Skip to main content
Beantwoord

Maandbedrag wordt er een hoger bedrag afgeschreven dan afgesproken?

• March 27, 2025
  • 20 reacties
  • 272 keer bekeken

Beste KPN-medewerker,

Waarom staat in mijn overeenkomst met KPN dat ik €38,49 ga betalen, als er vervolgens altijd een hoger bedrag in rekening wordt gebracht? Graag ontvang ik de bedragen die ik sinds december 2024 te veel heb betaald teruggestort op mijn rekening. Ook wil ik in het vervolg het overeengekomen bedrag betalen. Zo niet, dan maakt KPN zich schuldig aan misleiding. Hieronder zal ik opnieuw het probleem uitleggen. Hopende op een spoedige oplossing.

Mondelinge afspraak

Op 30 december ontving ik van KPN het bericht dat mijn kortingen zouden verlopen. Omdat ik niet van plan was om €70,63 te gaan betalen voor mijn waardeloze internet op zolder, heb ik me verdiept in de welkomstaanbiedingen van verschillende aanbieders. De volgende dag heb ik KPN gebeld om mijn kortingen te behouden. Dat is niet de voordeligste optie, maar het levert niet het gedoe op van een overstap.

In het telefoongesprek op 31 december 2024 met KPN ben ik een jaarcontract overeengekomen voor €45,99 per maand, met €7,50 actiekorting in de eerste zes maanden. Dus de eerste zes maanden zou ik €38,49 gaan betalen. Luister dat gesprek maar terug.

KPN maakt fout in overeenkomst

Diezelfde dag heb ik akkoord gegeven op een conceptovereenkomst met een kleine fout erin. Stom van me. Ik had beter moeten kijken, maar het afgesproken maandbedrag van €38,49 staat correct vermeld en ook alle afgesproken kortingen die nodig zijn om uit te komen op het maandbedrag €38,49 staan vermeld. Dus alles leek te kloppen. Echter, bij twee kortingen staat geschreven dat ze twaalf maanden gelden vanaf 13-01-2024. Logischerwijs had hier de datum 13-01-2025 moeten staan. Anders kan er nooit of te nimmer uitgekomen worden op het afgesproken maandbedrag van €38,49.

KPN volledig in de war

Dat KPN in de war is door de verkeerde vanafdatum blijkt duidelijk uit het administratieve gestuntel op mijn facturen van december 2024 en januari 2025:

• Uit mijn factuur van december 2024 valt op te maken dat op 31 december al mijn kortingen per direct zijn komen te vervallen. Alsof ik KPN heb gebeld met de vraag: 'Mag ik alstublieft vandaag nog meer gaan betalen voor mijn abonnement?' Dit zou volslagen idioot zijn.
  • Dat al mijn kortingen op 31 december 2024 per direct zijn vervallen, is bovendien in strijd met de overeenkomst.
  • Op mijn factuur van januari ontvang ik ineens eenmalig een korting van €3,39 op interactieve tv. Dit wordt vermeld als: Actiekorting eerste 6 maanden. Vreemd, want hier is nooit een afspraak over gemaakt en de korting keert na januari ook niet meer terug op mijn factuur. Dus hoezo zes maanden?

Arrogante struisvogel

Sinds het ontvangen van de eerste nieuwe factuur op 14 januari 2025 probeer ik aan KPN uit te leggen dat ik door de administratieve fouten van KPN te veel betaal voor mijn pakket. Dit lijkt een eindeloze strijd. Zo heb ik keer op keer opnieuw mijn verhaal gehouden bij het incapabele, bureaucratische circus waar KPN het predicaat klantenservice aan durft te geven. Niemand die ik direct aan de lijn kreeg kon zelfstandig mijn probleem oplossen. Alles moest eerst worden overlegd met een collega die op dat moment nooit beschikbaar was. Een terugbelafspraak is niet nagekomen. Geen medewerker die mij terugbelde, had zich vooraf ingelezen in het probleem om zo meteen met een oplossing te kunnen komen. De laatste medewerker die ik sprak, was ronduit onbeleefd, onbegripvol en onontvankelijk voor logica. Ten slotte wordt de belofte om binnen vijf werkdagen te reageren op een klachtenformulier niet waargemaakt. Ik heb na ruim twee weken nog geen reactie ontvangen. KPN gedraagt zich dus als een arrogante struisvogel die volhoudt dat ik heb gevraagd om per direct meer te betalen. Alsof er één klant bestaat die dat vraagt! Kortom, KPN is flink aan het blunderen. Alles bij elkaar voelt het alsof KPN een dikke middelvinger naar me opsteekt.

