Skip to main content
Beantwoord

Maanden geleden opgezegd i.v.m. emigratie, maar krijg nog steeds facturen

• March 27, 2025
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Ik heb maanden geleden mijn contract opgzeged. Zowel telefonisch als per e-mail. Op dit moment krijg ik KPN op geen mogelijkheid te pakken (niet vie e-mail, chat, of telefonisch). Ik ben verhuisd naar het buitenland en het is heel duur om te bellen naar NL. Belafspraken worden door KPN niet nageleefd (ik wordt niet teruggebeld). 

Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet behalve negeren, maar vind dit heel irritant en frustrerend.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@kneipe117. Erg lastig dat het niet lukt om je abonnement op te zeggen nu je bent verhuisd naar het buitenland. Je wilt deze rompslomp natuurlijk niet hebben als je al ergens anders woont. 

Over het algemeen zijn de voorwaarden voor het ontbinden van je contract binnen de looptijd bij emigratie eigenlijk simpel. Je kunt of een bewijs dat je bent uitgeschreven uit je oude gemeente opsturen of een bewijs dat je een arbeids- of stagecontract bent aangegaan op de plek van je nieuwe bestemming. Als je één van beide stuurt, dan kunnen we je verzoek verwerken. Dit mogen geen screenshots zijn, maar dienen de daadwerkelijke digitale (PDF) documenten te zijn of scans van de papieren documenten. Heb je één van beide documenten al opgestuurd? Je kunt dan via het formulier op onze website deze opzegging doorgeven met het bestand erbij. 

Als je dit al geprobeerd hebt, dan raad ik je aan om (tijdelijk een dummy) account voor Facebook of X aan te maken, zodat je gratis met ons kunt communiceren. Een terugbelafspraak zou ook moeten werken, als je tenminste nog een Nederlands nummer hebt. We kunnen je helaas niet terugbellen op een buitenlands nummer. Voor het bellen vanuit het buitenland gelden echter wel extra tarieven zoals eerder vermeld. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2025

Hallo ​@kneipe117 ,

Je kunt bellen naar +3161200 1200. Maar dat is niet gratis. Verder zijn Facebook of X  gratis alternatieven om contact op te nemen met KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2025

Dank Noordzee, ik heb geen Facebook of X, dus weet niet echt hoe nu verder.. Nederland bellen kost 3euro per minuut en de klantenservice wachtrij is al 15minuten nu

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 28, 2025

Hoi ​@kneipe117. Erg lastig dat het niet lukt om je abonnement op te zeggen nu je bent verhuisd naar het buitenland. Je wilt deze rompslomp natuurlijk niet hebben als je al ergens anders woont. 

Over het algemeen zijn de voorwaarden voor het ontbinden van je contract binnen de looptijd bij emigratie eigenlijk simpel. Je kunt of een bewijs dat je bent uitgeschreven uit je oude gemeente opsturen of een bewijs dat je een arbeids- of stagecontract bent aangegaan op de plek van je nieuwe bestemming. Als je één van beide stuurt, dan kunnen we je verzoek verwerken. Dit mogen geen screenshots zijn, maar dienen de daadwerkelijke digitale (PDF) documenten te zijn of scans van de papieren documenten. Heb je één van beide documenten al opgestuurd? Je kunt dan via het formulier op onze website deze opzegging doorgeven met het bestand erbij. 

Als je dit al geprobeerd hebt, dan raad ik je aan om (tijdelijk een dummy) account voor Facebook of X aan te maken, zodat je gratis met ons kunt communiceren. Een terugbelafspraak zou ook moeten werken, als je tenminste nog een Nederlands nummer hebt. We kunnen je helaas niet terugbellen op een buitenlands nummer. Voor het bellen vanuit het buitenland gelden echter wel extra tarieven zoals eerder vermeld.Â