Skip to main content
Vraag

Netflix wordt dubbel gefactureerd

• July 1, 2026
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Ik heb een tijd geleden een Netflix account gekoppeld aan mijn KPN alles-in-1.  Ik kom er nu achter dat dit 2x gefactureerd wordt. Een half uur met de helpdesk gesproken en ondanks dat de medewerker zijn best deed geen hulp gehad. Hij is 5 keer met zijn leidinggevende gaan praten en die heeft geen enkele oplossing geboden. Het advies was “zeg Netflix op”, maar op de site van Netflix staat duidelijk dat je dit niet moet doen als je via KPN betaald.

Toen ik de leidinggevende wilde spreken zei hij dat deze niet beschikbaar was, terwijl hij wel 5x de tijd had om over mijn vraag te spreken met de medewerker. Hoe kun je je mensen aan de telefoon zo in de steek laten……..

Ze konden me ook geen advies geven over de vraag waar ik dan met mijn probleem kon aankloppen. Vandaar deze post…… iemand een idee wat ik hiermee moet?

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welkom hier, ​@Klant 94. Twee keer gefactureerd is inderdaad niet handig. De vraag is even, hoe wordt dit dubbel gefactureerd? Je ziet het op je KPN factuur staan en het wordt ook los van je rekening afgeschreven?

Het klinkt alsof jij, op het moment dat je Netflix bij ons afnam, een nieuw Netflix account hebt aangemaakt, in plaats van je bestaande account te koppelen. En dan heb je nu twee accounts bij Netflix. Met allebei een actief abonnement én een eigen e-mailadres om in te loggen. En dan zal dus een van die beide accounts opgeheven moeten worden om die dubbele facturering te stoppen.

Je zult dan moeten uitzoeken welke mailadressen die beide accounts hebben, en welke je wilt houden.

Voor het account dat je bij ons hebt kun je gaan naar externediensten.kpn.com. Log dan in met je KPN ID. Je ziet dan op die pagina alle extra diensten die je via ons afneemt. In de tegel voor Netflix staat een knop ‘Login vergeten’. Als je daarop klikt kom je op een inlogpagina van Netflix waar het e-mailadres al ingevuld staat. Dan weet je welk mailadres hoort bij het account dat je bij ons hebt.

Om het mailadres van het losse account te achterhalen is lastiger. Check de mailboxen van de mailadressen die het zouden kunnen zijn om te zien of je mail van Netflix daar hebt staan. Zo ja, dan kun je via www.netflix.com/nl-nl/LoginHelp het wachtwoord van dat account resetten en inloggen om die stop te zetten. Dat stop dan ook je losse facturering.

Wil je juist liever dat losse account behouden, en die aan KPN koppelen? Dat kan ook. In dat geval zeg je juist Netflix via ons op en wacht tot dat verwerkt is. Nadat dit verwerkt is, vraag het opnieuw aan bij ons. Je krijgt dan weer, net als de eerste keer, een mail over het activeren. Zorg dan dat je bij het activeren inlogt met het mailadres en wachtwoord van dat losse account. De facturering daarvan door Netflix zelf stopt dan automatisch, en wordt overgenomen door ons.