Misleiding en zwaarder

Indien erin de overeenkomst geen sprake is van een simpel foutje met de vanafdatum (13-01-2024 in plaats van 13-01-2025), dan is erin de overeenkomst beslist sprake van misleiding. KPN heeft dan namelijk bewust een lager maandbedrag van €38,49 vermeld in de overeenkomst, wetende dat ik dit maandbedrag nooit zou gaan betalen, maar wel een veel hoger maandbedrag van €63,13. Ook is er dan sprake van taalkundige misleiding door bij het vermelden van de eindigende kortingen het woord ‘vanaf’ te gebruiken als een synoniem voor ‘sinds’. Het woord ‘vanaf’ draagt namelijk de gebruikelijkere betekenis van iets dat nog moet beginnen. Daarnaast is er dan sprake van visuele misleiding, omdat er eindigende en nieuwe korting door elkaar worden vermeld met dezelfde kleur. Alle kortingen zijn oranje gekleurd in plaats van dat er een visueel onderscheid is gemaakt door bijvoorbeeld de nieuwe korting een andere kleur te geven dan de eindigende kortingen. Bovendien zijn kortingen die volgens de overeenkomst nog zouden lopen nooit verkregen. Wat staat hierover in de Wet oneerlijke handelspraktijken?

Samengevat, als we het hier niet hebben over een foutje in de overeenkomst, dan moeten we het hebben over het bedrog van KPN. Dus hopelijk haalt KPN nu eindelijk zijn kop uit het zand en komt er het inzicht dat alle logica impliceert dat in de overeenkomst had moeten staan:

• Actiekorting eerste 12 maanden vanaf 13-01-2025;
  • Eerste 12 maanden korting op Interactieve TV vanaf 13-01-2025.

Hopende op een reactie binnen vijf werkdagen en naleving van de mondelinge overeenkomst: zes maanden €38,49, zes maanden €45,99. Daarnaast alles wat er te veel is betaald teruggestort op mijn rekening en een jaar gratis Netflix als pleister op het geschade vertrouwen.

Hartelijke groet,

S.A.M.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@S.A.M. vdV. Welkom op de KPN Community! 

Ik begrijp dat je je misleidt voelt wat betreft je nieuwe overeenkomst voor Internet en TV. Ik ben bang dat de aanvang datum voor de kortingen uit 2024 geen foutje zijn en dat die kortingen nog voor een hele korte periode liepen. Je nieuwe korting ging al wel alvast in en daarom heb je voor een hele korte periode dubbele korting gehad en zag je onderaan het kostenoverzicht een hele mooie prijs staan. Maar die prijs zal niet lang standhouden en alleen de nieuwe korting zal voor de afgesproken duur actief blijven. Hoe je dit telefonisch uitgelegd is en of dat helemaal op de verkeerde manier is gegaan, kan ik helaas niet beoordelen. Ik wil je aanraden om hiervoor een klacht aan te maken, zodat een klachtbehandelaar dit eens rustig met je kan bespreken. Hier op de Community helpen vooral klanten elkaar onderling en dit is geen plek waar we klachten op kunnen pakken. 

Zou je het klachtenformulier op onze website willen invullen? Dan wordt er zo snel mogelijk contact met je gezocht. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• March 27, 2025

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • March 27, 2025

Heb het bericht niet helemaal doorgelezen, te veel tekst en te lang, vind ik.

Succes verder met de afhandeling. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2025

Hallo ​@S.A.M. vdV ,

Ik zie al zeker een jaar van dit soort meldingen. Je hebt helaas niet op de slimste manier verlengd. Je zit er nu wel aan vast tot 13 januari 2026. Daar is nu niets meer aan te doen. 

