Skip to main content
Vraag

Mijn verbinding werkt, maar het abonnement start niet

• August 21, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Bij ons is ruim een jaar geleden glasvezel aangelegd. Ik had destijds, dus een jaar geleden, al glasvezel internet en TV aangevraagd en heb destijds het modem al ontvangen. De verbinding werkte echter niet.

Het abonnement is dus niet gestart, de overstap van Ziggo is dat hele jaar “on hold” geweest. 

Na lange tijd wachten en tussentijds eens informeren is een week geleden, dus op 14 augustus 2026, een monteur geweest die de verbinding heeft doorgemeten en het bleek dat er een slechts las in een aansluitbox 100 meter verderop zat. Dat is opgelost, dus op 14 augustus kon ik eindelijk het modem en TV-kastje aansluiten.

So far so good, het werkte, dat wil zeggen ik heb internet en TV via de glasvezel, alleen als ik inlog op de KPN app dan zie ik daarin nog geen producten staan. Ook na handmatig toevoegen verschijnen er geen producten. Ook als ik op het TV-kastje naar de pagina met het “boodschappentasje” ga dan staan daar géén producten. Ook mijn Ziggo abonnement is nog niet beëindigd.

Kortom: internet en TV werken wel, maar het abonnement lijkt nog niet gestart, de overstap lijkt nog niet in werking gezet.

Ik heb inmiddels drie keer gebeld met de klantenservice. Ook zij konden zien dat KPN geen contact lijkt te krijgen met het modem, er moet een soort “activatie” in gang worden gezet als het modem verbinding maakt, maar dat gebeurt niet.

Op zaterdag 15 augustus heb ik 2 keer gebeld. Op advies van medewerker 1 heb ik het modem gereset. Helpt niet. Op advies van medewerker 2 heb ik het glasvezelkastje uitgezet en na een tijdje aangezet. Helpt niet. Medewerker 2 zou vervolgens de activatie handmatig in gang zetten. Nu bijna een week later niets van gemerkt.

Eergisteren heb ik weer gebeld, medewerker 3 heeft niets gedaan maar gezegd dat ik langer af moet wachten. 

Maar volgens mij kan ik wachten tot ik een ons weeg, er gaat gewoon iets niet goed waardoor het abonnement niet wordt gestart en mijn overstap vanaf Ziggo dus ook niet in gang wordt gezet. Wat vervelend is, want het abonnement wat bij Ziggo blijft doorlopen is duurder dan het abonnement van KPN dat zou moeten starten.

Wat gaat hier mis, wat moet ik doen? Wie moet ik hebben bij KPN die hier daadwerkelijk iets kan oplossen?

Het enige dat ik zelf heb kunnen achterhalen is dat als ik inlog op het modem en daar in het logboek kijk, ik daar zo ongeveer elk uur de volgende melding zie staan:

"TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed"

En ja, ik zit wel degelijk op het glasvezelnetwerk van KPN met mijn eigen modem, niet op de wifi van de buren of iets dergelijks. De verbinding werkt, alle lampjes branden groen. Het is alleen de “activatie” die niet in gang wordt gezet waardoor het abonnement+overstap dus niet starten.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 21, 2026

Begrijpelijk dat je hier een beetje moedeloos van wordt ​@glenfiddich1983. Ik raad je aan om middels dit formulier hier melding van te maken. Vul sowieso je profiel helemaal in dan kan een moderater wellicht ook nog even meekijken. 

Dank voor je reactie, ik zal dat formulier invullen. Ik heb ook mijn profiel aangevuld, ik was in de veronderstelling dat, omdat ik inlog met KPN ID, dat gekoppeld was, maar blijkbaar worden die gegevens niet automatisch meegenomen naar het profiel hier op de community. Inmiddels dus aangevuld.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 21, 2026

Prima! Vaak is er snel een reactie op het formulier. De wachttijd op een moderater is een dag of drie. Dat een moderater niet meteen jouw gegevens kan zien is een privacy-dingetje. 

Inmiddels nog maar eens gebeld, nu werd ik doorverbonden met de technische helpdesk, en deze medewerker zal een ticket aanmaken voor “hogerop” om dit op te lossen. Ik wacht dus nog maar even af. Dit lijkt in elk geval veelbelovender dan de drie voorgaande medewerkers die ik gesproken heb :)