Skip to main content
Beantwoord

Moet ik vanaf juni 2026 gaan betalen voor mijn tv-ontvanger?

• May 16, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Mijn contract is afgelopen in 2020. Ik gebruik m nog steeds. Ik zag staan dat de voorwaarden per 1 juli gaan veranderen. Ik ben op de website gaan kijken, daar staat dat als je een hd ontvanger hebt en een maandelijks abbo, je hiervoor moet gaan betalen. Klopt dat? Want hierover is niet gesproken in de email die mij gestuurd is over de veranderde voorwaarden.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Moontje2026, de e-mail die jij hebt ontvangen over de wijziging van onze Algemene Voorwaarden vanaf 1 juni heeft geen betrekking op eventuele meerkosten voor een tv-ontvanger.

Welke wijzigingen aan de Algemene voorwaarden wel gaan gebeuren? Dat lees je allemaal terug op de KPN website: Aanpassing Algemene Voorwaarden 2026

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@Moontje2026 de voorwaarden veranderen vanaf 1 juni a.s. en niet per juli.

Als je internet en tv hebt, betaal je daar al voor en ga je voor tv niet extra betalen.

Het kan zijn dat je nog een heel oud abo hebt waar het tv kijken bij de prijs inbegrepen zit.

Bij de nieuwere abo's is het zo dat het tv-abo apart op de factuur staat, maar daar is het niet duurder van geworden.

Jij hebt nu bijvoorbeeld internet+tv voor €60 op de factuur staan

Nu staat er op de factuur:

internet €47,50

TV         €12,50

Totaal    €60,--

=========

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 16, 2026

U heeft waarschijnlijk nog een oudere abonnementsvorm waarbij de tv ontvanger al in de prijs is verwerkt. De nieuwste abonnementsvorm is a la carte. Dwz een basisprijs voor een internetaansluiting en de rest is optioneel en kunt u toevoegen. U kunt eventueel op de site zien of u met de nieuwste abonnementsvorm goedkoper uit bent. Zoja dan kunt u overstappen. Doet u niets dan blijft alles hetzelfde. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Moontje2026, de e-mail die jij hebt ontvangen over de wijziging van onze Algemene Voorwaarden vanaf 1 juni heeft geen betrekking op eventuele meerkosten voor een tv-ontvanger.

Welke wijzigingen aan de Algemene voorwaarden wel gaan gebeuren? Dat lees je allemaal terug op de KPN website: Aanpassing Algemene Voorwaarden 2026