Voor volgend jaar : 

Je kunt ook via een speciale link overstappen (met verlenging) naar KPN TV+, je betaalt dan de prijs die nieuwe klanten ook betalen en vrijwel altijd ben je dan goedkoper uit.

Gebruik daarvoor vanaf 13 januari 2026 deze link en kies dan voor “Toon mijn persoonlijk advies”.:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige (maart 2025) prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• March 27, 2025

@Noordzee, ik heb op de verlengingslink geklikt maar de korting is daar minimaal: 6 maanden 7,50 euro korting bij een contractverlenging van 2 jaar (= 1.88 euro pm) of 3 maanden 5 euro korting bij verlenging van 1 jaar (= 1.25 euro pm). Voor de rest zijn alle prijzen gelijk aan mijn huidige abonnement. Eigenlijk is dan het enige verschil dat je de KPN TV+ kastjes krijgt maar daar zit ik nog steeds niet op te wachten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2025

@Edu2020 

Check de reactie van bnwgraaf eerder vandaag in dit topic:

Het schijnt wel te kunnen, maar wel altijd met TV+ erbij. 

• March 27, 2025

Ik zie geen verschillen meer bij het verlengen via de MijnKPN app en verlengen via de link. Ik kom op dezelfde bedragen uit. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2025

OK, ik kan het nu niet checken, want ik kan nu zelf niet verlengen. 

• March 28, 2025

@Noordzee, ik heb zojuist jouw link nog eens getest. Je krijgt 2 opties: 1: “Zelf samenstellen” of 2: “Toon mijn persoonlijk advies”.

Gisteren werkte de 2e optie niet maar vandaag wel. Met deze optie kan ik inderdaad 3,49 euro per maand vaste korting krijgen en die vind ik best interessant als je KPN TV+ zou willen hebben. 
Met de 1e optie krijg je het mindere voorstel zoals ik eerder heb vermeld. Waarom KPN die eerste optie dan aanbiedt begrijp ik nog even niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 28, 2025

Fijn ​@Edu2020 👍. Het blijft dus goed uitkijken bij een verlenging, maar de mogelijkheid voor een vaste lagere prijs is er dus nog steeds. En wat mij betreft is dat interessanter dan een tijdelijke kleine korting. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 28, 2025

Ik begrijp dat je je misleidt voelt wat betreft je nieuwe overeenkomst voor Internet en TV. Ik ben bang dat de aanvang datum voor de kortingen uit 2024 geen foutje zijn en dat die kortingen nog voor een hele korte periode liepen. Je nieuwe korting ging al wel alvast in en daarom heb je voor een hele korte periode dubbele korting gehad en zag je onderaan het kostenoverzicht een hele mooie prijs staan. Maar die prijs zal niet lang standhouden en alleen de nieuwe korting zal voor de afgesproken duur actief blijven. Hoe je dit telefonisch uitgelegd is en of dat helemaal op de verkeerde manier is gegaan, kan ik helaas niet beoordelen. Ik wil je aanraden om hiervoor een klacht aan te maken, zodat een klachtbehandelaar dit eens rustig met je kan bespreken. Hier op de Community helpen vooral klanten elkaar onderling en dit is geen plek waar we klachten op kunnen pakken. 

Zou je het klachtenformulier op onze website willen invullen? Dan wordt er zo snel mogelijk contact met je gezocht. 

• Auteur
  • Topper
  • March 28, 2025

Beste Arjan,

Goed om te horen dat je begrijpt dat ik me misleid voel. Daar zou je iets aan kunnen doen, maar als ik de berichten in deze community lees, dan treft dit probleem al maanden lang meerdere klanten en wordt er door KPN niets aan gedaan. Dus ik voel me niet alleen misleid. Ik ben misleid door KPN.

