Skip to main content

Wij wonen zes maanden per jaar in het buitenland, daarom hebben we een maandelijks opzegbaar abonnement genomen. Opgezegd, met de bedoeling over zes maanden weer aan te sluiten.
Maar ik moet het modem terugsturen, laatste aanmaning. 

Dat moet inderdaad. Dat wordt allemaal automatisch in werking gezet en is niets tegen te doen.

KPN wil dat modem gewoon terug. Want die geven ze weer uit aan andere klanten. 

Logisch toch? Je zegt het abonnement op. KPN weet niet dat je het over 6 maanden weer aanvraagt. Misschien vraag je het helemaal niet meer aan, niemand die dat op voorhand weet. En al die tijd ligt dat (bruikleen)modem niks te doen.

Zou niet te doen zijn als iedereen die opzegt de apparatuur mag houden. Beetje hele grote kostenpost.

Hallo ​@Martinusje ,

Dat terugsturen is logisch. KPN wil gewoon de apparatuur terug zodat andere klanten dat kunnen gaan gebruiken.

Wat je kunt overwegen, is om alleen jouw internetabonnement aan te houden en dan wel jouw aanvullende abonnementen zoals TV op te zeggen. Want dan kun je het modem wel houden. En heb je een half jaar later veel minder gedoe als je weer terugkomt in Nederland.

Telkens opnieuw een fritzbox ontvangen en alles opnieuw installeren is, het is me een crime. Maar voor zes maanden te betalen vind ik ook maar niks.

Als ik nu de boete betaal, kan ik met deze spullen dan gewoon weer verder met KPN over een paar maanden?

Als je alleen internet aanhoudt en betaalt, dan kun je bij thuiskomst gewoon direct weer het modem aandoen. Dat werkt dan meteen. 

Als je dan bv weer voor zes maanden TV wil kijken, dan kun je dat weer regelen in MijnKPN. En tegen de tijd dat je weer naar het buitenland gaat, zeg je (alleen) de TV-ontvanger weer op. Die moet je dan wel terugsturen.

Telkens opnieuw een fritzbox ontvangen en alles opnieuw installeren is, het is me een crime. Maar voor zes maanden te betalen vind ik ook maar niks.

Als ik nu de boete betaal, kan ik met deze spullen dan gewoon weer verder met KPN over een paar maanden?

Neem dan een eigen Fritzbox. Dan is enkel signaal nodig vanuit KPN, je netwerk binnen blijft dan precies hetzelfde.

Krijg je wel telkens een KPN modem die je steeds retour moet sturen, maar die gebruik je dan niet. Tv ontvanger moet je wel steeds aansluiten en activeren. 

Neem dan een eigen Fritzbox. Dan is enkel signaal nodig vanuit KPN, je netwerk binnen blijft dan precies hetzelfde.

Krijg je wel telkens een KPN modem die je steeds retour moet sturen, maar die gebruik je dan niet. 

Als men zelf een modem aanschaft, moet het kpn modem toch juist behouden worden om in geval van problemen met de verbinding, dat aan te sluiten om metingen te kunnen uitvoeren?

Dat is mij tenminste verteld toen ik bij de Klantenservice aangaf, of ik de Box 12 kon terugsturen omdat het natuurlijk zonde is dat die in de schuur niets anders ligt te doen dan stof happen.

Krijg je wel telkens een KPN modem die je steeds retour moet sturen, maar die gebruik je dan niet. 

Als men zelf een modem aanschaft, moet het kpn modem toch juist behouden worden om in geval van problemen met de verbinding, dat aan te sluiten om metingen te kunnen uitvoeren?

Dat is mij tenminste verteld toen ik bij de Klantenservice aangaf, of ik de Box 12 kon terugsturen omdat het natuurlijk zonde is dat die in de schuur niets anders ligt te doen dan stof happen.

Klopt, die hou je ernaast, voor het geval dat.

Maar als je je abonnement opzegt moet die Box12 gewoon terug.Je eigen modem uiteraard niet. Dat bedoel ik met steeds retour sturen, als je elke 6 maanden je abonnement beëindigd. 

Een kennis van mij huurt paar maal per jaar een auto.
Hij vindt het ook zo lastig dat hij die auto steeds moet terugbrengen en niet “gewoon“ een paar maanden voor de deur kan laten staan totdat hij hem weer een dagje huurt...

Hi ​@Martinusje, interessante vraag! Ik begrijp wel dat je je abonnement niet laat doorlopen als je de helft van het jaar niet in Nederland bent.

We kunnen er, zoals hierboven al uitgebreid uitgelegd, niet omheen dat het KPN modem in bruikleen is en dat we die terugvragen zo gauw je je abonnement opzegt. Onze apparatuur wordt zo veel mogelijk hergebruikt.

Kan je misschien uit de voeten met de tips hier, en dat je een eigen modem of FRITZ!Box gaat gebruiken? Het KPN modem krijg je sowieso toegestuurd als je een abonnement aanvraagt en die zal weer retour moeten, maar dan heb je wel een modem dat je kunt laten staan. Ik hoop dat je daar iets mee kunt!

Dat zou een goed idee zijn, ware het niet dat we al in oktober zijn vertrokken. Wellicht kan ik het huidige modem en andere apparatuur van KPN overnemen, dan is mijn probleem ook opgelost.

Dat zou een goed idee zijn, ware het niet dat we al in oktober zijn vertrokken. Wellicht kan ik het huidige modem en andere apparatuur van KPN overnemen, dan is mijn probleem ook opgelost.

Nee, dat is niet mogelijk. 

Voor de volgende keer: 

Wat je kunt overwegen, is om alleen jouw internetabonnement aan te houden en dan wel jouw aanvullende abonnementen zoals TV op te zeggen. Want dan kun je het modem wel houden. En heb je een half jaar later veel minder gedoe als je weer terugkomt in Nederland.

Reageer