Skip to main content
Beantwoord

Maak KPN Pay 'schakelbaar' in MijnKPN/App

• October 6, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

LuToLu
Slimmerik

Ik wil KPN vragen om het mogelijk te maken om KPN Pay aan of uit te kunnen zetten in MijnKPN (App).
En ook deze optie standaard echt op UIT te zetten. De verplichting om te moeten bellen om KPN Pay echt helemaal uit te zetten moet er wat mij betreft af en is niet meer van deze tijd.

Ik lees hier te vaak dat mensen ongewild toch ergens iets zijn aangegaan en er dan maar weer vanaf moeten zien te komen via E-Bill.Mobi of een andere partij. Hoe mooi zou het zijn dat KPN klanten beschermd tegen zulke kosten. 

Vaak wordt ook aangegeven dat het standaard uit staat en je het zelf moet aanzetten maar bij mij moest ik het ook zelf uit de ‘Google Play Store’ verwijderen als betaalmethode. Alleen volledig uit kan dan weer niet zonder te bellen. Ik zou bijna geloven dat er voor KPN iets aan de strijkstok blijft hangen als er via KPN Pay wordt betaald omdat dit zo moeilijk is uit te zetten.

Dus KPN kom maar op met die ‘aan/uit schakelaar’. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@LuToLu . Dank je wel voor je uitgebreide suggestie! Ik snap goed dat je graag zelf de mogelijkheid zou willen hebben om KPN Pay volledig aan of uit te zetten via MijnKPN. Een duidelijke aan/uit-schakelaar zou inderdaad extra controle en duidelijkheid kunnen geven.

KPN Pay is bedoeld om aankopen van bijvoorbeeld apps, games en andere digitale diensten via de KPN-factuur te betalen. Hoe dit precies werkt en welke mogelijkheden er zijn om KPN Pay te beheren, hebben we ook toegelicht in onze kennisbank over KPN Pay.

Goed om daarbij te weten: KPN Pay staat standaard uit. Het activeren van KPN Pay is dus een bewuste handeling. Daarnaast kun je per dienst of platform, zoals de Google Play Store, de betaalmethode zelf verwijderen. Dat neemt niet weg dat jouw suggestie over een volledige aan/uit-schakelaar in MijnKPN een begrijpelijke wens is. Zeker wanneer je helemaal geen gebruik wilt maken van betalen via de KPN-factuur, zou het prettig zijn als je dit zelf eenvoudig kunt blokkeren zonder daarvoor contact met KPN te hoeven opnemen.

Wat betreft je laatste opmerking: ik zou er niet vanuit gaan dat het moeilijk uitschakelen bedoeld is om KPN hier financieel voordeel uit te laten halen. Daar is geen aanleiding voor. Het is vooral een kwestie van hoe de dienst technisch en administratief is ingericht.

Ik zal je feedback in ieder geval meenemen.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2026

Hoi ​@LuToLu . Dank je wel voor je uitgebreide suggestie! Ik snap goed dat je graag zelf de mogelijkheid zou willen hebben om KPN Pay volledig aan of uit te zetten via MijnKPN. Een duidelijke aan/uit-schakelaar zou inderdaad extra controle en duidelijkheid kunnen geven.

KPN Pay is bedoeld om aankopen van bijvoorbeeld apps, games en andere digitale diensten via de KPN-factuur te betalen. Hoe dit precies werkt en welke mogelijkheden er zijn om KPN Pay te beheren, hebben we ook toegelicht in onze kennisbank over KPN Pay.

Goed om daarbij te weten: KPN Pay staat standaard uit. Het activeren van KPN Pay is dus een bewuste handeling. Daarnaast kun je per dienst of platform, zoals de Google Play Store, de betaalmethode zelf verwijderen. Dat neemt niet weg dat jouw suggestie over een volledige aan/uit-schakelaar in MijnKPN een begrijpelijke wens is. Zeker wanneer je helemaal geen gebruik wilt maken van betalen via de KPN-factuur, zou het prettig zijn als je dit zelf eenvoudig kunt blokkeren zonder daarvoor contact met KPN te hoeven opnemen.

Wat betreft je laatste opmerking: ik zou er niet vanuit gaan dat het moeilijk uitschakelen bedoeld is om KPN hier financieel voordeel uit te laten halen. Daar is geen aanleiding voor. Het is vooral een kwestie van hoe de dienst technisch en administratief is ingericht.

Ik zal je feedback in ieder geval meenemen.