Het is jammer dat je gemakshalve niet ingaat op de handelspraktijken van KPN die deze misleiding zo doen stinken. Ook ontkracht je niet al mijn argumenten en blijf je dus volhouden dat ik op 31 december jl. KPN heb gebeld met de vraag: 'Mag ik alstublieft vandaag nog meer gaan betalen?' Denk je echt dat ik dat heb gedaan, Arjan? Is KPN zo vol van zichzelf? Jouw halfslachtige reactie illustreert precies waar ik nu al maanden tegenaan loop. Het is alsof KPN alles maar half leest en half beantwoordt. Het is om doodmoe van te worden.

Als je mijn verhaal goed hebt gelezen dan weet je dat ik alles wat je in jouw reactie aandraagt al heb ontkracht, maar blijkbaar kan aandachtig lezen en luisteren niet meer worden verwacht van een klantenservice. Ik zal daarom nogmaals ingaan op wat jij schrijft.

Arjan: 'Ik ben bang dat de aanvang datum voor de kortingen uit 2024 geen foutje zijn en dat die kortingen nog voor een hele korte periode liepen.'

Ik: Ik beweer in mijn verhaal nergens dat de aanvangsdatum van de kortingen uit 2024 een foutje is en ik wist dat die kortingen nog voor een heel korte periode zouden lopen. Echter, ze zouden volgens afspraak daarna doorlopen in heel 2025. Wat doen oude kortingen überhaupt op een nieuwe overeenkomst, behalve zorgen voor verwarring en misleiding?

Arjan: 'Je nieuwe korting ging al wel alvast in en daarom heb je voor een hele korte periode dubbele korting gehad en zag je onderaan het kostenoverzicht een hele mooie prijs staan.'

Ik: Ik zie onderaan het kostenoverzicht de afgesproken prijs staan, maar dit blijkt een fictieve en misleidende prijs, omdat ik door de nog kortlopende kortingen nooit die prijs zou gaan betalen, terwijl dat wel zo is afgesproken. Dus KPN houdt zich niet aan zijn afspraak. Bovendien zijn op 31 december al mijn nog kortlopende kortingen zonder verklaring vroegtijdig stopgezet, terwijl ze tot 13 januari zouden lopen. Dus ook aan deze overeenkomst heeft KPN zich niet gehouden. Dus wat klets je over dubbele korting? Ik heb alleen de nieuwe korting ontvangen en die is verre van gelijk aan de oude korting. Dus ook wat dat betreft is een dubbele korting onmogelijk. Je wilt hiermee misschien een beeld schetsen van een gul KPN, maar dat beeld is dus onterecht, onjuist en oneerlijk.

Arjan: 'Maar die prijs zal niet lang standhouden en alleen de nieuwe korting zal voor de afgesproken duur actief blijven.'

Ik: Hoezo niet lang standhouden? Ik heb afgesproken dat ik die prijs zes maanden betaal en daarna €7,50 per maand extra. Wat blijkt, is dat de afgesproken prijs (als KPN eerlijk zou zijn) nooit heeft bestaan, want er komt nooit een volledige maand met 'dubbele' kortingen. Ook niet als mijn kortingen wel tot 13 januari hadden gelopen. KPN had nooit mogen spreken van het afgesproken maandbedrag, omdat voor KPN vooraf al duidelijk was dat ik (de klant) dat bedrag nooit zou gaan betalen, maar wel een veel hoger bedrag. Dat KPN dit niet expliciet duidelijk maakt in de overeenkomst is wederom misleidend.

Arjan: 'Hoe je dit telefonisch uitgelegd is en of dat helemaal op de verkeerde manier is gegaan, kan ik helaas niet beoordelen.'

Ik: Dat kun je wel als je de tijd neemt om echt behulpzaam te zijn. Neem de moeite om de geluidsopname van mijn gesprek met KPN op 31 december op te vragen. Dan hoor je wat er afgesproken is en dat ik niet uit mijn nek klets. Ook nuttig voor trainingsdoeleinden.

Arjan: 'Ik wil je aanraden om hiervoor een klacht aan te maken, zodat een klachtbehandelaar dit eens rustig met je kan bespreken.'

Ik: Dit maakt jou de zoveelste die ons doorstuurt binnen KPN. KPN heeft een schandalig doolhof gecreëerd om een ingewikkelde klacht te vertragen en om een klant te ontmoedigen om door te zetten. Helaas voor KPN bijt ik me vast in dit onrecht.

