Wij hebben tijdelijk twee abonnementen gehad.
1 op de toenmalige woonadres.
1 op een nieuwe woning die grondig werd verbouwd.
KPN gaf aan geen tussentijds abonnement te kunnen leveren, maar het was geen probleem na de uiteindelijke verhuizing het oorspronkelijke abonnement op te zeggen. Dus heb ik een tweede abonnement afgesloten en de diensten zoals mail en vaste nummers alvast laten verhuizen naar het nieuwe abonnement
Nu probeer ik op te zeggen op het oude adres en kom in een bureacratisch molentje terect.
Mij was een paar weken geleden verteld een mail te sturen aan opzeggen@kpn.com
Dat heb ik gedaan, een bevestiging van ontvangst gekregen, en daarná niets meer.
Vandaag gebeld.
Dan blijkt er een interne commnicatie te zijn waarin de aanvraag is afgekeurd.
Ik krijg hier van jullie niets over te horen. Ja...nu ik erover bel.
Nu is mij gevraagd een aanvraag via ’kpn.com/samenwonen’ te doen, “Fijn dat jullie gaan samenwonen”??
Ik moet een uitreksel bij de gemeente vragen om te bewijzen dat ik ga samenwonen. Twee documenten zelfs:
- Bewijs van inschrijving bij de gemeente
- Uittreksel uit het gemeenteregister
Ik ga niet samenwonen!!
Het was ook geen probleem om op mijn nieuwe adres een nieuw abonnement af te sluiten toch? Daar had ik ook geen uitreksels voor nodig. Een telefoontje was genoeg.
Volgens mij worden hier twee partijen opgezadeld met een heleboel werk en vooral irritatie.
Dit is geen standaard wijziging, dat begrijp ik. En het past dus ook niet in jullie standaard proceduretjes blijkbaar.
Dus zou fijn zijn als iemand hier even met gezond verstand naar zou kunnen kijken en de procesjes aan de kant zou zetten.
M.v.g
PS:
Dit zijn typisch redenen om eens een poosje naar een andere aanbieder over te stappen.