Skip to main content
Vraag

KPN verwerkt opzegging van mijn abonnement niet

• January 29, 2026
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Op 30 november 2025 heb ik online mijn abonnement opgezegd vanwege onze verhuizing. Daarna ben ik meerdere keren door KPN gebeld om de opzegging te bevestigen, maar de telefoon ging telkens maar één keer over. Daardoor kon ik het niet op tijd opnemen. De ene keer dat ik wél op tijd was, werd de verbinding direct verbroken. Terugbellen naar het nummer werkt niet: ik kom in de wacht, om vervolgens automatisch uit de wachtrij gegooid te worden.

Op 6 januari heb ik opnieuw online opgezegd. Weer dezelfde e‑mail ontvangen en opnieuw mislukte belpogingen.

Daarna heb ik een klacht ingediend. Ik werd netjes teruggebeld, maar de afdeling waar ik naartoe werd doorverbonden had niet de juiste bevoegdheden om mijn abonnement op te zeggen. Dat kon alleen door een andere afdeling die ik zelf niet kan bellen. Mij is verteld dat na negen mislukte belpogingen het abonnement automatisch zou worden opgezegd. Inmiddels heeft KPN vaker dan negen keer gebeld, maar mijn abonnement staat nog steeds niet opgezegd — en ik moest wél betalen voor januari. Die betaling heb ik inmiddels teruggeboekt.

Waarom is het bij KPN zo extreem moeilijk om een simpel abonnement op te zeggen? Andere bedrijven regelden dit binnen minuten, maar bij KPN word ik al maanden van het kastje naar de muur gestuurd. Dit voelt echt als tegenwerken.

Ik wil dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt, zonder opnieuw doorgeschakeld of teruggebeld te worden naar afdelingen die niets kunnen.

Voor overige lezers: denk goed na voordat je klant wordt. Mijn ervaring laat zien dat klantgerichtheid hier ver te zoeken is.

3 reacties

• January 29, 2026

Ben je contractvrij? 

Wat heb je als reden opgegeven bij opzeggen? Toch niet verhuizing? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 29, 2026

Ja contractvrij en welke reden ik heb ingevuld weet ik eerlijk gezegd niet meer. Waarom is de reden zo belangrijk? Want ik ben immers contractvrij.

• January 29, 2026

De reden kan aanleiding voor KPN zijn dat ze jou willen bellen. Als jij "verhuizing" aangeeft, dan willen ze denk ik dat je het abonnement mee verhuist...