Skip to main content
Vraag

KPN Zakelijk blijft hoge datakosten factureren ondanks eerdere erkenning gemaakte fouten

• April 3, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Onder de titel:

Structureel probleem dataverbruik ondanks blokkades en eerdere creditaties

Ik loop inmiddels al geruime tijd tegen hetzelfde probleem aan bij KPN Zakelijk.

Wij hebben meerdere mobiele abonnementen die uitsluitend worden gebruikt voor bellen. Data wordt normaal gesproken niet gebruikt, omdat wij hiervoor een andere provider hebben.

Toch zijn er in de afgelopen jaren meerdere keren hoge kosten voor dataverbruik gefactureerd. In eerdere gevallen heeft KPN deze kosten ook gecrediteerd, waaronder een bedrag van € 2.346,66, omdat erkend werd dat er iets niet goed was gegaan.

Ondanks meerdere telefoongesprekken, e-mails, bezoeken aan de KPN-winkel en contact met verschillende medewerkers, is er tot op heden nog steeds geen structurele oplossing gerealiseerd.

Ik heb meerdere keren gevraagd om een definitieve oplossing zodat dit probleem zich niet opnieuw voordoet. Toch ontvang ik nu opnieuw hoge facturen en krijg ik te horen dat deze niet meer gecrediteerd zullen worden, terwijl het onderliggende probleem nog steeds niet is opgelost.

Vandaag ontving ik zelfs onderstaande reactie van een medewerker:

“Het is uw eigen beslissing om niet van de geboden oplossing gebruik te maken. De extra kosten die wij eerder uit coulance hebben vergoed, zullen wij niet meer vergoeden.”

Ik vind dit erg teleurstellend, omdat KPN in eerdere dossiers juist zelf heeft erkend dat er fouten zijn gemaakt en bedragen heeft gecrediteerd. Zolang er geen structurele oplossing wordt ingericht, blijft dit probleem zich herhalen.

Daarnaast zijn afspraken en terugbelverzoeken meerdere keren niet nagekomen en moet ik telkens opnieuw mijn hele verhaal uitleggen.

Ik ben benieuwd of andere zakelijke klanten vergelijkbare ervaringen hebben gehad en hoe dit uiteindelijk is opgelost.

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 4, 2026

Hallo ​@Capartas ,

Staat de instelling "Mobiel Netwerk " uit in het menu van jullie telefoons? 

Want dan kun je nooit kosten maken voor data.