5 euro korting aan voor de eerste 6 maanden bij een verlenging van 24 maanden. 

Hierop ben ik op zaterdag 9 mei bij u in de KPN winkel in Bergen op Zoom geweest. Uw medewerker keek in het systeem en gaf aan helaas niets voor mij te kunnen betekenen gezien hij de aanbieding die mij per brief was toegekomen niet zag. Uw medewerker verzocht mij telefonisch contact op te nemen en gaf mij daarbij het telefoonnummer 0800-0402. 

Direct thuis heb ik u gebeld waarbij uw medewerker ruim 35 minuten de tijd nodig had om de situatie te begrijpen en het naar hem zeggende te moeten escaleren. Van uw medewerker begreep ik dat er in zijn systeem meerdere meldingen waren mbt aanbod niet klopt met wat er per post is toegezegd. Binnen 3 tot 5 werkdagen zou er met mij contact worden opgenomen. Uw medewerker heb ik gevraagd mij een bevestiging hiervan te mailen met het escalatienummer. De bevestiging hiervan heb ik mogen ontvangen, echter ontbreekt er een escalatienummer. 

Tot heden vandaag heb ik geen reactie in welke vorm dan ook van u mogen ontvangen. Reeds zie ik dat het aanbod van 10 euro korting de eerste 12 maanden nu ook verschijnt wanneer ik in de app inlog. Echter bij het willen verlengen verschijnt er een ander aanbod. 

U bent niet beschikbaar voor klachtmeldingen via de e-mail, in de winkel kunt u of wilt u mij niet helpen en telefonisch heeft u er ruim 35 minuten voor nodig om de situatie te begrijpen waarna u het escaleert waarop tot op heden nog geen reactie is gekomen. 

Wellicht kunt u in uw belofte (onderdeel van uw belofte en missie) meenemen dat u de klant centraal gaat zetten. Aangezien ik dit op dit moment duidelijk niet ervaar. 

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Laurens_111. Welkom op de KPN Community! Dan denk je een mooie verlengaanbieding gehad te hebben en dan kom je in deze misère terecht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik kan mij voorstellen dat het nu voelt alsof je niet serieus genomen wordt. 

Als je een brief hebt gehad die gericht is aan jou (of de contractant), dan mag je er vanuit gaan dat die actie ook geldt. Dan gaat er duidelijk iets mis als je na het scannen van de QR code bij een andere actie uitkomt. Goed dat je al actie hebt ondernomen om dit te bespreken met ons, maar dit is alweer even geleden begrijp ik van je. Dan had je alweer iets gehoord moeten hebben als er iets uit de escalatie was gekomen. In dit geval raad ik je dan om een klacht in te dienen via ons klachtenformulier. Dat is in principe ook een e-mail die bij onze klachtenafdeling uitkomt en zij nemen het dan in behandeling. Binnen 5 werkdagen wordt er dan telefonisch contact met je opgenomen en wordt er gekeken naar een oplossing. 

Hopelijk leidt dat alsnog tot een goede oplossing. Succes in ieder geval!