Skip to main content
Beantwoord

Levering van PlayStation 5 wordt steeds uitgesteld en ik word van kastje naar de muur gestuurd

• December 9, 2025
  • 13 reacties
  • 192 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heel slechte ervaring met de PS 5 aktie

Ik heb netjes aan alle voorwaarden voldaan.

Na 2 weken bedenktijd krijg ik een bericht van KPN service desk, dat zij mijn PS5 niet kunnen leveren en dat ik nog 3 weken moet wachten. Inmiddels is dit de 6week. 

Steeds wordt ik gestuurd naar Sidekix. Ik krijg een dame aan de lijn en die zeg weer twee weken wachten. Ik heb 2 facturen al betaald. 

Kpn helpt niet als ik hun bel want zij sturen naar Sidekix. Van geen enkel kant komt er een oplossing, alleen maar teleurstelling. 

Als KPN de afspraken niet na komt volgens voorwaarden, moeten zij deze aktie niet doen om mensen te misleiden en alles naar sidekix te afstoten die ook overal slechte reviews heeft. 

Ik heb oplossing nodig want ik voel opgelicht! En geen herhaling van andere review reacties! 

Ik heb hele websites uitgekamt en ik lees maar 1 ding die KPN zegt dat Sidekix verantwoordelijk is voor de verzending. Als er zoveel problemen zijn en jullie je afspraken niet kan nakomen moeten jullie mensen niet misleiden. 

Als ik binnen korte termijn mijn welkomstcadeau niet ontvangen, ben ik dan genoodzaakt om vervolg stappen te ondernemen, want er wordt niet aan afspraken gehouden volgens aktie voorwaarden.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Wier_. Welkom op de KPN Community! Dan is je verbinding eindelijk geactiveerd en zitten de twee weken bedenktermijn erop, moet je nog eens 3+ weken wachten op je welkomstcadeau. Daar zou ik ook flink van balen. 

Het is even zuur inderdaad, dat er een extra wachttijd zit op de Playstation. Maar je kunt er wel zeker van zijn dat, mits in je bestelbevestiging ook de Playstation 5 wordt genoemd, dat je 'm binnen afzienbare tijd bij je tv neer kunt zetten. Daar heb je gewoon recht op natuurlijk. Het is trouwens wel 3 weken wachttijd vanaf het moment dat de bedenktermijn erop zit, houd daar nog rekening mee. En ook dan is de genoemde termijn 3 weken wel met een slag om de arm, want in de e-mail staat we onze uiterste best doen om 'm binnen die termijn te leveren. Houd dus nog een extra twee weken aan. Als je dan nog steeds geen track and trace code hebt ontvangen, dan hoor ik dat graag! Dan ga ik kijken of we dit ergens kunnen escaleren. 

Hopelijk heb je je spelconsole snel binnen en ik hoor graag van je of dat het geval is, of dat je toch nog hulp nodig hebt!

13 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 11, 2025

Hoi ​@Wier_. Welkom op de KPN Community! Dan is je verbinding eindelijk geactiveerd en zitten de twee weken bedenktermijn erop, moet je nog eens 3+ weken wachten op je welkomstcadeau. Daar zou ik ook flink van balen. 

Het is even zuur inderdaad, dat er een extra wachttijd zit op de Playstation. Maar je kunt er wel zeker van zijn dat, mits in je bestelbevestiging ook de Playstation 5 wordt genoemd, dat je 'm binnen afzienbare tijd bij je tv neer kunt zetten. Daar heb je gewoon recht op natuurlijk. Het is trouwens wel 3 weken wachttijd vanaf het moment dat de bedenktermijn erop zit, houd daar nog rekening mee. En ook dan is de genoemde termijn 3 weken wel met een slag om de arm, want in de e-mail staat we onze uiterste best doen om 'm binnen die termijn te leveren. Houd dus nog een extra twee weken aan. Als je dan nog steeds geen track and trace code hebt ontvangen, dan hoor ik dat graag! Dan ga ik kijken of we dit ergens kunnen escaleren. 

Hopelijk heb je je spelconsole snel binnen en ik hoor graag van je of dat het geval is, of dat je toch nog hulp nodig hebt!

Juliën van Gurp
Nieuwkomer

Helaas dezelfde ervaring hier. Mijn abonnement is sinds vandaag ook al 5 weken actief, dus ook al ruim over de 2 weken bedenktijd heen. Ik kreeg 3 weken geleden dezelfde mail dat het 3 weken langer kon duren, maar doordat die ondertussen ook verlopen zijn heb ik KPN vanochtend gebeld. Daar kreeg ik te horen dat er leverproblemen waren en dat het in de 1e week van Januari opgelost moet zijn en dan alles tegelijk naar iedereen die er recht op heeft geleverd wordt. 

Erg balen dat het zoveel langer duurt. Ik had zelfs al een losse disc drive en spelletjes voor de kinderen gekocht voor sinterklaas, wat ik uiteindelijk niet kon geven. Daarom maar bedacht om samen met de PS5 zelf onder de Kerstboom te gaan leggen, maar zelfs dat lijkt nu niet door te kunnen gaan...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

Zoals telefonisch met KPN en Sidekix gesproken komt de bestellingen 16 december de aan! Let op en er is mij verteld dat ze de 17de december verstuurd worden. 

Wie moeten wij nu gaan vertrouwen? 

Want nu krijg ik ook twijfels aan dst ze in Januari komen (gezien de andere revieuws ) en dat ga ik wel niet pikken, want dan ben ik 3 mnden voorbij! 

Als ze aan hun afspraken niet houden, dan heb ik wel de recht om stappen te ondernemen want ik ben niet de enigste met dit probleem. 

