Skip to main content
Vraag

Mijn startdatum is twee weken later dan de gewenste startdatum

• September 17, 2026
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo, ik heb een vraag over mijn Internet bestelling. Ik heb het KPN-abonnement via Mobiel.nl afgesloten.

Bij het kiezen van de startdatum heb ik aangegeven dat ik graag vanaf 1 oktober gebruik wil maken van de dienst. Ik heb nu een bevestigingsmail van KPN ontvangen waarin staat dat mijn gewenste startdatum 13 oktober is. Dit klopt niet.

Zouden jullie dit voor mij kunnen nakijken en de startdatum aanpassen naar 1 oktober?

Alvast bedankt!

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2026

Heb je met nummerbehoud aangevraagd? Dan moet kpn rekening houden met de 1 maand opzegtermijn bij je huidige provider. 

Als jij dit op 13 september bij mobiel.nl hebt geregeld kan kpn je nummer niet vóór 13 oktober overnemen. 

En alvast: welkom bij kpn 😃

Heb je met nummerbehoud aangevraagd? Dan moet kpn rekening houden met de 1 maand opzegtermijn bij je huidige provider. 

Als jij dit op 13 september bij mobiel.nl hebt geregeld kan kpn je nummer niet vóór 13 oktober overnemen. 

Dit gaat over een nieuw internetabonnement van één jaar, "Sneller 200".

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2026

Oh. Een vaste aansluiting dus.

Heb je op het kpn netwerk nu een andere provider dan geldt ook die maand opzegtermijn. 

Heb je nu Ziggo, ander netwerk, dan vind ik de marge tussen 1 en 13 wel groot.

Het snelst is contact met de klantenservice via 0800-0402 of belafspraak (onderaan).

Op het forum hebben de kpn moderators een wachtrij van zo'n 2 dagen. 

Oh. Een vaste aansluiting dus.

Heb je op het kpn netwerk nu een andere provider dan geldt ook die maand opzegtermijn. 

Heb je nu Ziggo, ander netwerk, dan vind ik de marge tussen 1 en 13 wel groot.

Het snelst is contact met de klantenservice via 0800-0402 of belafspraak (onderaan).

Op het forum hebben de kpn moderators een wachtrij van zo'n 2 dagen. 

Mijn voormalige huisgenoot had een abonnement bij Ziggo, dat hij binnenkort zal opzeggen. Ik sluit zelf een nieuw abonnement bij KPN af op mijn eigen naam. Het gaat dus niet om een contractovername.

Helaas kan ik de klantenservice momenteel niet bellen, omdat ik op dit moment in het buitenland ben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2026

Helaas kan ik de klantenservice momenteel niet bellen, omdat ik op dit moment in het buitenland ben.

Je kunt wel het terugbelverzoek gebruiken 😉

En anders zul je toch even moeten wachten (tot je in Nederland bent). Of op een moderator hier (zorg dat je profiel is ingevuld).

Telefonisch is de klantenservice, voor vaste diensten, alleen beschikbaar in Nederland. 

Als je KPN mobiel hebt krijg je via +3161200 1200 de mobiele klantenservice. Die kunnen je doorverbinden. 

Via andere mobiele providers kan dat niet. Dan komt dat nummer uit bij hun klantenservice, niet die van kpn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 21, 2026

Hi ​@insecureconnection, welkom bij onze community. Mijn dank aan PeterG voor zijn goede hulp. 

Is het inmiddels gelukt om contact met ons op te nemen? Eventueel via een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Anders kan ik zoals Peter al aangeeft meekijken als je je profiel invult en hier een seintje geeft. 

Nog een korte toelichting op de wensdatum. Dit is zoals de naam al zegt een wens, in de zin dat wij ons best doen om dit ook op die datum te kunnen leveren. In sommige gevallen moet er nog iets gebeuren in ons netwerk. Dit kan in de wijkcentrale zijn of in je meterkast. 
Ik hoor graag van je. 

Hi ​@insecureconnection, welkom bij onze community. Mijn dank aan PeterG voor zijn goede hulp. 

Is het inmiddels gelukt om contact met ons op te nemen? Eventueel via een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Anders kan ik zoals Peter al aangeeft meekijken als je je profiel invult en hier een seintje geeft. 

Nog een korte toelichting op de wensdatum. Dit is zoals de naam al zegt een wens, in de zin dat wij ons best doen om dit ook op die datum te kunnen leveren. In sommige gevallen moet er nog iets gebeuren in ons netwerk. Dit kan in de wijkcentrale zijn of in je meterkast. 
Ik hoor graag van je. 

Hallo Alex, ik heb het abonnement inmiddels opgezegd omdat de ingangsdatum te laat voor me is. Ik ben overgestapt naar een andere provider die de dienst op 1 oktober kan starten.