Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden met aanbod om abonnement te verlengen

• July 10, 2025
  • 6 reacties
  • 166 keer bekeken

Ik heb een aanbod gekregen om mijn internet en TV abonnement te verlengen.  Deze is alleen erg slecht. Graag zou ik een beter aanbod willen krijgen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@WilfredRoskm ,

Is jouw einde contractdatum al voorbij? Sowieso wachten tot die datum gepasseerd is. Want na die datum wordt het verlengaanbod een stuk beter zoals ik zelf onlangs heb gemerkt.

Bellen naar KPN kan ook, maar kost waarschijnlijk wel aardig wat tijd. Je kunt ook online een terugbelafspraak maken (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Meer opties vind je hier:

Mijn advies is om niet te kiezen voor een kleine tijdelijke korting, maar om over te stappen naar de huidige propositie. Op den duur is dat veel voordeliger. Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. 

Dat kan (mits contractvrij) ook via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 10, 2025

Bel eerst met de KPN ,heb je dat aanbod gekregen via de email direct verwijderen .

• July 10, 2025

Dat krijg je niet waarschijnlijk. Iedereen krijgt hetzelfde. Daar moet je het gewoon mee doen.

Hier op het forum bereik je al helemaal niks. Hier wird niets met prijzen gedaan. Dus je zult moeten bellen. Je kent het nummer? 

0800-0402 

Als je verlengt voordat je huidige contract is afgelopen: goed opletten. Anders staan je huidige kortingen ook op het nieuwe contract en word er net gedaan alsof die doorlopen. Wat natuurlijk niet het geval is.

Als je niet de nieuwste abonnementsvorm hebt: kijk eens naar de mogelijkheid om je abonnement om te laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hallo ​@WilfredRoskm ,

Is jouw einde contractdatum al voorbij? Sowieso wachten tot die datum gepasseerd is. Want na die datum wordt het verlengaanbod een stuk beter zoals ik zelf onlangs heb gemerkt.

Bellen naar KPN kan ook, maar kost waarschijnlijk wel aardig wat tijd. Je kunt ook online een terugbelafspraak maken (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Meer opties vind je hier:

Mijn advies is om niet te kiezen voor een kleine tijdelijke korting, maar om over te stappen naar de huidige propositie. Op den duur is dat veel voordeliger. Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. 

Dat kan (mits contractvrij) ook via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

Ik wil hier eigenlijk ook even op inhaken, excuses voor het kapen van deze topic maar mijn vraag sluit hier uitstekend bij aan.

Wij maken gebruik van Hussel 50 Internet op basis van een xDSL verbinding welke gratis is opgewaardeerd naar 100 Mbps met tot voor kort de TV optie via de VIP5202.

Vorig jaar maakte ik ook de fout om mijn KPN Internet + TV abo 3 maanden voor einde contractdatum (medio februari 2025) rond medio november 2024 te verlengen.
Het leek een goed voorstel maar ik kwam er pas later achter dat het financieel helemaal niet zo gunstig was en de nieuwe contractdatum meteen medio november 2024 inging.

Het TV abo hebben wij intussen opgezegd en gebruiken op dit moment NLZiet.

Dus mijn huidige contract loopt tot 16 november aanstaande en ik heb begrepen dat het aan te bevelen is om met verlengen te wachten totdat de contractdatum is verstreken, correct?

Zo ja, dan de volgende vraag….

Eind november gaan wij tot 1 maart in Spanje overwinteren en daar kunnen wij gebruik maken van een goed glasvezelnetwerk en voor TV gebruiken wij wederom NLZiet.

Uiteindelijk willen wij ons toch wel weer op TV abonneren en ik besef dat wij dan de DIW7202 TV+ box gaan gebruiken.

Volgens mij heb ik nu 3 opties….

Optie 1.

Huidige Internet abo á € 50,20 per maand tot 1 maart handhaven en daarna verlengen, maar ja dan betaal ik voor 3 maande circa € 150,= zonder gebruik te maken van het Internet.

Optie 2.

Abonnement per 16 november aanstaande opzeggen en m.i.v. 1 maart weer opnieuw aanvragen, ik realiseer mij dat ik dan € 25,00 moet betalen maar ik bespaar wel 3x € 50,20.

In kom in elk geval niet in aanmerking voor korting want daarvoor moet ik minimaal 6 maanden wachten
Ik weet alleen niet of er nog meer consequenties aan verbonden zijn.

Optie 3.

2 dagen na afloop contract (dus 18 november aanstaande) verlengen plus TV toevoegen, dan kan ik in Spanje het NLZiet abo opzeggen en gebruik maken van de KPN TV+ app.

Er is ook nog een 4e optie en wel overstappen naar een ander (voordeliger) abo zoals b.v. Delta of Odido want dan kan ik wel gebruik maken van glasvezel want die ligt hier al (Caiway / Delta gebied. Maar voorlopig is dit niet aan de orde want ik heb aan de huidige bandbreedte 85/15 ruimschoots voldoende en ik heb totaal geen klachten over KPN.

Wat zou jullie advies zijn?

Dus wat is wijsheid oftewel het meest makkelijke én financieel gunstige?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@srna513006, ik zie in je nieuwe topic dat de keuze inmiddels gevallen is op een nieuw internet abonnement met een TV+ Box! Ik ben benieuwd wat je ervaringen ermee gaan zijn😄. Ik verwacht dat je op je topic binnen een à twee dagen een reactie gaat krijgen van een moderator als dat dan nog nodig is! 

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

@Marcia van KPN bedankt voor de reactie.

Voor mij was uiteindelijk de keuze voor een nieuw abonnement (verlengen) niet al te moeilijk.

Ondanks mijn eerdere wens om naar (Delta glasvezel) over te stappen is mijn keuze toch wel weer op KPN gevallen, dit omdat ik de afgelopen jaren geen enkel probleem met KPN heb ondervonden en dat moet je je bij Delta nog afvragen.

Ik heb voldoende aan de circa 80 / 15 Mbps xDSL verbinding en kan weer een jaar verder.

Wat zeker bijna een spelbreker was is het feit dat de  KPN TV+ app nog steeds niet op de Apple TV 4K draait en als enthousiaste Apple gebruiker was dit toch wel een tekortkoming.

Maar ja, dan ga ik in de komende overwinteringsperiode in Spanje de KPN TV+ app maar vanuit mijn iPad streamen naar de Apple TV, iets omslachtig maar dat komt vast goed.