Skip to main content

Ik heb een vraag, al sik kijk via mijn KPN dan staat er betaald via KPN op 0.  Alleen ik moest opnieuw inloggen bij Netflix, nieuw account aanmaken en opnieuw betalen, klopt dit?

Nee. Dit klopt niet.

Als jij een nieuw account aan moet maken, dan ben je gewoon je vorige account vergeten. Gebruikte je daarvoor nog een oud emailadres ofzo?

Ik wil graag van jullie weten hoe dit kan en wat er aangedaan moet worden?

Met vriendelijke groeten,

Alexandra Kramer

Nee altijd het zelfde e-mail adres gebruikt

Hi ​@Kramer69, goed dat je jouw vraag hier stelt. Het ligt iets genuanceerder dan ​@Marlon92 doet vermoeden.

Voor zover ik kan zien, heb jij Netflix - Betalen via KPN Factuur. Daarmee heb je een Netflix abonnement afgesloten bij Netflix, maar betaal je via de KPN Factuur. Dit is de oude manier. Opzeggen gaat dan via Netflix zelf. Tegenwoordig is het zo dat je Netflix bij KPN afsluit. Het abonnement sluit je dan af bij KPN en is ook op te zeggen via KPN.

Nu geef je aan dat je opnieuw moest inloggen. In plaats van dat je kon inloggen met jouw e-mailadres, kreeg je nu de optie om een nieuw account aan te maken. Dat is natuurlijk wel vreemd als je hetzelfde e-mailadres gebruikt. Het klinkt haast alsof jouw Netflix account gehackt is en het e-mailadres veranderd is, waardoor jij een nieuw account kunt aanmaken op jouw eigen e-mailadres.

Omdat het abonnement echt via Netflix loopt en opzeggen ook alleen via Netflix kan, kan ik je hier niet echt mee helpen. Ik ga dit zeker wel ergens melden, want het is wel een goed signaal. Maar ik raad je daarnaast aan om contact met Netflix op te nemen. In de eerste plaats om te kijken of jouw abonnement nog actief is op jouw eigen e-mailadres. Als dit het geval is, is er niks aan de hand. Als dit niet het geval is, dan kan het dus een hack zijn. En ik zou dan Netflix om raad vragen.

Ik had je graag willen helpen door Netflix nu even stop te zetten en dan opnieuw aan te vragen. Maar omdat het om Betalen via de KPN Factuur gaat, loopt dit allemaal via Netflix.

Reageer