We hebben een prijs afgesproken en ik heb geleerd dat je je aan je afspraken moet houden.

Als je het mij vraagt, komt KPN veel beter uit de verf als KPN toegeeft dat er een fout is gemaakt. Namelijk dat in de overeenkomst had moet staan:

Actiekorting eerste 12 maanden vanaf 13-01-2025;

Eerste 12 maanden korting op Interactieve TV vanaf 13-01-2025.

Door niet toe te geven dat er een fout is gemaakt, kan er alleen worden geconcludeerd dat KPN willens en wetens zijn klanten bedriegt.

• March 28, 2025

Volgens mij is het door KPN doelbewust zo opgezet om klanten te be************. Dat kan haast niet anders. Dit is gewoon zo bedoeld. En hier op het forum zie je nog maar een heel klein gedeelte van de slachtoffers. Ik denk dat er ook veel klanten zijn die het niet eens weten. Die nooit hun afschrijvingen en facturen controleren. 

• Auteur
  • Topper
  • March 28, 2025

Volgens mij is het door KPN doelbewust zo opgezet om klanten te be************. Dat kan haast niet anders. Dit is gewoon zo bedoeld. En hier op het forum zie je nog maar een heel klein gedeelte van de slachtoffers. Ik denk dat er ook veel klanten zijn die het niet eens weten. Die nooit hun afschrijvingen en facturen controleren. 

Ik ben het helemaal met je eens. Hier bestaan al maanden oude klachten over, maar er wordt niets aan gedaan. Er kan in de overeenkomst heel eenvoudig meer duidelijkheid en transparantie worden geboden, maar KPN neemt die kleine moeite niet.  Het is blijkbaar te lucratief voor KPN om hier verandering in te willen aanbrengen. Wat dit maakt tot een verwerpelijk verdienmodel. 

• Auteur
  • Topper
  • March 28, 2025

Het lijkt me duidelijk dat ik een volgende stap moet zetten naar de geschillencommissie. Ik zal daarbij de slachtoffers met dezelfde klacht verenigen. Hoe langer ik bezig ben met het oplossen van dit probleem, hoe groter de nieuwswaarde.

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2025

@Noordzee, ik heb op de verlengingslink geklikt maar de korting is daar minimaal: 6 maanden 7,50 euro korting bij een contractverlenging van 2 jaar (= 1.88 euro pm) of 3 maanden 5 euro korting bij verlenging van 1 jaar (= 1.25 euro pm). Voor de rest zijn alle prijzen gelijk aan mijn huidige abonnement. Eigenlijk is dan het enige verschil dat je de KPN TV+ kastjes krijgt maar daar zit ik nog steeds niet op te wachten.

Hoi Edu2020 en Noordzee,

Kun je online minimaal of maximaal 6 maanden €7,50 korting krijgen bij een contractverlenging van 2 jaar? Als het maximaal is, dan is het duidelijk dat KPN bereid is om meer korting te geven wanneer je ze belt om te verlengen, zoals ik heb gedaan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 29, 2025

Dat klopt ​@S.A.M. vdV ,

Telefonisch kan er soms meer. Is alleen nooit een zekerheidje.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Arjan: 'Je nieuwe korting ging al wel alvast in en daarom heb je voor een hele korte periode dubbele korting gehad en zag je onderaan het kostenoverzicht een hele mooie prijs staan.'

Ik: Ik zie onderaan het kostenoverzicht de afgesproken prijs staan, maar dit blijkt een fictieve en misleidende prijs, omdat ik door de nog kortlopende kortingen nooit die prijs zou gaan betalen, terwijl dat wel zo is afgesproken. Dus KPN houdt zich niet aan zijn afspraak. Bovendien zijn op 31 december al mijn nog kortlopende kortingen zonder verklaring vroegtijdig stopgezet, terwijl ze tot 13 januari zouden lopen. Dus ook aan deze overeenkomst heeft KPN zich niet gehouden. Dus wat klets je over dubbele korting? Ik heb alleen de nieuwe korting ontvangen en die is verre van gelijk aan de oude korting. Dus ook wat dat betreft is een dubbele korting onmogelijk. Je wilt hiermee misschien een beeld schetsen van een gul KPN, maar dat beeld is dus onterecht, onjuist en oneerlijk.