En de reviews zijn ook nergens positief! 

Dus die gevoel heb ik er ook niet meer. 

• Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik hoor hier weer een voorbeeld van misleiding. Ik was enthousiast over de PS5, maar na ongeveer vijf weken begin ik er genoeg van te krijgen en wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar dan moet ik een boete betalen. Pure misleidende reclame.

Volgens mijn wekelijkse telefoongesprekken met KPN sinds die tijd, het laatste gesprek was afgelopen vrijdag, heeft de klantenservice mij verteld dat de zending op 21 december bij KPN zal worden afgeleverd.

Als ze de apparaten niet hebben, waarom maken ze dan überhaupt reclame?

• Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Zoals telefonisch met KPN en Sidekix gesproken komt de bestellingen 16 december de aan! Let op en er is mij verteld dat ze de 17de december verstuurd worden. 

Want nu krijg ik ook twijfels aan dst ze in Januari komen (gezien de andere revieuws ) en dat ga ik wel niet pikken, want dan ben ik 3 mnden voorbij! 

Als ze aan hun afspraken niet houden, dan heb ik wel de recht om stappen te ondernemen want ik ben niet de enigste met dit probleem. 

Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met KPN. Zij hebben aangegeven dat een nieuwe levering op de 18e wordt verwacht en dat de uitlevering in de loop van volgende week zal plaatsvinden..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik denk dat we allemaal aan de lange baan worden gehouden!

Ik heb vanmorgen nog gesprekngehad met Sidekix en de dame probeert weer onduidelijk te doen zoals in andere revieuws. Steeds hetzelfde krijg je te horen dat de leverancier niet geleverd heeft. 

Ik denk dat ik er genoeg van heb nu. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met KPN. Zij hebben aangegeven dat een nieuwe levering op de 18e wordt verwacht en dat de uitlevering in de loop van volgende week zal plaatsvinden..

Er is mij verteld zodra ze binnen komen gaan ze automatisch naar de zending het zelfde dag. Dus blijk baar weet die dame ook niets, maar alleen op lange baan houden. 

• Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Ik heb vanmorgen nog gesprekngehad met Sidekix en de dame probeert weer onduidelijk te doen zoals in andere revieuws. Steeds hetzelfde krijg je te horen dat de leverancier niet geleverd heeft. 

Wat ik niet snap is dat de KPN-medewerker het vanmorgen niet over Sidekix heeft gehad. Hij zei dat ik aan het einde van de week moest bellen naar het nummer dat hij me zou geven als ik dan nog geen track & trace via de mail had. Ik heb natuurlijk meteen gebeld, maar ook toen is er niets over Sidekix gezegd. Het eerste nummer dat ik belde was 0612001200 en het nummer dat ik van ze kreeg was +31886237006. Er werd opgenomen met KPN servicedesk

• Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik hield de actie twee maanden lang dagelijks in de gaten in de hoop dat KPN de actie zou herhalen. Ik herinner me dat ik me direct in de eerste uren van de dag van de actie heb aangemeld, dus ik denk dat ik een van de eersten was. En toen kregen we te horen dat KPN geen voorraad meer had. Hoe kan dat? Of waren er vanaf het begin geen apparaten beschikbaar?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Wat ik niet snap is dat de KPN-medewerker het vanmorgen niet over Sidekix heeft gehad. Hij zei dat ik aan het einde van de week moest bellen naar het nummer dat hij me zou geven als ik dan nog geen track & trace via de mail had. Ik heb natuurlijk meteen gebeld, maar ook toen is er niets over Sidekix gezegd. Het eerste nummer dat ik belde was 0612001200 en het nummer dat ik van ze kreeg was +31886237006. Er werd opgenomen met KPN servicedesk

KPN service desk wordt door Sidekix geopereerd let er even op. Vandaan dat KPN mensen ons niet kan helpen en  zich zogenaamd niet verantwoordelijk voor voel en stuurt ons naar hun logistiek partber Sidekix, die doet waarin die zin heeft met mensen. 

• Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik heb een suggestie: als ze ons geen consoles kunnen leveren, is dat ook prima. Ze kunnen ons coupons van €499 geven voor een van de online marktplaatsen zoals Amazon of bol.com, en dan kopen we het zelf wel.

Juliën van Gurp
Nieuwkomer

Ik hield de actie twee maanden lang dagelijks in de gaten in de hoop dat KPN de actie zou herhalen. Ik herinner me dat ik me direct in de eerste uren van de dag van de actie heb aangemeld, dus ik denk dat ik een van de eersten was. En toen kregen we te horen dat KPN geen voorraad meer had. Hoe kan dat? Of waren er vanaf het begin geen apparaten beschikbaar?

Hier hetzelfde. Actie begon op maandag 20 oktober en direct die ochtend rond 11:00 uur het abonnement al afgesloten met de snelst mogelijke aansluitdatum van 10 november. Vond het daarom ook verbazend dat het voor mij ook al niet beschikbaar was. Maar mijn zwager die ooit voor een vergelijkbaar bedrijf heeft gewerkt zegt dat ze de bestellingen vaak op 1 hoop gooien en dan alles in 1x bestellen en het dan niet uitmaakt wie eerder besteld heeft.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • December 16, 2025

Laat ik voor de duidelijkheid zeggen: We gaan ervoor zorgen dat jullie een Playstation 5 geleverd krijgen. Daar hoeven jullie je niet druk om te maken (niet dat ik dat wel begrijp). Alleen wanneer is nog even de vraag. Daar kan ik jullie binnenkort meer over vertellen, want navraag hiervoor staat uit.