Skip to main content
Beantwoord

Mobiele aansluiting zonder waarschuwing afgesloten, er is niet automatisch geïncasseerd

• May 27, 2025
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Vandaag merkte ik dat mijn mobiele aansluiting buiten gebruik is gesteld. Bij het proberen te bellen met mijn 06-nummer ontvang ik de melding:
"Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld."

Ik heb hierover direct contact opgenomen met de klantenservice. Daar kreeg ik echter te horen dat ik mijn nummer pas na 24 uur weer kan gebruiken. Dit is bijzonder onwenselijk, zeker gezien de volgende situatie:

Vanuit KPN is er geen automatische incasso uitgevoerd voor mijn factuur van 19 mei. Normaal gesproken wordt dit altijd automatisch geïncasseerd, waardoor ik niet op de hoogte was dat er een openstaande betaling was. Vandaag ontving ik daar pas een sms over, waarop ik direct heb betaald.

Ik vind het erg vervelend dat ik momenteel niet kan bellen, aangezien ik me telefoon nodig heb voor werk.

Klantnr: ****************

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door JanD

Wat mij daarnaast opviel (los van het huidige telefonieprobleem), is dat mijn mobiele abonnement en mijn internet + tv abonnement op twee verschillende KPN-accounts staan. Graag zou ik dit laten samenvoegen naar één account zodra mijn telefonie weer werkt, zodat ik beter overzicht heb over mijn diensten.

Dat kun je zelf regelen, dat haal je 1 van de abo's weg uit 1 account en voeg je toe aan het andere bestaande account.

Over de afwikkeling van betalingen door KPN zie hieronder ​@RHemco :

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RHemco 

Welkom op de community van KPN.

Uitermate vervelend, zeker in jouw situatie waarbij je bereikbaar wilt zijn op je mobiel.

Een blokkade wordt geautomatiseerd op je mobiele aansluiting gezet, daar komt geen mensenhand meer aan te pas, ditzelfde geldt ook bij het eraf halen van deze blokkade. 
Het systeem wacht nu op de volledige verwerking van jouw betaling, die je hopelijk via iDeal hebt voldaan, aangezien je dan sneller weer gebruik kunt maken van je mobiele aansluiting.

Bij een iDeal betaling wordt je na 2 uur weer aangesloten, en wordt de blokkade verwijderd.
Dit duurt geen 24 uur, afhankelijk van het tijdstip dat je hebt betaald.

Je wordt na betaling zo snel mogelijk aangesloten.
Hoe snel ligt aan wanneer je betaalt.

• Betaal je tussen 7 en 22 uur? Je wordt binnen 2 uur opnieuw aangesloten.
  • Betaal je voor 7 uur? We sluiten je om 9 uur diezelfde dag opnieuw aan.
  • Betaal je na 22 uur? We sluiten je de volgende dag om 9 uur weer aan.

Daarnaast adviseer ik je om de betaalgegevens binnen jouw Mijn KPN te checken, om te zien of alles wel goed staat omtrent de automatische incasso.
Check hierbij ook je IBAN Bankrekeningnummer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Beste Michel,

Bedankt voor uw reactie en toelichting. 

Ik heb de betaling inmiddels ruim twee uur geleden via iDeal voldaan, maar helaas is mijn aansluiting nog steeds niet hersteld. Ik kan op dit moment nog steeds geen gebruik maken van telefonie op mijn mobiel.

Daarnaast heb ik gecontroleerd of mijn betaalgegevens nog kloppen in MijnKPN, en dat is het geval. De automatische incasso staat nog steeds goed ingesteld.

Wat mij daarnaast opviel (los van het huidige telefonieprobleem), is dat mijn mobiele abonnement en mijn internet + tv abonnement op twee verschillende KPN-accounts staan. Graag zou ik dit laten samenvoegen naar één account zodra mijn telefonie weer werkt, zodat ik beter overzicht heb over mijn diensten.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 27, 2025

Dat kun je zelf regelen, dat haal je 1 van de abo's weg uit 1 account en voeg je toe aan het andere bestaande account.

Over de afwikkeling van betalingen door KPN zie hieronder ​@RHemco :

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Beste Jan,

Mijn automatische incasso-gegevens staan correct ingesteld, maar er is deze maand geen automatische incasso uitgevoerd. Daardoor was ik niet op de hoogte van een openstaande factuur, tot ik daar vandaag een sms over ontving. De betaling heb ik daarop direct via iDeal voldaan.

Dank voor het doorsturen van de link, maar ik heb hier op dit moment helaas niets aan. Ik heb de factuur dus al betaald via iDeal, en de wachttijd van 2 uur is inmiddels verstreken. Desondanks is mijn aansluiting nog steeds niet geactiveerd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RHemco 

Omtrent de automatische incasso, is het blijkbaar ergens niet goed gegaan bij KPN.
Wat daarvan de reden is, kunnen we je helaas niet vertellen, dat zou door een medewerker van KPN uitgezocht moeten worden.

Heb je inmiddels je smartphone al een keer volledig uitgedaan (dus GEEN vliegtuigstand)?
Je zet hem volledig uit voor enkele minuten, en zet hem daarna weer aan.
Hiermee krijgt jouw simkaart de nieuwste update vanuit de centrale, met een goede kans dat je daarna weer kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten.
Het is uiteraard geen garantie, maar in de meestal helpt dit wel.

Laat even weten of het hiermee is gelukt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RHemco, welkom op onze community! Wat een vervelende situatie zo!

Werkt alles inmiddels al weer?
Heb je mijn collega's inmiddels al gesproken over de automatische incasso?