Als dit wel zo gecommuniceerd is naar jou, dan raad ik je echt aan om een klacht aan te maken. De klachtbehandelaars hebben vaker met dit bijltje gehakt en staan echt wel open voor een gesprek waarbij eventueel een compensatie wordt besproken. Daar ga ik helaas niet over en daarvoor dien je echt bij de klachtenafdeling te zijn. 

Arjan: 'Hoe je dit telefonisch uitgelegd is en of dat helemaal op de verkeerde manier is gegaan, kan ik helaas niet beoordelen.'

Ik: Dat kun je wel als je de tijd neemt om echt behulpzaam te zijn. Neem de moeite om de geluidsopname van mijn gesprek met KPN op 31 december op te vragen. Dan hoor je wat er afgesproken is en dat ik niet uit mijn nek klets. Ook nuttig voor trainingsdoeleinden.

Arjan: 'Ik wil je aanraden om hiervoor een klacht aan te maken, zodat een klachtbehandelaar dit eens rustig met je kan bespreken.'

Ik: Dit maakt jou de zoveelste die ons doorstuurt binnen KPN. KPN heeft een schandalig doolhof gecreëerd om een ingewikkelde klacht te vertragen en om een klant te ontmoedigen om door te zetten. Helaas voor KPN bijt ik me vast in dit onrecht.

Het is natuurlijk goed dat je je verhaal hier deelt, want zo kun je medestanders vinden en kenbaar maken waar je mee zit. Maar voor het inhoudelijk behandelen van je klacht kun je hier helaas niet terecht en dat is voorbehouden aan onze klachtenafdeling. Dit is vooral een Community waar klanten elkaar vooral helpen en wij zijn hier als Moderators om eventueel bij te springen om de klanten de juiste kant op te wijzen. 

Ik moet je wel vertellen dat we gesprekken niet kunnen terugluisteren. Deze worden opgenomen voor trainingsdoeleinden en kunnen alleen door de medewerker zelf teruggeluisterd worden en niet door anderen. 

Ik raad je aan om op de link te klikken uit mijn vorige bericht en daarin je verhaal uit jouw eerste bericht te plakken. Dan kun je verder geholpen worden. En sorry dat ik niet inga op je complete verhaal. Zo probeer ik het topic toch enigszins leesbaar te houden. 

• Auteur
  • Topper
  • March 31, 2025

Dus als de medewerker het zelf terugluistert, dan kan een ander het gesprek niet verstaan? Onzin.

"En sorry dat ik niet inga op je complete verhaal. Zo probeer ik het topic toch enigszins leesbaar te houden."

Leesbaar voor wie? Geef liever antwoord. Sinds wanneer gaat leesbaarheid voor service? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 31, 2025

Toen ik kort bij de klantenservice werkte ivm ziekte in de coronatijd kon ik tot een week terug luisteren volgens mij. Ik gok zomaar dat het om meerdere terabytes per dag gaat wat er wordt opgenomen. Dus dat lang opslaan is erg kostbaar en ook niet nodig om medewerkers te trainen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Een medewerker kan alleen zijn eigen terugluisteren samen met een coach. Zulke opgenomen gesprekken worden gebruikt om de gespreksvaardigheden te verbeteren, maar kunnen helaas niet worden gebruikt om terug te luisteren voor andere doeleinden. 

De service bestaat hier op de Community uit de klant zijn verhaal laten doen, klanten die klanten helpen en wij die eventueel bijspringen en de klant de juiste kan op wijzen. Zoals gezegd worden hier inhoudelijk geen klachten opgelost. Dat is voorbehouden aan onze klachtenafdeling. 

En hele lange berichten zijn niet fijn om te lezen en daarom noemen we ook in onze huisregels om het kort en bondig te houden. Dat houdt het voor de huidige en toekomstige meelezers behapbaar om het topic door te nemen.