Skip to main content
Beantwoord

Klacht over zakelijke KPN contracten met verkeerde looptijd en misleiding

• April 8, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Namens mijn onderneming dien ik hierbij een formele klacht in met betrekking tot de totstandkoming van meerdere zakelijke overeenkomsten via uw intermediair, de heer xxxx.

Bij het aangaan van deze overeenkomsten is uitdrukkelijk en ondubbelzinnig overeengekomen dat het contract een looptijd zou hebben van maximaal één (1) dan wel twee (2) jaar. Tot mijn grote verbazing en zonder enige vorm van overleg of schriftelijke bevestiging blijkt dat er contracten zijn afgesloten met een looptijd van drie (3) jaar.

Dit is niet alleen in strijd met hetgeen is overeengekomen, maar kwalificeert tevens als:

• Dwaling (artikel 6:228 BW) – de overeenkomst is tot stand gekomen op basis van onjuiste voorstelling van zaken;
  • Misleidende handelspraktijk (artikel 6:193a e.v. BW);
  • Wanprestatie (artikel 6:74 BW) – het niet nakomen van gemaakte afspraken.

Daarnaast heeft uw intermediair nagelaten om herhaaldelijke toezeggingen tot terugkoppeling na te komen, hetgeen de situatie verder heeft verergerd.

De gevolgen hiervan zijn aanzienlijk:

• Meerdere van mijn klanten zijn inmiddels verhuisd en betalen thans voor contracten die zij niet gebruiken;
  • Mijn onderneming lijdt hierdoor directe financiële schade;
  • Mijn reputatie is ernstig geschaad doordat deze overeenkomsten via mijn bedrijf tot stand zijn gekomen.

Gelet op het bovenstaande stel ik u hierbij formeel in gebreke en sommeer ik u om binnen 5 (vijf) werkdagen na dagtekening van deze brief:

1. De contracten per direct te corrigeren naar de overeengekomen looptijd van maximaal 1 à 2 jaar, dan wel kosteloos te ontbinden;
  2. Alle ten onrechte gefactureerde kosten te crediteren;
  3. Een passende schadevergoeding aan te bieden voor de geleden en nog te lijden schade;
  4. Schriftelijk te bevestigen dat deze kwestie definitief en correct is afgehandeld.

Indien u niet tijdig en naar behoren aan bovenstaande voldoet, zie ik mij genoodzaakt om zonder nadere aankondiging verdere juridische stappen te ondernemen. Hierbij kunt u denken aan:

• Ontbinding van de overeenkomsten via de rechter;
  • Verhaal van alle (gevolg)schade;
  • Melding bij de Autoriteit Consument & Markt wegens misleidende handelspraktijken.

Alle kosten die voortvloeien uit deze procedure zullen volledig op u worden verhaald.

Ik vertrouw erop dat u de ernst van deze situatie inziet en deze met de hoogste prioriteit behandelt.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Klacht Intermediair, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzettend naar dat dit ergens mis is gegaan. Ik denk ook graag mee, fijn om te zien dat de medeleden hier ook goed meedenken. 
Aanvullend op onderstaande, je kunt online ook een klacht indienen. Dit doe je op Klacht indienen KPN Zakelijk. Ik hoop dat het zo opgelost kan worden. 

Beste ​@Klacht Intermediair 

Je bent hier op het consumenten forum van KPN, hier kunnen we niks met uw klacht.
Ik adviseer u contact op te nemen met KPN zakelijk en daar uw beklaag te doen, hier zal uw brief niet in behandeling worden genomen.

Het telefoonnummer is 0800-0403 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 8, 2026

Je bent hier op het consumenten forum van KPN, hier kunnen we niks met uw klacht.
Ik adviseer u contact op te nemen met KPN zakelijk en daar uw beklaag te doen, hier zal uw brief niet in behandeling worden genomen.

Openingstijden:

• Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 8, 2026

​@bnh 

Moet zijn 0800-0403.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 8, 2026

​@bnh 

Moet zijn 0800-0403.

Oh verkeerde, aangepast!
Bedankt ​@Noordzee!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2026

Hi ​@Klacht Intermediair, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzettend naar dat dit ergens mis is gegaan. Ik denk ook graag mee, fijn om te zien dat de medeleden hier ook goed meedenken. 
Aanvullend op onderstaande, je kunt online ook een klacht indienen. Dit doe je op Klacht indienen KPN Zakelijk. Ik hoop dat het zo opgelost kan worden. 

Openingstijden:

• Zondag gesloten

Â