Skip to main content
Vraag

Multisim via MijnKPN gedeactiveerd, toch is het gefactureerd

• March 13, 2026
  • 8 reacties
  • 24 keer bekeken

Heb multisim in januari hooguit 2 weken gebruikt in afwachting van nieuw toestel en na ontvangst gedeactiveerd.

In de app stond geen abonnement multisim, echter wel 2 maanden moeten betalen. (€10)

Vandaag KPN gebeld en medewerker vertelde dat dit een extra optie is en deze telefonisch moet opzeggen, wat in mijn ogen vreemd is. Er staat duidelijk dat je het abonnement via de app kan opzeggen, wat ik ook heb gedaan (deactiveren) ook bij de simkaarten stond geen multisim alleen info hoe te activeren.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2026

Hallo ​@Abebe ,

Wanneer heb je dat via de app gedeactiveerd? 

Je kan multisim elk moment opzeggen.

Heb je de nieuwste versie van de MijnKPN-app (6.29.0 of hoger)? Volg dan de onderstaande stappen: 

1. Open de MijnKPN app.
  2. Selecteer je mobiele abonnement.
  3. Scroll naar beneden.
  4. Kies onder “Makkelijk aanpassen” voor “Simkaart”.
  5. Je bent nu op de Simkaarten pagina.
  6. Klik op “Uitzetten” in het blokje Simkaart.
  7. Bevestig door “Ja, uitzetten” te kiezen.
  8. Je multisim abonnement wordt meteen stopgezet. Het kan enkele minuten duren voordat de status is bijgewerkt en je de multisim niet meer op de Simkaarten pagina ziet staan.
  9. Wil je multisim opnieuw gebruiken? Zet het weer aan via de Watch-app op je telefoon.

bron: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

Bedankt voor je reactie, echter heb ik bovenstaand ook gezien en nergens stond multisim bij de simkaarten, alleen info multisim om deze te activeren.

Als ik een abonnement multisim zou hebben moet deze ook vermeld staan en dat was niet het geval.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Excuus voor de enorm late reactie ​@Abebe, jouw topic is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik er nu pas op reageer 😬

Even afgezien van de rommelige manier van het opzeggen; is multisim nu wel goed verwijderd van je abonnement? Als je er maar kort gebruik van hebt gemaakt, dan is het natuurlijk nogal flauw dat er voor 2 maanden betaald moest worden. Ik kijk graag even met je mee naar wat hier precies mis is gegaan. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

• Auteur
  • Helper
  • April 6, 2026

Excuus voor de enorm late reactie ​@Abebe, jouw topic is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik er nu pas op reageer 😬

Even afgezien van de rommelige manier van het opzeggen; is multisim nu wel goed verwijderd van je abonnement? Als je er maar kort gebruik van hebt gemaakt, dan is het natuurlijk nogal flauw dat er voor 2 maanden betaald moest worden. Ik kijk graag even met je mee naar wat hier precies mis is gegaan. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Bedankt voor je reactie, heb inmiddels gegevens ingevuld.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt ​@Abebe!

Ik zie dat je multisim aan heeft gestaan van 16 januari tot en met 13 maart, en zie verder dat er op 6 februari een gewone simkaart is geactiveerd. Is dat wellicht het moment geweest dat je de multisim hebt willen verwijderen? Het kan zijn dat je multisim niet goed stop is gezet omdat er een nieuwe ‘normale’ simkaart actief werd, en ons systeem daardoor in de war is geraakt 🤔 Zou je me kunnen bevestigen of mijn vermoeden over het verwijderen klopt? Of zit het toch anders?

• Auteur
  • Helper
  • April 7, 2026

Bedankt ​@Abebe!

Ik zie dat je multisim aan heeft gestaan van 16 januari tot en met 13 maart, en zie verder dat er op 6 februari een gewone simkaart is geactiveerd. Is dat wellicht het moment geweest dat je de multisim hebt willen verwijderen? Het kan zijn dat je multisim niet goed stop is gezet omdat er een nieuwe ‘normale’ simkaart actief werd, en ons systeem daardoor in de war is geraakt 🤔 Zou je me kunnen bevestigen of mijn vermoeden over het verwijderen klopt? Of zit het toch anders?

Kan goed zijn 6 feb, heb bewust gewacht op toezegging inruilpremie alvorens het nieuwe toestel in gebruik te nemen. Ik heb meteen de multisim gedeactiveerd via de app en zo stond het ook op mijn scherm. Op de eerste factuur heb ik niet gereageerd vanwege allerlei berekeningen, maar bij de tweede factuur verwachtte ik €33 ipv €38 en zag op de eerste factuur dat er ook €5 was berekend. Ik heb toen klantenservice gebeld en die zei dat ik telefonisch het abonnement moest opzeggen, wat ik vreemd vind. Tevens vertelde hij dat ik een bevestiging per mail zou krijgen van opzegging abonnement en nooit gekregen. Het enige wat ik heb gehad is een sms met het bericht ‘Multisim werkt niet meer. Je kan ‘m niet meer gebruiken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Okido, dan denk ik dat het inderdaad daar mis is gegaan ​@Abebe
Het opzeggen van multisim kan telefonisch, maar je kunt dit óók zelf doen via je watch of via MijnKPN. Dit lijkt bij jou echter spaak te zijn gelopen doordat de nieuwe simkaart geactiveerd is, waar je multisim dus niet onder actief was. Lijkt elkaar net gekruist te hebben. Je had hier zelf niet echt wat anders aan kunnen doen, dus ik ga een vergoeding doorvoeren voor 1,5 maand abonnementskosten voor de multisim (€7,50). Je gaat dit terugzien op de factuur van mei!

• Auteur
  • Helper
  • April 8, 2026

Okido, dan denk ik dat het inderdaad daar mis is gegaan ​@Abebe
Het opzeggen van multisim kan telefonisch, maar je kunt dit óók zelf doen via je watch of via MijnKPN. Dit lijkt bij jou echter spaak te zijn gelopen doordat de nieuwe simkaart geactiveerd is, waar je multisim dus niet onder actief was. Lijkt elkaar net gekruist te hebben. Je had hier zelf niet echt wat anders aan kunnen doen, dus ik ga een vergoeding doorvoeren voor 1,5 maand abonnementskosten voor de multisim (€7,50). Je gaat dit terugzien op de factuur van mei!

Bedankt voor de service.