Skip to main content
Vraag

Mijn glasvezel abonnement is onterecht verlengd tot november 2027

• March 2, 2026
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds 2018 ben ik trouwe klant bij jullie. Sinds 2019 ben ik dan ook maandelijks opzegbaar conform de Wet Van Dam. Afgelopen november ben ik overgestapt op glasvezel. Tot mijn grote verbazing zie ik nu in de MijnKPN-app dat mijn contract vaststaat tot 25 november 2027.

Ik heb zojuist met de klantenservice gebeld, maar de medewerker kon geen enkel bewijs (voice-log of digitale handtekening) vinden van mijn toestemming voor een nieuwe vaste looptijd van 3 (!) jaar. Volgens mij komt dit door overzetten naar glasvezel.

Omdat de telefonische medewerker het bewijs niet kon leveren en de verbinding verbrak, probeer ik het via deze weg. Ik betwist de verlenging en eis dat mijn contractstatus wordt teruggezet naar maandelijks opzegbaar.

Zou een moderator hierin kunnen duiken en dit administratief kunnen herstellen? Alvast bedankt.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

Afgelopen november ben ik overgestapt op glasvezel. Tot mijn grote verbazing zie ik nu in de MijnKPN-app dat mijn contract vaststaat tot 25 november 2027.

… een nieuwe vaste looptijd van 3 (!) jaar.

Drie jaar kan niet voor consumenten, begreep ik. Maar 2027, dat is twee jaar, niet drie?

Zou een moderator hierin kunnen duiken en dit administratief kunnen herstellen? Alvast bedankt.

Ik weet niet of een moderator dat kan, maar zet in ieder geval wat informatie in je profiel.

Jawel sinds 26-11-2024. De medewerker aan de telefoon zei net 3 jaar. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

Ah, dan heeft het niks te maken met je glasvezel van november 2025, wat een jaar later is. Hopelijk kan een moderator meer zien, als je je profiel ingevuld hebt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2026

Beste ​@Onterechte verlenging zo te lezen ben je een zakelijke klant gezien de aboduur van 3 jaar.

Neem dan s.v.p. contact op met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Op dit van consumenten voor consumenten kunnen wij helaas niets voor je betekenen, ook een moderator niet, want die heeft geen toegang tot het zakelijke deel van de klanten.

Succes.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 4, 2026

Goedemorgen ​@Onterechte verlenging , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Gezien de situatie een meer dan begrijpelijke vraag maar ik ben ook bang dat je hiervoor toch contact op zult moeten nemen met KPN Zakelijk (0800 0403). Als je alsnog je profiel in zou willen vullen dan kan ik voor de zekerheid even mee gaan kijken maar afgaande op een abonnement met de duur van3 jaar moet het bijna wel gaan om een Zakelijke aansluiting en dat is iets waar ik je helaas niet verder bij kan helpen :(