Skip to main content
Vraag

KPN abonnement vroegtijdig beëindigen doordat ik mijn woning uit moet

• March 9, 2026
  • 14 reacties
  • 97 keer bekeken

beste,

ik moet helaas vroeg tijdig mijn woning verlaten.  mijn contract loopt tot augustus.

Mei  moet ik er helaas uit,

hoe nu verder?

hoor het graag

14 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@demiaussum opzeggen 

Je kunt hier het beste even telefonisch contact over kunnen opnemen, met de klantenservice van KPN, deze is bereikbaar via 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Leg dan aan de medewerker uit, dat je per Mei 2026 je woning moet verlaten en je dus geen gebruik meer kunt maken van je KPN Thuis abonnement.
Je abonnement kan meestal eerder worden beëindigd met een afkoopsom, de afkoopsom zal in jouw geval de periode zijn van Mei tot en met Augustus 2026, die dan in één keer in rekening wordt gebracht (dus 4 maanden in één keer betalen).

Of er wat anders mogelijk is, kun je dan bespreken met de medewerker.
Al ben ik bang dat het zal blijven bij het eerder beëindigen van je KPN Thuis abonnement, met een afkoopsom van de resterende 4 maanden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Hallo ​@demiaussum opzeggen ,

Je kunt jouw verhuizing doorgeven aan KPN. Het abonnement verhuist dan met jou mee naar jouw nieuwe adres. Hier staat hoe je de verhuizing aan KPN kunt doorgeven: 

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen

Heeft jouw nieuwe adres geen KPN-aansluiting? Dan wordt het abonnement beëindigd zonder verder financiële consequenties.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

Als toevoeging; als jij samen gaat wonen met iemand die ook KPN heeft kun jij je abonnement meestal kosteloos opzeggen. Ik sluit me verder aan bij het advies om telefonisch contact op te nemen met KPN om de mogelijkheden te bespreken. 

Verder; wat een vervelende situatie. Veel succes gewenst!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@demiaussum opzeggen, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Het wordt eigenlijk al heel goed uitgelegd hierboven. Kom je er uit zo?

zoals ik al zeg ga ik inwonend bij iemand

het abbonement mee laten verhuizen heeft dan natuurlijk geen nut want dit kan helaasn iet. 

Ik ga het abbonement gewoon door laten lopen, ik heb  nog 1 maand een korting die vervalt waneer ik dit als afkoopsom afkoop

zou zonde zijn. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

Dat kan wel, de opties worden hierboven aangegeven. Je kunt alleen kosteloos opzeggen als er al een KPN abonnement wordt afgenomen op het adres waar je naartoe verhuist. Zo simpel is het ​@demiaussum opzeggen. En anders kun je je KPN abonnement afkopen.  

Succes verder!

degene waar ik naar toe verhuis heeft KPN, dit is mij echter allemaal niet verteld toen ik belde hierover.. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

Dan zul je dat moeten bewijzen met een inschrijfbewijs die je van de gemeente ontvangt. Je moet je dus inschrijven op het nieuwe adres én daarvan de bevestiging aan KPN leveren. Het wordt in de eerder gegeven reacties al aangegeven. Heb je de reacties wel gelezen? 

Aan de hand van het inschrijfbewijs controleert KPN of er daadwerkelijk een KPN abonnement op het nieuwe adres geregistreerd staat  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 10, 2026

Ik ga het abbonement gewoon door laten lopen, ik heb  nog 1 maand een korting die vervalt waneer ik dit als afkoopsom afkoop

zou zonde zijn. 

Prima natuurlijk ​@demiaussum opzeggen 

Je kunt eventueel wel het aanvullende TV-abonnement en mogelijke entertainmentpakketten per direct opzeggen. Daar bespaar je dan per direct op.

@Raspberry 

luister ik zit eerlijk gezegd niet  op jou betweterige berichtjes te wachten met je “heb je de reacties wel gelezen 

gelieve niet meer op mijn berichten te  reageren

DANKJE! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

degene waar ik naar toe verhuis heeft KPN, dit is mij echter allemaal niet verteld toen ik belde hierover.. 

Het maakt niet uit. Je vindt én leest alles hierover zelf ook in de Algemene Voorwaarden van KPN.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 10, 2026

@Raspberry 

luister ik zit eerlijk gezegd niet  op jou betweterige berichtjes te wachten met je “heb je de reacties wel gelezen 

gelieve niet meer op mijn berichten te  reageren

DANKJE! 

Luister? Pfff...Ik mag reageren hoe ik wil zolang ik mezelf aan de huisregels van dit forum hou. Ik  reageer dus wanneer ik dat zelf wil, en zeker niet op jouw verzoek. 

DANKJE! En wederom, veel succes!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Beste ​@demiaussum opzeggen je stelt je vraag hier op een openbaar forum voor en door klanten en is dus géén helpdesk van KPN.

Iedereen binnen dit forum is dus vrij om op jouw vragen c.q. opmerkingen te reageren.

Stel je geen prijs (meer) op reacties van medeforumleden, wendt je dan rechtstreeks tot de helpdesk van KPN via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Zie verder de forumhuisregels.

Succes.