Skip to main content
Beantwoord

Mobiel abonnement is niet aan te passen

• July 14, 2025
  • 7 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ondertussen ook maar mijn abonnement verlengd, maar het maandelijks wijzigen lukt nog steeds niet. 

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Jasper van KPN

Het kan zijn dat er een wijziging open staat, er kan maar 1 wijziging tegelijkertijd gedaan worden. Maar zo'n wijziging zou niet maanden in behandeling moeten staan natuurlijk. Heb je hiervoor al telefonisch contact gehad met ons, zodat daarbij nagekeken kan worden wat er precies bij het abonnement staat? Dit kan het makkelijkste via een terugbelafspraak.

7 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@EllenZ31. Dit is je eerste bericht hier, dus we weten nog niet precies wat jouw situatie is. Wat gebeurt er precies als je probeert te wijzigen? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien of iets anders? En via welke weg probeer je het te wijzigen?

Je hebt je abonnement verlengd begrijp ik, hoe lang geleden heb je dat gedaan? In de eerste maand na een verlenging (of het begin van een nieuw abonnement) kan het nog niet gewijzigd worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Dag Jasper, wat fijn dat je reageert.

In het kort samengevat:

Ik had een abonnement uit 2017 Zorgeloos Standaard met 10Gb en mijn partner heeft een KPN 2017 budget met 2GB bonus. Tijdens vakanties verhoogde ik dan vaak het Zorgeloos abo naar Premium zodat we ruim genoeg zaten en ik Mb’s kon delen.

Afgelopen januari is dit nog gelukt. Daarna heb ik het weer terug gezet naar Standaard. In mei wilde ik het weer verhogen, maar dat lukte niet, met de melding ‘U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.” Geen van beide abo’s kon ik wijzigen.

Op 8 juli heb ik daarom het Zorgeloos Standaard omgezet naar KPN 15 GB. Ik snap dat ik dat abo dus niet voor 8 augustus kan wijzigen. (Ben benieuwd of het daarna wel gaat lukken).

Het KPN 2017 Budget zou ik graag zo laten, maar wel zo dat ik het maandelijks kàn wijzigen als dat nodig is. Maar de melding blijft hierbij aanwezig, dus ik kan het niet omzetten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Het kan zijn dat er een wijziging open staat, er kan maar 1 wijziging tegelijkertijd gedaan worden. Maar zo'n wijziging zou niet maanden in behandeling moeten staan natuurlijk. Heb je hiervoor al telefonisch contact gehad met ons, zodat daarbij nagekeken kan worden wat er precies bij het abonnement staat? Dit kan het makkelijkste via een terugbelafspraak.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Ik heb ondertussen contact gehad met jullie vriendelijke collega Merel. Zij heeft weten te achterhalen dat op de oude abonnementen de optie ‘wijzigen’ is stopgezet.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik het abonnement dat ik heb omgezet naar een nieuwe vorm wél weer kunnen wijzigen na een maand. Dan kan ik daarmee weer Mb’s delen, dus zou het probleem ook opgelost zijn. Dat wacht ik dus even af.

Jasper van KPN
Moderator

Ah, dat wist ik niet inderdaad. Dat verklaart waarom het abonnement niet kon worden gewijzigd. Dan zal het nieuwe abonnement na de eerste maand wel gewijzigd moeten kunnen worden, ik verwacht dat het dan lukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2025

het is inderdaad nu gelukt om een maandelijkse wijziging door te voeren in het (nieuwe) abonnement. Fijn dat het nu weer gewoon kan.  

Jasper van KPN
Moderator

Fijn om te lezen dat het daarmee weer lukt ​@EllenZ31! Zo heb je de flexibiliteit met je abonnement weer 🙂

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.